Bude BMW i5 vodíkové?
Bavorská značka zatím uvedla do sériové výroby dva modely řady i. Malý hatchback i3 existuje v elektrické verzi nebo s navíc s motocyklovým dvouválcem v roli prodlužovače celkového dojezdu. Třešničkou na dortu je pak hybridní supersport i8 s tříválcem objemu 1,5 l a elektromotorem. O příchodu minivanu i5 se spekuluje už delší dobu. Podle britského Autocaru by měl k pohonu využívat vodík.
BMW ovšem nehodlá utrácet horentní sumy za vlastní vývoj, využije uzavřeného partnerství s Toyotou. To se netýká pouze chystaných větších sportovních vozů se zadním pohonem, ale právě spolupráce i v oblasti alternativních pohonů. A Japonci jsou ohledně prací v oblasti palivových článků docela daleko, koncept FCV je pojízdný a životaschopný. Také i5 tedy bude elektromobilem, jehož agregát nebudou napájet baterie, nýbrž právě revidovaný systém palivových článků od největší světové automobilky.
BMW i coby „sub brand“ bavorského modrobílého výrobce by tak měl velmi mladé modelové portfolio, navíc každá z trojice řad by nabízela jiný způsob pohonu. O velikosti aut a jejich zaměření nemluvě. Bavoři chtějí pochopitelně konkurovat i Mercedesu se stejně zaměřenou třídou B, která se dostane do malosériové výroby nejspíš konečně v roce 2017. Obě automobilky si nedarují nic, jsou přímými soupeři. Mnichov se ale jistě bude chválit tím, že jeho i5 není jen „elektrifikovanou“ verzí nějaké stávající modelové řady, nýbrž svébytným autem.
Vodíkové auto vyvíjí také v Ingolstadtu, koncept sportbacku A7 se představí už v Los Angeles. Německá luxusní trojka stále vodíku věří a nehodlá následovat americkou Teslu s čistým elektromobilem. Oproti bateriím mají palivové články řadu výhod, tankování vodíku totiž trvá několik málo minut, zatímco rychlonabíječky zvládnou naplnit baterie za alespoň půlhodinu, plně pak i za několik hodin. Také přeprava i uskladnění vodíku je jednoduchá. Elektrické sítě jsou naproti tomu už dnes poměrně dost zatěžovány,
O cenu si nemusíme dělat starosti, modely BMW i představují výkladní skříň toho, co jsou v Mnichově v současnosti schopni vyrobit, takže levné nejsou.