Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
31 Fotogalerie

Audi Q3 Vail: Zimní sportování s pětiválcem 2,5 TFSI (231 kW, 400 Nm)

Projekt supersilného SUV z Ingostadtu je zjevně stále živý.

Audi se myšlenkou na cosi jako Q3 RS pochlubilo už při premiérové novinářské prezentaci řady Q3. Tehdy dalo i nám k dispozici na několik málo kilometrů velmi dobře funkční prototyp Q3 RS s pětiválcovým motorem 2,5 TFSI. Výroba ani termíny nebyly potvrzeny, avšak dnešní premiéra konceptu Vail s podobnou technikou dává za pravdu těm, kdo říkají, že místo silné Q3 je v plánech Audi pevně zakotveno.

Pětiválec v Audi Q3 Vail dává z motoru s objemem 2480 cm3 a přímým vstřikováním benzinu velmi slušných 231 kW a 400 Nm. Výkon pětiválce je přenášen na vozovku prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic a pohonu všech kol. Vail zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy a pokračuje až k nejvyšší rychlosti 262 km/h. Technika ale není tím hlavním, co studie v Detroitu prezentuje. Jde o design, spojení tradičních marketingových hodnot značky a amerických reálií.

Audi v USA zatím patří k tomu třetímu vzadu, za BMW a Mercedesem, a tak mu přijde vhod každá příležitost jak se ukázat v jasně definovaném světle. Spojení hor, zimních sportů a pohonu všech kol skvěle funguje v Evropě, takže není důvod, proč by nemělo fungovat v USA. Horské středisko ve Vailu dalo studii přívlastek ve jméně, ale taky příslušnost k americké realitě. Specificky upravené vozidlo bylo navrženo pro mladé milovníky zimních sportů zaměřené zejména na lyžování nebo jízdu na snowboardu.

Vedle řady designových detailů, zaměřených na efekt, barevné sladění nebo materiálovou exkluzivitu, integrovali designéři Vailu i nové praktické prvky.

Do boční stěny zavazadlového prostoru je integrována dobíjecí stanice, kterou lze využívat k uložení kapesních svítilen a jejich dobíjení induktivní metodou. Se stejnou technikou pracuje tepelně izolační lahev, která je umístěna v držáku pro nápoje mezi předními sedadly a dokáže vychladit nebo ohřát příslušný nápoj. Obě zařízení mají diody ukazující aktuální stav nabití. Zajímavým prvkem kapesních svítilen je kromě diod také infračervený topný prvek, který poslouží k ohřátí promrzlých rukou nebo páru lyžařských bot.

Dalším inteligentním řešením je rohož v zavazadlovém prostoru, do níž jsou integrovány vyhřívané polštáře k sezení. Rohož lze rozložit a položit přes práh zavazadlového prostoru, který je tak chráněn před poškozením během nakládání a vykládání. Zároveň lze vyhřívanou plochu využít k pohodlnému posezení při nazouvání nebo vyzouvání lyžařských bot. Zdrojem světla jsou malé bodové svítilny LED na vnitřní straně výklopného víka.

Audi Q3 Vail jezdí na pětipaprskových kolech s rozměrem 8,5 J x 20. Terénní pneumatiky mají rozměry 255/45. Rozchod kol vpředu a vzadu je v porovnání se sériově vyráběnými modely o 40 milimetrů větší a světlá výška je o 30 mm vyšší.