Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q3: Nejmenší SUV se čtyřmi kruhy míří za Atlantik

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Nejmenší SUV ingolstadtské automobilky dosud nebylo k mání na americkém trhu. To se však po detroitském autosalonu změní.

Právě na NAIAS bude mít americká specifikace tamní výstavní premiéru. Audi až dosud prodávalo ve Spojených státech svého mastodonta Q7 a menší Q5, také coby hybrid a sportovní verzi S. Ingolstadt dlouho váhal, zda svůj nejmenší „terénní“ model (Allroady nepočítáme) má na tamní trh vůbec uvést. Trvalo mu to takřka tři roky. Ale nakonec se rozhodl pro, neboť poptávka po menších SUV roste i za Atlantikem. A kdo by si nechal krást z koláče případnou konkurenci?

Q3 se bude nabízet zatím pouze v jediné verzi. Pohonnou jednotkou je přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 TFSI/147 kW a o točivý moment se stará sedmistupňová dvouspojková skříň S tronic. Za pohon všech kol quattro musí ale klienti připlatit, standardně zabírají pouze ta přední. Všechny vozy však mají dvojité panoramatické střešní okno, osmnáctipalcová litá kola, kožená sedadla s vyhříváním a elektrickým ovládáním a bixenony s denními diodami. Američané by horší komfortní výbavu koneckonců ani nechtěli. V položkách „extras“ najdeme třeba sportovní interiér, volitelnou navigaci, Audi Driver Profile, elektronické asistenty typu´adaptivního tempomatu, upozornění na neúmyslnou změnu jízdního pruhu a varování před objekty ve slepém úhlu.

Q3 se začne v USA prodávat krátce po detroitské premiéře a vizuálně se nijak od evropské verze neliší. Ceny dosud oznámeny nebyly. Vozy se zatím budou vozit přes oceán ze Španělska, vyrábějí se od června 2011 v Martorellu v továrně Seatu. Nový závod v mexické Pueble, kde by měly vznikat lokálně, je zatím ve výstavbě. Další varianty nejspíš přijdou, záleží na poptávce.

Audi Q3 už se na detroitské půdě jednou představilo, přesně před dvěma lety. Šlo o koncept Vail nazvaný podle známého lyžařského střediska. Ten měl ale pod kapotou zážehový řadový pětiválec 2.5 TFSI s 231 kW a 400 N.m, který přenášela na obě nápravy také převodovka S tronic. Studie v rudé barvě Energy dostala jinou masku chladiče, matně šedé oplastování, rozchod rozšířený o 40 mm a o 30 mm zvýšenou světlost oproti standardnímu modelu. Jezdila na dvacetipalcových pětipaprskových kolech s pneumatikami 255/45. Stovku uměla za 5,5 s a dokázala se rozjet až na 262 km/h.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)