Audi Q3 RS: První jízdní dojmy

Audi Q3 RS: První jízdní dojmy

 
 

Během mezinárodní prezentace nového Audi Q3 půjčila automobilka novinářům také několik předsériových vozů s motorem z RS 3 Sportback. Tady jsou první dojmy.

Z řady tichých, kultivovaných a různě silných čtyřválců, které jsme minulý pátek mohli v novém Q3 vyzkoušet v okolí Zürichu, vyčníval ostře modrý prototyp budoucího vrcholu nejmenšího SUV s kruhy na masce.

Audi jej novinářům nabídlo údajně proto, aby dostalo první zpětnou vazbu. Podle reakcí se rozhodne, v jaké podobě se podobný vůz dostane na trh.

Automobil zatím nemá ani definitivní jméno, a tak Q3 RS z našeho nadpisu berte zatím s rezervou.

Na první ani na druhý pohled jsme neodhalili na našem Q3 RS nic, co by prozrazovalo prototypové stádium vývoje. SUV nižší střední třídy bylo obuto do sportovních pneumatik Pirelli P Zero 255/40 R19, zpoza tenkých loukotí devatenáctipalcových kol svítily vrtané kotouče brzd a vnější vzhled decentně vylepšoval aerodynamický S-line paket, chromovaná vertikální žebra na masce a ostře modrá metalíza.

První rozdíl proti hodným 2,0 TFSI (155 kW) je slyšet po startu pětiválce. Jeho zvuk je hluboký, pěkně sytý a téměř osmiválcově bublavý. Stejnou jednotku instalovalo Audi poprvé do RS 3 Sportback, v Q3 má zatím nižší výkon (228 kW vs. 250 kW) i to by ale s rezervou stačilo na aktuální vrchol konkurenčního BMW X1.

Když usedáme za volant, lidé z Audi nám několikrát připomínají, že máme povolen jen krátký 19 km dlouhý okruh, na němž je jen několik úseků kde lze překonat rychlost 50 km/h a dalších několik míst, kde prý s oblibou číhají nekompromisní švýcarští policisté. Vyrážíme tedy se smíšenými pocity na trať.

Už po prvních metrech je jasné, že s tímto SUV bude větší zábava, než je v této třídě obvyklé. Velký pětiválec má sice blok z litiny, váží přes 180 kg a je uložen vpředu napříč, našemu autu to ale vadí míň, než byste čekali. Nepravé quattro (systém Haldex 4. generace) s přehledem řeší přenos točivého momentu na kola a efektivně přerozděluje hnací síly na výjezdech ze zatáček ve prospěch zadních kol. V rychle jetých zákrutách je potřeba občas natočit kola více než jste původně chtěli, ale hmota Q3 RS nakonec vždy souboj s momentem setrvačnosti vyhraje. Mj. i díky hodně velkým a širokým kolům, resp. pneumatikám.

Doménou tohoto auta bude německá dálnice, tam jsme se s ním ale bohužel nedostali. I ve městě ale budí Q3 RS dost pozornosti. Nasupený zvuk, který se line z výfuku i v nízkých rychlostech a běžných otáčkách, přerušuje za jízdy střílení do výfuku a občasné odfouknutí plnicího tlaku.

Sedmistupňový S tronic (tj. DSG pro zástavbu motoru vpředu napříč) řadí ukázkově – svižně a v pravý čas. Ve městě bohužel není moc příležitostí jak vyhnat pětiválec k otáčkám maximálního výkonu i na dvojku se běžně dostanete ke stovce, ale převodovka při běžné jízdě řadí brzy. Když se vám přesto zachce zažít trochu více než běžně používaných 2500 min-1, stačí jen ťuknout do řadicí páčky pod volantem a převodovka bleskově podřadí, otáčky letí vzhůru, stejně jako zvuk a síla motoru. Od příbuzného Tiguanu byste zkrátka něco takového nečekali…

Podvozek dostal nezbytný sportovní setup, ale ani pak nepůsobí Q3 vyloženě nekomfortně. Na dokonalých švýcarských silnicích jsme nezaznamenali žádný konflikt pohodlí a ovladatelnosti, který by souvisel s tuhým odpružením, velkými koly a nízkými pneumatikami. Naopak se potvrdilo, že tuhost této karoserie je vskutku příkladná.

V Tiguan-klasse se obvykle nic tak rychlého nenosí, a tak instalace přeplňovaného pětiválce zaručuje budoucímu vrcholu modelové řady Q3 dost jedinečnosti. Oficiální termín příchodu na trh nechtěl nikdo z Audi potvrdit, šeptá se ale cosi o příštím roce. BMW by už pomalu mělo začít oprašovat přeplňovaný šestiválec, který nedávno vyřadilo z nabídky řady X1…

První jízdní dojmy z obyčejných čtyřválcových verzí Audi Q3 zveřejníme ještě tento týden.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim

Neratovická Spolana může používat amalgámovou elektrolýzu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi Q3 RS: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

 




Audi Q3: Decentní vylepšení vzhledu s větší dávkou sportu Audi Q3: Decentní vylepšení vzhledu s větší dávkou sportu

Audi Q3 přijede do Paříže v modernizované podobě. Vozy s…

Audi RS Q3 performance: Pětiválcové SUV posílilo na 270 kW Audi RS Q3 performance: Pětiválcové SUV posílilo na 270 kW

Nová vrcholná verze Audi Q3 se katapultuje na stovku za…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se porvali s policií a skončili v base!

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se…

Po premiéře slovenského snímku Out na filmovém festivalu v Cannes se jeho tvůrci tak opili, až skončili v…

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

 

iSport.cz

Kaše musí nabrat svaly: Byla to jedna z nejtěžších sezon v kariéře

Kaše musí nabrat svaly: Byla to jedna z nejtěžších…

Splnil si klukovský sen o NHL a v play off se nakonec prodral nejdál ze všech českých vyslanců.„Úžasná…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…