Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi slaví výročí náskoku: 40 let sloganu Vorsprung durch Technik

6. 6. 2011 • 21:40
4
23
Slogan „Vorsprung durch Technik“ slaví 40 let. Jak náskok vypadal tehdy a jak vypadá dnes?

Reklamní heslo Vorsprung durch Technik se poprvé objevil v roce 1971. Slogan, který v překladu znamená „náskok díky technice“ se používal dávno před uvedením pohonu všech kol quattro a Audi na něm staví dodnes.

Dnes již legendární fráze se nejprve používala jen v Německu. Audi ale začalo stejné heslo postupně aplikovat i v dalších zemích, například v Anglii od roku 1983 – a to v původním německém znění! Spojení slov Vorsprung durch Technik se mezi lidmi natolik zabydlelo, že jej proniklo i do hitů hudebních skupin Blur a U2.

Obsah ukrývající se za označením náskok se v průběhu let prudce vyvíjel. Původně byla propagována pestrost techniky divize Audi-NSU: automobilka tehdy nabízela malá NSU s dvou- a čtyřválcovými vzduchem chlazenými motory vzadu, Audi s moderními vodními čtyřválci a pohonem předních kol a avantgardní NSU Ro 80 s Wankelovým motorem.

V současnosti Vorsprung durch Technik pokrývá šíři modelové palety, která sahá od malé A1 až po limuzínu A8, sportovní R8 nebo SUV Q7. Audi navíc svůj náskok spatřuje v hliníkových a hybridních hliníkovo-ocelových konstrukcích, přeplňovaných motorech (včetně 2,5 TFSI oceněného International Engine of the Year 2011 ve své objemové kategorii), širokém uplatnění světelných diod nebo multimediálním rozhraní MMI, nejnověji i s možností přístupu na internet.

Související články

Témata
6. 6. 2011 19:14
Re: ...
Počkej, pytlíkuješ tu skupinu B se skupinou A a s Peugeotem 405 T(urbo) 16, což byl speciál pro dálkové maratony a Pikes Peak. Jinak ale souhlasím, osmdesátky mají hodně, hodně co do sebe :-)
6. 6. 2011 17:44
Re: ...
Klasickou Deltu HF 4WD, ten předstupeň Integrale.
S4 byla jen silueta, s produkčním autem neměla nic společného. :-)

Tak ono mi těch legend vypadlo více, 405T16, Metro, RS200, Cossie...Group B celá osmdesátá léta považuju za zlaté období motorismu, na tak úžasný materiál je jeden příspěvek málo.

Vůbec osmdesátá léta podle mě měla nejlepší auta, co kdy byla vyrobena. Neskutečně rychlá, jízdně pořád hlavně na mechanické bázi, řemeslně vydařená a hlavně každé se svým svébytným designem...a hlavně byla to doba, kdy byli konstruktéři otevřeni novým nápadům. Předokolkový osmiválec Ferrari? V-TEC? Kompresor a turbo najednou? Nadupaný usedlý sedan? Proč ne? >:D
6. 6. 2011 16:49
Re: ...
A ani Jensen FF nebyl první....ale to je úplně jiná historie :-)
6. 6. 2011 16:48
Re: ...
Cara Binieri: Deltou 4WD myslíš Deltu S4 skupiny B, nebo až Deltu HF 4WD skupny A? A jedno důležité auto ti z přehledu vypadlo. Peugeot 205 Turbo 16.
Avatar - white label
6. 6. 2011 15:14
Re: ...
Většina lidí (i v "oborech") taky nehovoří/nekomunikuje v čistě spisovné češtině. Mezi psanou formou spisovné češtiny a hovorovou češtinou je těch rozdílů spousta...
Články odjinud