Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS 4 čekají změny

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 24. 10. 2014
35
65
Zobrazit náhledy (35)
Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4 Audi RS4
Ingolstadtská automobilka hodlá u příští generace modelu RS 4 provést dvě zásadní změny. Jedna se týká motoru a ta druhá karoserie.

Dny aktuálního Audi RS 4 Avant jsou již sečteny a mnoho času mu nezbývá. Automobilka Audi se připravuje na premiéru nové generace modelové řady A4, která se s největší pravděpodobností odehraje v březnu roku 2015 na autosalonu v Ženevě. Následovat bude samozřejmě konec současného provedení a postupně i všech jeho derivátů.

To vyvolává otázky o budoucnosti nejostřejšího modelu RS 4, na které australskému webu Motoring částečně odpověděl Heinz Hollerweger, generální ředitel společnosti quattro GmbH. Ten v podstatě potvrdil spekulace z jara letošního roku ohledně pohonné jednotky, zmínil změny v nabídce karosářských verzí a lehce se otřel i o další modely.

V případě Audi RS 4 uvedl, že pod jeho kapotu nemusí zamířit atmosférický osmiválec, jímž se tento model pyšní v současné podobě, ale můžeme se dočkat návratu přeplňovaného šestiválce. Tím byla ostatně vybavena první generace RS 4 Avant z let 2000 a 2001.

Novinka samozřejmě nenastoupí s technikou svého prapředka, jehož 2,7-litrové bi-turbo mělo výkon 195 kW, ale dostane moderní pohonnou jednotku, u níž bude s velkou pravděpodobností použito i elektrické turbodmychadlo.

Další změna u modelu RS 4 se má odehrát v nabídce karosářských verzí. První generace byla sice jen jako kombi, ale druhá z let 2006 až 2008 nabízela vedle něj ještě možnost volby kabrioletu a sedanu. Ta současná pak je opět jen v provedení Avant, které doplňují kupé a kabriolet RS 5. U příštího RS 4 se s ohledem na poptávku ze strany zákazníků můžeme dočkat opět i sedanu, s nímž Audi zaútočí na současné BMW M3.

Vedle modelu RS 4 se Heinz Hollerweger zmínil i o Audi RS 6 Avant a nové generaci R8. U prvního jmenovaného je velká šance, že v příští generaci opět dostane osmiválec, i když podobně jako u současného provedení s přeplňováním. K dispozici pak může být vedle kombi opět i sedan, který zákazníkům Audi v současné nabídce chybí.

Supersport R8 se má dočkat rozšíření palety nabízených motorů, ale s ohledem na sesterské vazby na Lamborghini Huracán, máme počítat i s atmosférickou verzí vybavenou vidlicovým desetiválcem.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
195 kW
| 30. 10. 2014
40 kW je na rozdíl mezi mainstreamem nad kterym se tu vohrnuje nos a sportovní verzi prémiový automobilky přijde fakt nic moc. A ultramálo kdyby ten mainstream byla nafta se domníváš. Ale je to benzín proti benzínu. Kdyby nebylo chyby v textu ani bych si na to nevzpomněl, no byla tam :-)
Avatar - Hammunasakra
195 kW
| 29. 10. 2014
Vo tobě netřeba něco vymejšet. Seš celkem průhlednej a tvý příspěvky výmluvný >:-[]
Avatar - Hammunasakra
195 kW
| 29. 10. 2014
Kecy. Blbě si přečet a kravinu napsal. Takže nevokecávej zatřep hlavou a zkus to eště jednou. Třeba to do třetice dáš
Avatar - white label
195 kW
| 29. 10. 2014
Samozřejmě, nenávidím zrovna Citroen (asi mu taky závidím jeho aktuální tržní "úspěch"), spokojený? Bláznům se totiž nemá odporovat, ať už si vymyslí cokoli...
Avatar - white label
195 kW
| 29. 10. 2014
Máš zajímavý vlastní recept, škoda, že ti nezabírá... :*)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku