Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS 5 Coupé na českém trhu: Ingolstadtská M3 za 2 miliony Kč

Ondřej Láník Ondřej Láník 11. 8. 2010 • 00:23
123
110
Zobrazit náhledy (123)
Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5
Audi začalo na českém trhu nabízet vrcholnou verzi svého kupé střední třídy.

Audi RS5 dostalo atmosférický motor 4,2 V8 s přímým vstřikováním FSI, který má nejvyšší výkon 331 kW (450 k), a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic. Pohonná jednotka o objemu 4163 cm3 je konstrukčně spřízněná s desetiválcem Audi a nalezneme ji například v Audi R8, kde má ovšem výkon 309 kW (420 k).

Audi RS5 je tak nejsilnější inkarnací tohoto motoru, výkonového maxima 331 kW je dosaženo při 8250 min-1. Točivý moment vrcholí 430 Nm mezi 4000 a 6000 min-1. Vstřikování zajišťuje systém common-rail s maximálním tlakem 120 bar. Zvuk motoru regulují klapky ve výfukovém potrubí, které umožňují poklidný zvukový projev nebo naopak hlasitý při zátěži.

Ke zrychlení 1725 kg těžkého Audi RS5 z 0 na 100 km/h potřebuje osmiválcový motor 4,6 sekundy, tzn. o 0,5 s méně než kupé S5 (4,2 V8/260 kW). Nejvyšší rychlost je standardně omezena na 250 km/h, na přání bude možné omezovač posunout do 280 km/h. Na zádi se nachází výsuvný spoiler, aktivuje se při rychlosti 120 km/h a zasune se zpět, pokud rychlost klesne pod 80 km/h.

Sedmistupňová dvouspojková převodovka má dlouhý nejvyšší převod, aby bylo možné komfortně cestovat i při vysokých rychlostech. Na výběr jsou tři režimy automatického řazení (auto, comfort, dynamic) nebo manuální řazení pádly pod volantem.

Doporučujeme
Audi RS 5 Coupé: První jízdní dojmy
Za volantem: Audi RS 5 Coupé (na okruhu)

Převodovka spolupracuje se samosvorným mezinápravovým diferenciálem, který má korunový převod. Jedná se o novou generaci diferenciálu s lehkou a kompaktní konstrukcí. Výchozí rozdělení momentu mezi nápravy 40:60 se může plynule měnit až na 70 % na přední, nebo 85 % na zadní kola. Na zadní nápravě pak může být za příplatek elektronicky řízený diferenciál (+27.243,-Kč), známý už například z S4, který aktivně rozděluje moment mezi kola.

Podvozek RS5 je proti výchozí A5 snížený o 20 mm. Standardem jsou 19palcová kola s pneumatikami 265/35. Volitelně mohou být na RS5 dodána 20palcová kola s obutím 275/30 (+45.850,-Kč). Brzdová soustava využívá buď hliníkové kotouče (vpředu průměr 365 mm) nebo keramicko-karbonové (vpředu průměr 380 mm) nabízené za 171 tisíc korun. Brzdové třmeny mají lesklý černý lak a nesou logo RS.

Audi RS5 nese celou řadu dalších vzhledových i funkčních úprav. Do druhé skupiny patří vylepšené proudění vzduchu pod karoserii, které zajišťuje účinnější chlazení převodovky a diferenciálu, dynamické řízení nebo systém Audi drive select, který mění reakce podvozku a pohonného ústrojí v režimech auto, comfort a dynamic.

Audi RS 5 Coupé vs. BMW M3 GTS
ModelAudi RS 5 CoupéBMW M3 GTS
Hnací kolavšechnazadní
Převodovka7DSG7DSG
Zdvihový objem [cm3]41634361
Válce/ventily8/48/4
Největší výkon [kW/min-1]331/8250331/8300
Největší toč. mom. [Nm/min-1]430/4000-6000440/3750
Max. rychlost [km/h]250305
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,64,4
Komb. spotřeba [l/100 km]10,812,7
Pohotovostní hmotnost [kg]17251530
Cena v Německu [Euro]77.700136.850
Cena v ČR [Kč]2.050.800,--

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Pete75
4.2 v R8
| 19. 8. 2010
audi sport
| 13. 8. 2010
Právě ten Enzo očividně věděl, proč osobně posuzuje zájemce o své skvosty. Blb za volantem udělá více negativní reklamy, než nepovedené auto od výrobce.
Avatar - white label
Ricardo.Sergione
| 13. 8. 2010
Laskavě se zde vyjadřuj slušně, vulgarismy a xenofobní řeči (viz minulé reakce) si nech pro intelektuálně sobě rovné...
Avatar - drtiphone
Ricardo.Sergione
| 13. 8. 2010
Podle toho co píše, že má a měl za auta by mu záviděl kdejaký miliardář. Jako třeba maybach. Akorát nechápu, že když má doma takové skvosty, proč je nemá vyfocené v profilu. Ale bude to asi tím, že výplod fantazie nejde vyfotit >:D
Ricardo.Sergione
| 12. 8. 2010
mhmm, tak kromě toho že napsal žá má Lambo (OK, velmi limitovanou sérii) a další tři auta aka youngtimer Ferrari, Tundru a ještě něco normálního jako M3 třeba - tak zbytek je zase docela drzé osočování, pomalu že je polský vekslák nebo co? - to se mi taky nelíbí.

Naposledy jsem viděl týpka v KSA, který si přijede SL65 AMG, a na valníku mu přivezou další dvě auta (jedno z nich je Corvette Z06 Callaway, dobře známá z fotek) a rozhodně nemá problém si to užít - asi si hodí kostkou s čím chce jezdit.
No a přestože jsou Čechy malé, i neuvěřitelné věci můžou být pravda.

Jasně, mít youngtimer Ferrari a nové Lambo je jako nosit kalhoty Puma s opaskem Adidas - no ale maximálně to vypovídá něco jenom o vkusu, a tím to končí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku