Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS 4 čekají změny

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (65)
Ingolstadtská automobilka hodlá u příští generace modelu RS 4 provést dvě zásadní změny. Jedna se týká motoru a ta druhá karoserie.

Dny aktuálního Audi RS 4 Avant jsou již sečteny a mnoho času mu nezbývá. Automobilka Audi se připravuje na premiéru nové generace modelové řady A4, která se s největší pravděpodobností odehraje v březnu roku 2015 na autosalonu v Ženevě. Následovat bude samozřejmě konec současného provedení a postupně i všech jeho derivátů.

To vyvolává otázky o budoucnosti nejostřejšího modelu RS 4, na které australskému webu Motoring částečně odpověděl Heinz Hollerweger, generální ředitel společnosti quattro GmbH. Ten v podstatě potvrdil spekulace z jara letošního roku ohledně pohonné jednotky, zmínil změny v nabídce karosářských verzí a lehce se otřel i o další modely.

V případě Audi RS 4 uvedl, že pod jeho kapotu nemusí zamířit atmosférický osmiválec, jímž se tento model pyšní v současné podobě, ale můžeme se dočkat návratu přeplňovaného šestiválce. Tím byla ostatně vybavena první generace RS 4 Avant z let 2000 a 2001.

Novinka samozřejmě nenastoupí s technikou svého prapředka, jehož 2,7-litrové bi-turbo mělo výkon 195 kW, ale dostane moderní pohonnou jednotku, u níž bude s velkou pravděpodobností použito i elektrické turbodmychadlo.

Další změna u modelu RS 4 se má odehrát v nabídce karosářských verzí. První generace byla sice jen jako kombi, ale druhá z let 2006 až 2008 nabízela vedle něj ještě možnost volby kabrioletu a sedanu. Ta současná pak je opět jen v provedení Avant, které doplňují kupé a kabriolet RS 5. U příštího RS 4 se s ohledem na poptávku ze strany zákazníků můžeme dočkat opět i sedanu, s nímž Audi zaútočí na současné BMW M3.

Vedle modelu RS 4 se Heinz Hollerweger zmínil i o Audi RS 6 Avant a nové generaci R8. U prvního jmenovaného je velká šance, že v příští generaci opět dostane osmiválec, i když podobně jako u současného provedení s přeplňováním. K dispozici pak může být vedle kombi opět i sedan, který zákazníkům Audi v současné nabídce chybí.

Supersport R8 se má dočkat rozšíření palety nabízených motorů, ale s ohledem na sesterské vazby na Lamborghini Huracán, máme počítat i s atmosférickou verzí vybavenou vidlicovým desetiválcem.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (65)
Avatar - Hammunasakra
30. 10. 2014 01:11
Re: 195 kW
40 kW je na rozdíl mezi mainstreamem nad kterym se tu vohrnuje nos a sportovní verzi prémiový automobilky přijde fakt nic moc. A ultramálo kdyby ten mainstream byla nafta se domníváš. Ale je to benzín proti benzínu. Kdyby nebylo chyby v textu ani bych si na to nevzpomněl, no byla tam :-)
Avatar - Hammunasakra
29. 10. 2014 18:05
Re: 195 kW
Vo tobě netřeba něco vymejšet. Seš celkem průhlednej a tvý příspěvky výmluvný >:-[]
Avatar - Hammunasakra
29. 10. 2014 18:03
Re: 195 kW
Kecy. Blbě si přečet a kravinu napsal. Takže nevokecávej zatřep hlavou a zkus to eště jednou. Třeba to do třetice dáš
Avatar - white label
29. 10. 2014 14:16
Re: 195 kW
Samozřejmě, nenávidím zrovna Citroen (asi mu taky závidím jeho aktuální tržní "úspěch"), spokojený? Bláznům se totiž nemá odporovat, ať už si vymyslí cokoli...
Avatar - white label
29. 10. 2014 13:21
Re: 195 kW
Máš zajímavý vlastní recept, škoda, že ti nezabírá... :*)