Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi chce být do roku 2020 jedničkou mezi prémiovými výrobci

Audi chce být do roku 2020 jedničkou mezi prémiovými výrobci Zdroj: acz

Audi chce být do roku 2020 jedničkou mezi prémiovými výrobci

Před pěti lety Audi přitom prohlašovalo, že bude jedničkou mezi prémiovými automobilkami už v roce 2015.

Audi přehodnotilo své budoucí plány. Největším prémiovým automobilovým výrobcem se chce stát do roku 2020. Řekl to generální ředitel Audi Rupert Stadler. Do osmi let chce podle dřívějších prohlášení prodávat dva miliony aut ročně.

Stadler o budoucích plánech značky mluvil v rozhovoru pro německý deník Süddeutsche Zeitung. Na otázku, kdy očekává, že Audi předstihne BMW a stane se největší prémiovou automobilkou, Stadler odpověděl: „Nejpozději do roku 2020. Nejde o překonání BMW zítra, nebo pozítří, ale o uchopení a upevnění nejvyšší pozice.

V květnu 2007 přitom Stadler na valné hromadě ingolstadtské automobilky doslova prohlásil, že do roku 2015 bude Audi číslo jedna.

Stadler v nedávném rozhovoru pro německý deník dále uvedl, že je spokojen s prozatímními letošními výsledky značky. Řekl, že předloží velice dobrá čísla. Kompletní výsledky automobilky za první polovinu letošního roku mají být zveřejněny 31. července.

Vedení automobilky v současnosti neplánuje, že by ve svých továrnách zavádělo zkrácené směny. I to naznačuje, že Audi nemá problémy s odbytem. Za pět měsíců letošního roku stouply prodeje automobilky o 12,1 % na 600.200 vozů.

Během loňského roku bylo Audi dvojkou mezi prémiovými výrobci se 1,3 miliony prodanými automobily. Jedničkou bylo BMW s 1.380.000 prodaných aut. Třetí Mercedes v roce 2011 prodal 1,26 milionu aut.

Titul nejprodávanějšího prémiového výrobce chce v budoucnu získat vedle Audi i Mercedes-Benz, BMW si ho chce zase udržet. Audi se zaměří především na americký trh, kde oproti BMW a Mercedesu zatím významně ztrácí. Mercedes chce sázet především na novou generaci kompaktních modelů. BMW pak chce podle loňských prohlášení těžit ze zvyšující se poptávky na trzích v Asii a Latinské Americe.