Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi TT a TTS: Nová generace zhubla 50 kg, stovku zvládne za 4,7 sekundy

Diskuze (83)
Třetí generace sportovního Audi TT se inspiruje u výkonného modelu R8 a přidává podstatně agresivnější tvary.

Ostré tvary nového TT podtrhují xenonové světlomety s výraznou grafikou, na přání se budou dodávat světla Matrix LED s 12 diodami. Celková délka 4,18 metru je o 20 mm kratší, rozvor se ovšem natáhl o 37 mm (na 2505 mm), což přidává kompaktnímu kupé dynamičtější postoj. Výška 1353 mm zůstává nezměněna.

Standardem je zadní křídlo, které se vysouváni 120 km/h, model TTS se odlišuje čtveřicí oválných koncovek výfuku.

Karoserie znamená další technologický posun. 17 % její hmotnosti tvoří výlisky z vysokopevnostní oceli, prahy a rám střechy tvoří hliníkové profily. Z hliníku je také střecha, dveře, obě kapoty a boční povrchové díly. Mezigeneračně proto Audi TT zhublo 50 kg, přičemž už předchozí model, využívající také hliníkové karosářské díly, byl o 90 kg lehčí než původní TT.

Moderní interiér zachovává koncepci sedadel 2+2, přidává plně digitální přístrojový štít a další moderní prvky. Zavazadlový prostor je zvětšil o 13 litrů na celkových 305 l.

Základním motorem bude 2.0 TDI o výkonu 135 kW s manuální převodovkou a pohonem předních kol. Agregát s točivým momentem 380 Nm splňuje emisní normu Euro 6 a v průměru spálí 4,2 l/100 km, díky tomu si vysloužil označení ultra. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,2 s a nejrychleji jede 235 km/h.

Benzinové Audi TT 2.0 TFSI má 169 kW a 370 N.m, nejrychleji jede 250 km/h, kdy zasahuje elektronický omezovač. Na stovku zrychli s manuální převodovkou a přední poháněnou nápravou za 6,0 s; kombinace dvouspojkové skříně S tronic a pohonu všech kol znamená sprint na 100 km/h za 5,3 sekundy.

Vrcholem řady je TTS s dvoulitrem o výkonu 228 kW. Točivý moment je ještě o 10 Nm vyšší, standardem je pohon všech kol a na výběr je mezi manuální převodovkou a dvouspojkovou S tronic s funkcí launch control. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá jen 4,7 sekundy, řidič se navíc může těšit z laděného výfuku, který se díky speciálním klapkám může přepínat mezi normálním a sportovním zvukem.

Diskuze (83)
5. 3. 2014 12:03
Re: AUDI TESTOSTERON
Třeba to ještě neskončilo :-)
5. 3. 2014 10:24
Re: KRÁSNÉ AUTÍČKO
Autohit!! >:D >:D >:D

Tak tos mně dostal, fakt, příště ještě linkní ábíčko, smíchy brečím >:D >:D :yes:
5. 3. 2014 10:16
Re: AUDI TESTOSTERON
Ono se mu TT nelíbí, neboť je to Audi, kdyby s přesně stejným autem přišla Alfa Romeo, byl by to designový zázrak století.
Divím se ti, žes to přetlačování s pozérem, jež se pozná už podle avataru, vydržel tak dlouho :-)
5. 3. 2014 07:46
Re: AUDI TESTOSTERON
A v čem by ten dav ovcí měl jezdit, aby měl ten správný vkus a cit na kvalitu, aby jezdil neshitovými spolehlivými a krásnými vozy?
Avatar - Petrolhead_CZ
4. 3. 2014 20:37
Re: AUDI TESTOSTERON
Alespoň je vidět, že masy nemají vkus ani cit na kvalitu, viz. Audi, VW, Škoda, atd. Každý si vybírá auto podle svých nároků a davy se očividně spokojí s shitovými nespolehlivými sterilními krabicemi.