Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Pikes Peak: náskok díky technice

Ondřej Láník Ondřej Láník 6. 1. 2003
10
28
Zobrazit náhledy (10)
suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely suv audi design novemodely
Studie německé automobilky, právě představená v Detroitu, nese název slavné hory Pikes Peak, na které se každoročně v červnu setkávají soutěžící v závodu na vrchol této hory...

Studie německé automobilky, právě představená v Detroitu, nese název slavné hory Pikes Peak (4300 m n. m., v pohoří Skalisté hory), na které se každoročně v červnu setkávají soutěžící v závodu na vrchol této hory. Na téměř 21 kilometrů dlouhé trati s rovinkami, kde se jezdí přes 200 km/h a se 156 zatáčkami bez ochranných svodidel, uspělo i Audi se svými speciály a to celkem třikrát. V roce 1985 vyhrála za Audi motosport Michele Moutonová, o rok později Bobby Unser a v roce 1987 Walter Röhrl s Audi Sport quattro S1 s novým traťovým rekordem 10 min a 47,85 s.

Vzpomínkou na tato vítězství Audi na americkém kontinentu, je nová studie vysokovýkonného SUV, které potvrzuje firemní slogan značky: Náskok díky technice. Z velkých cestovních sedanů si koncept vypůjčil luxusní interiér a dynamiku jízdy, terénní vlastnosti jsou dány pohonem všech kol quattro a moderním vzduchovým odpružením.

Kola PAX o velikosti 295/770 R 560 A (ekvivalent rozměru 20,6 palce), pomohou ovládat vozidlo v případě náhlé ztráty tlaku. Mobilita automobilu je umožněna jízdou bez tlaku v pneumatikách do vzdálenosti 200 km a to nejvyšší rychlostí 80 km/h.

Cestující jsou hýčkáni luxusním interiérem, potaženým béžovou a modrou kůží. Bohaté prosklení, včetně panoramatické střechy, poskytuje kontakt s okolím téměř jako v kabrioletu.

Výborný přístup do zavazadlového prostoru je možný díky velkému zadnímu výklopnému víku, které zasahuje do boků karosérie (otevírá se spolu se zadními svítilnami). Víko je plně dálkově elektricky ovládané. Drobné náklady je možno vložit i samostatně otevíraným oknem na zadním víku.

Osmiválec s přeplňováním, pocházející z Audi RS6 má výkon zvýšený na 500 koní a využívá technologie přímého vstřikování FSI. Maximum točivého momentu je nízko položeno, když při 2000 otáčkách za minutu motor poskytuje 630 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychluje studie za 5 s a maximální elektronicky omezená rychlost činí 250 km/h.

Audi Pikes Peak quattro používá také moderní vzduchové odpružení, podobné tomu z Audi A8 nebo A6 Allroad quattro. Vozu tento systém dodává velkou variabilitu světlé výšky, při zachování prvotřídního komfortu. Světlá výška pro terén je 280 mm.

Témata

Diskuse: Přidat názor