Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi e-tron rozšiřuje nabídku. Základní verze elektrického SUV má slabší výkon a horší dojezd

David Bureš David Bureš 2. 8. 2019 • 23:21
60
1
Zobrazit náhledy (60)
Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro o_109 Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro Audi e-tron quattro

Nabídku Audi e-tron doplňuje verze 50 quattro. Stejně jako dosud nabízená varianta 55 quattro používá dva elektromotory a pohon všech kol.

Elektrické SUV Audi e-tron dorazilo na trh v jediné variantě, 55 quattro, s dvěma elektromotory, jedním na každé nápravě. O případném rozšíření nabídky podle tehdejších prohlášení představitelů Audi měl rozhodnout zájem zákazníků. A ti se podle všeho jasně vyjádřili, automobilka přichází s novou variantou.

Audi e-tron 50 quattro se tak stává novou základní variantou tohoto modelu. Stejně jako již prodávaná varianta 55 quattro má po jednom elektromotoru na přední a zadní nápravě, v tomto případě však systémový výkon činí 230 kW. Točivý moment vrcholí hodnotou 540 N.m. To 55 quattro se chlubí 265 kW a 561 N.m.

Novinka zrychlí z 0-100 km/h za stále velice slušných sedm sekund, maximální rychlost je hlavně kvůli úspornosti omezena na 190 km/h.

Slabší motory doplňuje také baterie s nižší kapacitou. Sada akumulátorů se skládá z 324 prismatických článků rozdělených do 27 modulů, jejichž kapacita je 71 kWh. To 55 quattro nabízí 95kWh lithium-iontový akumulátor. Dojezd novinky se tak podle měřicího cyklu WLTP pohybuje kolem 300 kilometrů, zatímco 55 quattro zvládne až  410 km.

video

Přestože je 50 quattro čtyřkolkou, ve většině provozních situací je vůz poháněn pouze zadním elektromotorem, aby bylo dosaženo nižší spotřeby elektrické energie. Přední elektromotor je aktivován pouze v případě potřeby. Stejně tak i základ umí rekuperovat oběma motory. Auto se přitom až v 90 % případech zpomalování spoléhá právě na rekuperaci, konvenční brzdy jsou tak spínány opravdu jen v krizových situacích, pokud řidič požaduje zpomalení vyšší než 0,3 g.

Audi e-tron 50 quattro bude možné objednávat v průběhu čtvrtého čtvrtletí 2019. Cena pro český trh zatím nebyla stanovena. Bude každopádně nižší než u e-tron 55 quattro, jehož ceny startují na částce 2.122.900 Kč.

Audi e-tron – srovnání technických údajů nabízených verzí
Verze  50 quattro 55 quattro
Výkon (kW) 230 265
Točivý moment (N.m) 540 561
Kapacita baterií (kWh) 71 95
Maximální rychlost (km/h) 190 200
Zrychlení z 0-100 km/h (s) 7,0 5,7
Dojezd (km) až 300 až 410

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku