Audi Q3 RS: První jízdní dojmy

Audi Q3 RS: První jízdní dojmy

 
 

Během mezinárodní prezentace nového Audi Q3 půjčila automobilka novinářům také několik předsériových vozů s motorem z RS 3 Sportback. Tady jsou první dojmy.

Z řady tichých, kultivovaných a různě silných čtyřválců, které jsme minulý pátek mohli v novém Q3 vyzkoušet v okolí Zürichu, vyčníval ostře modrý prototyp budoucího vrcholu nejmenšího SUV s kruhy na masce.

Audi jej novinářům nabídlo údajně proto, aby dostalo první zpětnou vazbu. Podle reakcí se rozhodne, v jaké podobě se podobný vůz dostane na trh.

Automobil zatím nemá ani definitivní jméno, a tak Q3 RS z našeho nadpisu berte zatím s rezervou.

Na první ani na druhý pohled jsme neodhalili na našem Q3 RS nic, co by prozrazovalo prototypové stádium vývoje. SUV nižší střední třídy bylo obuto do sportovních pneumatik Pirelli P Zero 255/40 R19, zpoza tenkých loukotí devatenáctipalcových kol svítily vrtané kotouče brzd a vnější vzhled decentně vylepšoval aerodynamický S-line paket, chromovaná vertikální žebra na masce a ostře modrá metalíza.

První rozdíl proti hodným 2,0 TFSI (155 kW) je slyšet po startu pětiválce. Jeho zvuk je hluboký, pěkně sytý a téměř osmiválcově bublavý. Stejnou jednotku instalovalo Audi poprvé do RS 3 Sportback, v Q3 má zatím nižší výkon (228 kW vs. 250 kW) i to by ale s rezervou stačilo na aktuální vrchol konkurenčního BMW X1.

Když usedáme za volant, lidé z Audi nám několikrát připomínají, že máme povolen jen krátký 19 km dlouhý okruh, na němž je jen několik úseků kde lze překonat rychlost 50 km/h a dalších několik míst, kde prý s oblibou číhají nekompromisní švýcarští policisté. Vyrážíme tedy se smíšenými pocity na trať.

Už po prvních metrech je jasné, že s tímto SUV bude větší zábava, než je v této třídě obvyklé. Velký pětiválec má sice blok z litiny, váží přes 180 kg a je uložen vpředu napříč, našemu autu to ale vadí míň, než byste čekali. Nepravé quattro (systém Haldex 4. generace) s přehledem řeší přenos točivého momentu na kola a efektivně přerozděluje hnací síly na výjezdech ze zatáček ve prospěch zadních kol. V rychle jetých zákrutách je potřeba občas natočit kola více než jste původně chtěli, ale hmota Q3 RS nakonec vždy souboj s momentem setrvačnosti vyhraje. Mj. i díky hodně velkým a širokým kolům, resp. pneumatikám.

Doménou tohoto auta bude německá dálnice, tam jsme se s ním ale bohužel nedostali. I ve městě ale budí Q3 RS dost pozornosti. Nasupený zvuk, který se line z výfuku i v nízkých rychlostech a běžných otáčkách, přerušuje za jízdy střílení do výfuku a občasné odfouknutí plnicího tlaku.

Sedmistupňový S tronic (tj. DSG pro zástavbu motoru vpředu napříč) řadí ukázkově – svižně a v pravý čas. Ve městě bohužel není moc příležitostí jak vyhnat pětiválec k otáčkám maximálního výkonu i na dvojku se běžně dostanete ke stovce, ale převodovka při běžné jízdě řadí brzy. Když se vám přesto zachce zažít trochu více než běžně používaných 2500 min-1, stačí jen ťuknout do řadicí páčky pod volantem a převodovka bleskově podřadí, otáčky letí vzhůru, stejně jako zvuk a síla motoru. Od příbuzného Tiguanu byste zkrátka něco takového nečekali…

Podvozek dostal nezbytný sportovní setup, ale ani pak nepůsobí Q3 vyloženě nekomfortně. Na dokonalých švýcarských silnicích jsme nezaznamenali žádný konflikt pohodlí a ovladatelnosti, který by souvisel s tuhým odpružením, velkými koly a nízkými pneumatikami. Naopak se potvrdilo, že tuhost této karoserie je vskutku příkladná.

V Tiguan-klasse se obvykle nic tak rychlého nenosí, a tak instalace přeplňovaného pětiválce zaručuje budoucímu vrcholu modelové řady Q3 dost jedinečnosti. Oficiální termín příchodu na trh nechtěl nikdo z Audi potvrdit, šeptá se ale cosi o příštím roce. BMW by už pomalu mělo začít oprašovat přeplňovaný šestiválec, který nedávno vyřadilo z nabídky řady X1…

První jízdní dojmy z obyčejných čtyřválcových verzí Audi Q3 zveřejníme ještě tento týden.

Video

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Baterie českou energetiku nespasí, přesto mají vznikat velká úložiště Baterie českou energetiku nespasí, přesto mají vznikat velká úložiště

V tuzemsku by brzy mohlo vyrůst přes sto megawattů…

OLAF neměl právo Čapí hnízdo vyšetřovat, tvrdí jeho vlastník OLAF neměl právo Čapí hnízdo vyšetřovat, tvrdí jeho vlastník

Společnost Imoba, která vlastní farmu Čapí hnízdo,…

Kdo nepracuje, dostává nižší dávky v hmotné nouzi Kdo nepracuje, dostává nižší dávky v hmotné nouzi

Chudým se snížily dávky. Kvůli novému opatření už přišlo…

ONLINE: Babišova vláda důvěru nezískala, pro hlasovali jen poslanci ANO ONLINE: Babišova vláda důvěru nezískala, pro hlasovali jen poslanci ANO

Poslanecká sněmovna v dnešním hlasování nevyslovila…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi Q3 RS: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 



Audi Q3 na špionážních snímcích: Zvenčí evoluce, v útrobách revoluce Audi Q3 na špionážních snímcích: Zvenčí evoluce, v útrobách revoluce

Druhé nejmenší SUV v nabídce ingolstadtské automobilky se…

Audi Q3: Druhá generace se blíží, co od ní čekat? Audi Q3: Druhá generace se blíží, co od ní čekat?

Druhá generace Q3 povyroste, aby si tolik nekonkurovala s…

 



 
Škoda představuje nové SUV. Kamiq vypadá jako špatná čínská kopie, není se co divit

Škoda představuje nové SUV. Kamiq vypadá jako špatná čínská kopie, není se co divit

Dnes 14:40

Zatímco my si na nejmenší SUV v nabídce Škodovky musíme ještě počkat, jeho čínskou podobu už tamní zdroje znají.




Blesk.cz

Dovolená, na kterou nikdy nezapomenete: Zaplavte si mezi krami, než grónské ledovce roztají

Dovolená, na kterou nikdy nezapomenete: Zaplavte si…

Teplota vody i vzduchu je kolem nuly. Většina účastníků zájezdu je oblečena v péřových bundách, jiní už se ale…

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Nezkušený? Nevadí. Se Švédy jede na ZOH 17letý Dahlin, favorit draftu NHL

Nezkušený? Nevadí. Se Švédy jede na ZOH 17letý…

Zatímco v českém výběru pro olympiádu žádný hráč z mistrovství světa hráčů do 20 let v Buffalu není, u Švédů je…

 

Reflex.cz

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…