Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q2 je drzé auto! „Hrana“ půjde do prodeje na podzim (první živé dojmy)

Jan Mička
Diskuze (41)
Audi představilo v Ženevě zcela nový model Q2. Jde o městský crossover navržený mladými pro mladé.

Na model Q2 nás Audi postupně lákalo už od začátku letošního roku a z mého pohledu se čekání vyplatilo. Jde o úplně nový model postavený na platformě MQB, který cílí především na mladší, zjednodušeně řečeno „městskou“ klientelu. Je až s podivem, že se automobilce podařilo udržet vůz pod pokličkou až do velkolepé tiskové konference v Ženevě – také kvůli tomu nebylo v davu lidí téměř k hnutí.

Na pódium postupně přijely tři exempláře, z nichž jsem si vybral ten červený. Motor 2.0 TDI, pohon všech kol quattro (od toho také označení Q2), optický paket s-line… jednoduše řečeno bonbónek nejen pro holky, ale také pro kluky. Designový styl karoserie, který Audi interně značí „the edge“ (hrana), nemá v segmentu městských crossoverů obdoby a přináší několik zajímavých novinek – třeba osmiúhelníkovou masku chladiče single frame (dosud byla vždy šestiúhelníková), výřez táhnoucí se od předního sloupku až po zadní dveře nebo zadní sloupek s panely ve stylu Audi R8. Tohle auto je snad všechno, jen ne uniformní a nudné - podle Ruperta Stadlera, předsedy představenstva společnosti Audi AG, je dokonce drzé. Tomu budou uzpůsobeny také možnosti individualizace - svou Q2 si zkrátka „namíchá“ snad úplně každý.

Jak plyne z číselného označení, je vůz v nabídce situován pod modelem Q3. S karoserií o délce 4.190 milimetrů je o dvě stě milimetrů kratší, o jednačtyřicet milimetrů užší (na šířku má 1.790 milimetrů) a téměř deset centimetrů nižší (na výšku má 1.510 milimetrů). Přesto na mě na první pohled působil jako obr a to se z části týká také interiéru.

Šel jsem nejdříve tam, kde bylo místo – dozadu. Rozvor 2.610 milimetrů je na úrovni Q3, ale protože na přední sedačce seděl člověk ještě vyšší než já (měřím 190 centimetrů), usadil jsem se bez rezervy před koleny. Nad hlavou jsem měl místa dostatek i při napřímené poloze zad (a to byl vůz vybaven obrovským střešním oknem!), pouze v loktech by neuškodilo pár centimetrů navíc. Příjemně překvapený jsem byl ze zavazadelníku. Je skvěle přístupný, v základu má 405 litrů (po sklopení zadních opěradel dostanete 1050 litrů), víko se otevírá elektricky (za příplatek), a pod podlážkou najdete místo pro rezervu nebo komponenty sound systému Bang & Olufsen.

Kokpit plně odpovídá nejnovějším Audinám. Sedí se příjemně nízko nad podlahou, subtilní přístrojová deska mi umožnila se ještě více posunout k volantu (tím pádem už bych vzadu rezervu před koleny měl), a protože se už od začátku počítá převážně s městským provozem, máte perfektní přehled o situaci před a po stranách vozu. Přední část kokpitu je o dost vzdušnější než ta zadní, za perfektním tříramenným volantem jsem si našel správnou pozici k řízení téměř okamžitě, a protože má karoserie větší světlou výšku, nemáte problém při nastupování nebo vystupování. Potěší i prahy kryté bočními dveřmi a bytelné spodní těsnění, díky kterému si neušpiníte nohavice ani po jízdě opravdovým marastem.

Audi Q2 bude možné v Česku objednávat od června letošního roku a první zákazníci se jej dočkají na přelomu října a listopadu. Cena je zatím neznámá, předpokládá se však základ na úrovni 650.000 korun. V nabídce se postupně objeví šest motorů – tři zážehově (1.0 TFSI, 1.4 TFSI a 2.0 TFSI) a tři vznětové (1.6 TDI a 2.0 TDI) o výkonech v rozmezí od 85 do 140 kW, přičemž vedle standardně dodávané manuální převodovky budou dostupné také se sedmistupňovou dvouspojkovou skříní. Podle informací českého zastoupení Audi budou agregáty do nabídky nabíhat postupně a s hybridní verzí se zatím nepočítá. Vzhledem k postupnému rozšiřování hybridních technologií však ani tato možnost není zapovězena.

Foto: Vít Hlaváček

Jan Mička
Diskuze (41)
Avatar - praděda7
8. 3. 2016 20:26
Re: Konkurence lapá po dechu...
Doufejme, že ten znásilněný C sloupek nebude povinný.... ;-\
Avatar - Emel
2. 3. 2016 09:58
Re: Na mě
Ono spíš zejména tu Q7 nepřehlídneš... jinak můj pocit je takový, že u Audi je víc klasiky v poměru ke Q než u BMW v poměru k X... což by nakonec stačilo zvednout zadek a podívat se na čísla :-) , tak třeba odpo.
1. 3. 2016 22:08
Re: za tri
Interiér vychází z A3, kdežto u Q3 z A1. To dělá velký rozdíl.
1. 3. 2016 21:59
Re: První dojem z foto
Mně tedy na předku vadí komplikovaný singleframe (osmiúhelník, vážně?) a pak ty plasty dole. Naživo může být dojem lepší, fotky jsou kolikrát mizerné (nerealistické).
Avatar - AUDIRS6
1. 3. 2016 21:58
Re: Konkurence lapá po dechu...
Alebo ju vyriesi FL. :-!