Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q3 Vail: Zimní sportování s pětiválcem 2,5 TFSI (231 kW, 400 Nm)

Ondřej Láník
Diskuze (18)
Projekt supersilného SUV z Ingostadtu je zjevně stále živý.

Audi se myšlenkou na cosi jako Q3 RS pochlubilo už při premiérové novinářské prezentaci řady Q3. Tehdy dalo i nám k dispozici na několik málo kilometrů velmi dobře funkční prototyp Q3 RS s pětiválcovým motorem 2,5 TFSI. Výroba ani termíny nebyly potvrzeny, avšak dnešní premiéra konceptu Vail s podobnou technikou dává za pravdu těm, kdo říkají, že místo silné Q3 je v plánech Audi pevně zakotveno.

Pětiválec v Audi Q3 Vail dává z motoru s objemem 2480 cm3 a přímým vstřikováním benzinu velmi slušných 231 kW a 400 Nm. Výkon pětiválce je přenášen na vozovku prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic a pohonu všech kol. Vail zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy a pokračuje až k nejvyšší rychlosti 262 km/h. Technika ale není tím hlavním, co studie v Detroitu prezentuje. Jde o design, spojení tradičních marketingových hodnot značky a amerických reálií.

Audi v USA zatím patří k tomu třetímu vzadu, za BMW a Mercedesem, a tak mu přijde vhod každá příležitost jak se ukázat v jasně definovaném světle. Spojení hor, zimních sportů a pohonu všech kol skvěle funguje v Evropě, takže není důvod, proč by nemělo fungovat v USA. Horské středisko ve Vailu dalo studii přívlastek ve jméně, ale taky příslušnost k americké realitě. Specificky upravené vozidlo bylo navrženo pro mladé milovníky zimních sportů zaměřené zejména na lyžování nebo jízdu na snowboardu.

Vedle řady designových detailů, zaměřených na efekt, barevné sladění nebo materiálovou exkluzivitu, integrovali designéři Vailu i nové praktické prvky.

Do boční stěny zavazadlového prostoru je integrována dobíjecí stanice, kterou lze využívat k uložení kapesních svítilen a jejich dobíjení induktivní metodou. Se stejnou technikou pracuje tepelně izolační lahev, která je umístěna v držáku pro nápoje mezi předními sedadly a dokáže vychladit nebo ohřát příslušný nápoj. Obě zařízení mají diody ukazující aktuální stav nabití. Zajímavým prvkem kapesních svítilen je kromě diod také infračervený topný prvek, který poslouží k ohřátí promrzlých rukou nebo páru lyžařských bot.

Dalším inteligentním řešením je rohož v zavazadlovém prostoru, do níž jsou integrovány vyhřívané polštáře k sezení. Rohož lze rozložit a položit přes práh zavazadlového prostoru, který je tak chráněn před poškozením během nakládání a vykládání. Zároveň lze vyhřívanou plochu využít k pohodlnému posezení při nazouvání nebo vyzouvání lyžařských bot. Zdrojem světla jsou malé bodové svítilny LED na vnitřní straně výklopného víka.

Audi Q3 Vail jezdí na pětipaprskových kolech s rozměrem 8,5 J x 20. Terénní pneumatiky mají rozměry 255/45. Rozchod kol vpředu a vzadu je v porovnání se sériově vyráběnými modely o 40 milimetrů větší a světlá výška je o 30 mm vyšší.

Ondřej Láník
Diskuze (18)
Avatar - white label
10. 1. 2012 20:34
Re: Ááá, jééé
Kdo má prachy na nové SUV s vrcholnou motorizací není socka, ale solventní zákazník. "Automobilová socka" je někdo, kdo nemá na jakékoli nové auto a jeho provoz.
Diskusní duševní mrzáci jsou ti, kteří se zabývají nejen tím, co BY si koupili/nekoupili oni, ale hlavně tím, co si kupují/nekupují druzí a tváří se, že proto mají svá správná "odb/porná" vysvětlení... ;-)
Avatar - Ham.
10. 1. 2012 15:34
Re: silné SUV? proč ne.
Žádné hromadně produkované auto se nechytá ve skutečném sportu. Jsou pouze auta v dané třídě méně sportovní a více sportovní. No a tato Q3 je asi v rámci malých SUV nejsportovnější. Co je na tom špatně? Hatchback také není žádné sportovní nářadí, je to praktická karoserie s relativně velkým kufrem, s blbě umístěným motorem a co, když má 250hp a vylepšený podvozek tak je sportovní, když má 100hp tak je to líná rodinná lemra, nicméně se sebeostřejším HH se nemůžeš postavit speciálu na okruhu nebo WRC speciálu v rallye. Třeba Cayenne turbo na okruhu poseká všechny běžné HH jak suchou trávu (na Hockenheimu za ním najdeš takové rádoby sportovní modely jako F355spider, JagXKR, Golf R, Z8, Nissan 359Z, Alpina B5, Honda S2000etc.), tak proč by se mu nemohlo proboha říkat sportovní SUV. Určitě je sportovnější než 99% ostatní hromadné produkce. A sport nemusí být jen okruh, sportuje se i v terénu a z tohoto pohledu je SUV jedna z těch sportovnějších kategorií protože v terénu dojede dál a rychleji než třeba 911tka, na druhou stranu dakarskému speciálu by jakékoliv SUV nestačilo ani náhodou.
10. 1. 2012 13:32
Re: silné SUV? proč ne.
Jezismarjaaaa....ja su ale dobytek, strasne se omlouvam, takova hrubka :-( Melo to byt pyšnit se. Jak jsem to jen mohl napsat :-(
Jasne, quattro je ctyri, v tomto smyslu mas naprostou pravdu :-) Pro me je ale quattro stejne jen jedno a to motor podelne. Nechci tady ale vytvorit flame q vs. haldex, tak od tohoto radeji rychle pryc :-)
Co se tyce Q3, at nejsem uplne OT - design je dle meho nazoru ciste veci vkusu, takze 100 lidi = 100 chuti. Co se mi libi, je motor. Mam stary 2.2T 20V a jsem rad, ze se Audi vratilo k petivalcum :-)
10. 1. 2012 13:26
Re: Ááá, jééé
Zákazníka, který si může dovolit koupit auto s protichůdnými požadavky, nelze nazývat solventním zákazníkem, ale sockou. Buď mám na auto k běžnému denímu používání (SUV na nákupy není nutnost), a k tomu auto pro radost (sport či terén), a pak jsem solventní zákazník, nebo mám něco univerzálního, resp. jen na něco univerzálního, a pak se necpu tam, kam na to nemám. SUVčkaři jsou duševní mrzáci, kteří by na své nízké sebevědomí měli užívat prášky (a ještě by ušetřili).
Avatar - white label
10. 1. 2012 13:17
Re: silné SUV? proč ne.
To "pisni" je jako co? :*)
Vím jak to mylsíš, ale quattro znamená čtyři, což splňuje každé quattro...