Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A7 Sportback h-tron quattro: Čtyři kruhy na vodík

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 18. 11. 2014 • 20:28
3
Audi představí v Los Angeles vedle konceptu A9 také Sportback A7 coby plug-in hybrid s vodíkovým pohonem.

Sportback h-tron quattro se ukáže v Kalifornii 19. listopadu. Označení h-tron má v Ingolstadtu premiéru, dosud jej Audi na rozdíl od pojmů e-tron a g-tron nikdy nepoužilo. Výše cenově postavené německé automobilky obecně se spoléhají na alternativu palivových článků kvůli jednoduššímu skladování, přepravě samotného paliva i rychlosti tankování. Klasické baterie, lhostejno na jejich druhu, se dobíjejí pomaleji, než trvá tankování vodíku. Čerpací stanice navíc nevyžadují tak častou modernizaci, elektrická síť nenapájí jen silniční vozidla a může se snadno přetížit...

Audi svůj Sportback zatím prezentuje jako koncept, výzkumnou laboratoř a demonstruje technický vývoj automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku. Určitě se po debutu objeví spekulace o tom, kdy se jej dočkáme alespoň v malosériové výrobě. Přímou konkurenci ale zatím mít nebude. Elektrická verze Mercedesu B využívající palivové články i chystané BMW i5 jsou menšími MPV, kdežto A7 patří do vyšší střední třídy.

Žádné technické detaily o pohonných jednotkách, ani celém systému nebyly dosud odhaleny. Dle označení je naprosto jistý pohon všech kol. Vedle této studie se v L. A. Představí i Prologue, předobraz luxusního fastbacku A9, první vůz, který vznikl pod vedením nového šéfdesignéra Marca Lichteho.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

pretizeni el. site
| 18. 11. 2014
Pokud budeš potřebovat pro průmyslovou výrobu ohromné množství elektrické energie, nebo třeba i tepla, či CO2, postavíš si vlastní elektrárnu, nebo se vhodně napojíš. Odběr bude také snazší předvídat a třeba i přizpůsobovat. To jsi někde jinde.

Čerpací stanice nevyrábí elektřinu lokálně, protože je snadno dostupná a asi jim to nedává smysl. Jinak pořád existují manuální pumpy. I když pro auta je budeš v civilizaci těžko hledat, protože máme všude elektřinu a poptávka je velká, takže se čerpadlo se stojanem zaplatí. To jen ukazuje, jak jsme na elektřině závislí. Bez ní je ti například platební karta, nebo lednice k ničemu.
pretizeni el. site
| 18. 11. 2014
Separace vodíku ze vzduchu sama o sobě náročná není, pokud ale už máš technologii na dělení jednotlivých prvků obsažených v atmosféře, pak separuješ vše a to už náročnější je. Přesto to není vůbec plonková cesta.
pretizeni el. site
| 18. 11. 2014
tahle vsuvka v clanku je dost usmevna, podivejte se jak energeticky narocne je vyrobit vodik (jakykoliv zpusob), a ostatne na co myslite ze funguji cerpadla na benzinkach, ne krecci v kolecku jej fakt nepohani, takze pokud vypadne elektrina treba diky pretizeni, tak si na benzince nacerpate tak mozna vodu z petlahve, ale z tankovaciho stojanu zhola nic

a neznam benzinku kde by meli generatory pro vyrobu elektriny z paliv co skladuji k prodeji, takze ani z vodiku to u benzinek asi moc nehrozi

vodik pro provoz je vhodnej preba pro hromadnou dopravu, tam by mohl slouzit jako naraznik prave pro chvile kdy je elektriny moc, proste by se tech prebitku vyuzilo pro vyrobu vodiku jako skladky na energii, pro osobni dopravu je to ale pri soucasnem stavu technologii nesmysl

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku