Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 GT Spyder: Ingolstadtská Superleggera Spyder

David Bureš
Diskuze (0)
Audi R8 GT Spyder pohání stejný motor jako verzi kupé – 5,2litrový desetiválec o výkonu 412 kW (560 k).

Rok a měsíc po představení Audi R8 GT odhalila ingolstadtská automobilka jeho otevřenou verzi R8 GT Spyder. Oproti výchozí variantě R8 Spyder s motorem 5,2 V10 FSI zhubl odlehčený model o 85 kg.

Audi R8 GT Spyder je poháněno vidlicovým desetiválcem o objemu 5,2 litru s přímým vstřikováním FSI a mazáním se suchou klikovou skříní. Dlouhozdvihový motor s upravenou řídicí jednotkou poskytuje maximální výkon 412 kW (560 k). Vrchol točivého momentu 540 Nm leží v 6500 min-1. Stejný motor s totožnými parametry vedle kupé Audi R8 GT používá i Lamborghini Gallardo LP560-4.

Odlehčený kabriolet zrychlí z 0-100 km/h za 3,8 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 317 km/h. Hnací sílu motoru přenáší na všechna kola automatizovaná šestistupňová převodovka R-tronic, která nabízí dva manuálního řazení a program launch control pro co nejúčinnější akceleraci. Pohotovostní hmotnost R8 GT Spyder je 1.640 kg, o 85 kg méně než výchozí R8 Spyder s motorem 5,2 V10 FSI.

Kupé R8 GT je díky nižší hmotnosti (bez řidiče váží 1.525 kg) o fous rychlejší, z 0-100 km/h akceleruje za 3,6 s a jede až rychlostí 320 km/h. Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder zrychlí z 0-100 km/h za rovné 4,0 s, jeho maximální rychlost je 324 km/h.

Systém quattro posílá za běžných okolností většinu hnací síly na zadní kola. Kola jsou vedena hliníkovými dvojitými příčnými rameny, karoserie byla o 10 mm snížena. Přední pneumatiky mají rozměr 235/35, ty zadní pak 295/30. ESP lze zcela vypnout.

Hliníková karoserie ASF (Audi Space Frame) váží 214 kg (lehčí o 2 kg než v R8 Spyder 5,2 V10 FSI) a je ručně montována v továrně Neckarsulm. Klíčem k nižší hmotnosti je dále pomocný rám pro uložení motoru vyrobený z hořčíkové slitiny a většina panelů karoserie z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP). Nižší hmotnosti pomáhají také karbon-keramické brzdy, odlehčená převodovka a 19palcová kola, zřejmě z titanu.

Odtučňovací kúra pokračuje i v kokpitu. Skořepinová sedadla jsou vyrobena z CFRP, což snížilo váhu auta o 31,5 kg. Interiéru dále vládne černá Alcantara, která může kontrastovat s šedým, nebo karmínovým stehováním. Luxusnější kůže Nappa je za příplatek.

Řada stylistických a aerodynamických změn na karoserii byla použita z kupé. Stejné je modifikované dvojité přední karbonové lízátko a boční křidélka, která zvyšují přítlak na přední nápravě. Část detailů je lakována titanovou šedou.

Vzadu se nachází pevné karbonové křídlo, R8 GT Spyder má dále zvětšený difusor a kulaté koncovky výfuku místo oválných u výchozí R8 Spyder. Koncová světla mají tmavé svítilny LED s čirým krycím sklem.

Elektrohydraulicky ovládaná plátěná střecha se otevře, nebo zavře během 19 s. Tuto operaci je možné provést až do rychlosti 50 km/h. Zadní sklo tak jako ve výchozí R8 Spyder není součástí střechy a je možné jej zasunout. Vedle něj se nachází dvojice vystřelovacích ochranných oblouků pro případ převrácení.

Základní výbava zahrnuje automatickou klimatizaci či navigační systém plus. Audiosystém Bang & Olufsen, hands-free Bluetooth s mikrofonem v bezpečnostním pásu a sedadla s rámem z uhlíkového kompozitu jsou za příplatek.

Audi R8 GT Spyder vznikne v limitované edici 333 exemplářů. Každý automobil se pyšní štítkem se svým pořadovým číslem na hlavici řadicí páky. V Německu vůz startuje na částce 207.800 euro (zhruba 5.195.000,- Kč). Kupé u našich západních sousedů stojí 193.000 euro (cca 4.730.000,- Kč).

David Bureš
Diskuze (0)