Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi S8: 5,2 V10 od Lamborghini

Libor Zezulka
Diskuze (40)
Myslíte si, že jsou luxusní sedany od přírody nudné? Nové vydání Audi S8 vás vyvede z omylu.

Audi se přihlásilo s dalším sportovním modelem. Tentokrát si konstruktéři pohráli s luxusním limuzínou A8, kterou proměnili z usedlého aristokrata na splašeného sportovce. Přestože na první pohled vypadá S8 celkem nevinně, pod skořápkou ukrývá to nejlepší, co může ingolstadtská automobilka momentálně nabídnout. Tak například motor. Zážehový desetiválec s objemem 5,2 litru a technologií přímého vstřiku paliva FSI.

Při vývoji jednotky Audi využilo bohatých zkušeností svého koncernového bratříčka Lamborghini a naladilo agregát tak, aby dokázal i s mohutnou A8 pořádně zacvičit, přitom však zůstal skromný na přísun živin. Motor má nyní větší zdvih a vrtání, váží pouze 220 kg, jeho výkon dosahuje 330 kW při 7000 otáčkách a točivý moment 540 Nm při 3500 otáčkách, přičemž 90 procent točivého momentu můžete využít už v 2300 otáčkách.

Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 1940 kg těžké S8 5,1 sekundy, maximální rychlost zastaví omezovač na tradičních 250 km/h. Kombinovaná spotřeba se podle informací Audi bude pohybovat okolo 14 litrů. Točivý moment se pochopitelně přenáší na všechna čtyři kola, a to asymetricky (stejně jako u nedávno testované RS4). Na přední nápravu tedy za normálních okolností proudí 40 procent výkonu, na zadní potom 60 procent.

Změní-li se jízdní podmínky, dokáže systém Quattro, jenž právě slaví své pětadvacáté narozeniny, přenést až 85 procent výkonu na zadní kola, na kola přední nápravy umí přenést 65 procent výkonu. Síla proudí na kola skrze šestistupňovou převodovku Tiptronic. Jízdní vlastnosti S8 Audi vylepšilo několika úpravami. Vůz dostal tužší tlumiče a pružiny, které pracují v harmonii se systémem vzduchového odpružení.

Proti standardnímu modelu leží ovšem nejnižší hranice o 20 mm níže. Důležitou roli hrají také 20 palcová kola s pneumatikami 265/35 R 20, patřičný brzdný účinek zajišťují vnitřně chlazení kotouče s průměrem 385 mm vpředu a 335 mm vzadu. Na přání budou k dispozici i keramické brzdy. Z vnějšku se S8 ohlásí chromovanou mřížkou chladiče, logem S8 či chromovanými koncovkami výfuku.

Uvnitř čekají posádku dvou nebo čtyřbarevná sportovní sedadla, řidič se chopí sportovního tříramenného volantu. Palubní desku i středový tunel zdobí leštěný hliník a karbon.

Libor Zezulka
Diskuze (40)
20. 10. 2005 23:32
S8
Čučíš, co. Jo. Dokonalej produkt. V černý ho, brácho, neber. Byl bys za ignoranta. Tohle chce jen stříbro. Dokonalé plochy, dokonalé city. Kašle na tebe, je namyšlenej... a to je jeho problém. Problém proto, že je možný se mrknout jak na to šli vedle u MB... a tam to zvládli dokonale. Ten, kdo cejtí chvění nozder plnokrevníka a ten kdo miluje dusot kopyt, ten jde pro S k MB. Ten, kdo je chladný, kalkuluje, ten, kdo miluje dokonalost kovu, ten kdo se zavřenýma očima nehladí hřívu... ten jde do S8. Oba dva získají dokonalé tvory. Tak dokonalé, že na světě nemají konkurenci... protože sedmička... tak ta tohle, a zejména S od MB tráví asi velice ztěžka... Vnímám to jasně - MB-S, 8, 7... a až někde za sedmero horama se třese tvoje kára, brácho... tak na ni nezanevři... cíl je sice být dokonalý... ale kdo to o sobě může s klidem říci...