Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi TT: Facelift se představí v Lipsku (oficiální informace)

Diskuze (50)
Jsou to přesně čtyři roky, co se v dubnu 2006 představila aktuální generace Audi TT. Nyní přichází čas na facelift, který se ve světové premiéře představí na autosalonu v Lipsku (10.-18. dubna). Zároveň přichází nový motor 2,0 TFSI o výkonu 155 kW.

Design druhé generace Audi TT rozvíjí unikátní styl svého předchůdce. Automobilka za něj získala ocenění World Design Car of the Year 2007 a použité křivky slaví úspěch dodnes. Facelift je proto příležitostí provést jemné úpravy, které aktualizují vzhled auta podle novějších modelů Audi.

Hlavní změnou je nový plasticky tvarovaný přední nárazník s většími nasávacími otvory. Změnil se také vzhled výplně masky chladiče, která má nově lesklý černý lak. Za příplatek TT dostane také nová světla xenon plus s pásem 12 bílých diod pro denní svícení, které jsou umístěny podél spodního okraje. Zezadu se facelift odlišuje upravenou grafikou koncových světel, větším difuzorem a větší koncovkou výfuku (u 2,0 TFSI nově dvojitá). Zadní spoiler se vysouvá při rychlosti 120 km/h.

Designové úpravy prodloužily karoserii o 2 cm na 4187 mm. Šířka 1842 mm a výška 1352 mm (1357 mm u TT Roadster) zůstávají nezměněné. Nabídka laků se rozšíří o metalické odstíny Scuba Blue, Oolong Gray, Volcano Red a Dakota Gray. V kombinaci s paketem S line je lak Dakota Gray je v provedení s perleťovým efektem.

Novinkou mezi motory je přeplňovaný 2,0 TFSI o výkonu 155 kW. Agregát známý už například z větší řady A5, nebo z VW Golf GTI, nahradí jak dosavadní verzi 2,0 TFSI se 147 kW, tak i šestiválcové TT 3,2 quattro. Základní varianta TT Coupe s tímto motorem akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy, provedení s pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou S tronic pak za 5,6 s.

Za nárůstem výkonu stojí mimo jiné systém variabilního zdvihu výfukových ventilů Audi valvelift AVS. Dlouhý zdvih pístů zase stojí za vysokým maximem točivého momentu 350 Nm při 1600 až 4200 min-1 (+70 Nm, stejná hodnota jako u TTS).

Kromě toho v nabídce zůstává 1,8 TFSI (118 kW, 250 Nm) a turbodiesel 2,0 TDI (125 kW, 350 Nm). U vznětového agregátu je volitelně také dostupný pohon všech kol quattro.

Vrcholem modelové řady je provedení TTS s motorem 2,0 TFSI naladěným na 200 kW a 350 Nm a pětiválcové TT RS, které pohání agregát 2,5 TFSI (250 kW, 450 Nm, na přání maximální rychlost zvýšená na 280 km/h). Standardem je u těchto verzí pohon všech kol, u TT RS pak také sedmistupňová dvouspojková převodovka. Díky této kombinaci zrychlí TT RS z 0 na 100 km/h za pouhých 4,4 sekundy.

Diskuze (50)
Avatar - white label
15. 4. 2010 22:29
Re: Ergonomie
Já snad někde napsal, že se tu nesmí psát vlastní názor, nebo je to zase jeden z tvých závěrů, který se mi snažíš "přišít"... ;-) :-)
Avatar - white label
15. 4. 2010 22:24
Re: Ergonomie
Ale on dopadl neslavně v testech, na které jsem ti dal odkaz, včetně spotřeby. Raději chytej za slovo sebe a konečně mi řekni, jak si došel k závěru, že má menší spotřebu naopak Lex, což si mi doslova napsal, citovat tě snad nemusím, když sám tvrdíš, že senilní zatím nejsi... ;-)
15. 4. 2010 21:55
Re: Ergonomie
White Label 14.4. 19:57
Nepříliš slavně dopadl i hybridní Lexus s hybridní S-klasou...
Tak jak se to dá chápat?Lexus je silnější,takže toto vyjádření se výkonu asi netýkalo.Kufr,asi jedině kufr má Lexus méně využitelný,takže to jsi tím asi myslel,když né spotřebu,hlavní parametr.který je při testech hybridů posuzován.
Dá se říci,že méně výkonné auto by mělo mít nižší spotřebu,alespoň tak nějak si to psal i o Tuaregu.Jo to je objektivita.
15. 4. 2010 21:45
Re: Ergonomie
Kolik máš najeto s hybridy?Elektromobily?O které nemáš zájem?
Ano,možná jsem si jen čistě na automat nezvykl,zas tak krátké svezení to nebylo,ale je to pasé.Píši jen svůj názor a doufám že se to smí.
Ono je totiž hodně věcí o zvyku,co někdo kritizuje,druhému naopak sedne dobře,a naopak.No a co?A to jsem nepsal o rozjezdech,už sice od nízkých otáček,jenže právě tam ještě nezabíralo turbo,takže žádné rychlé vystartování se nekonalo.Při 2000ot,nemá klika takovou setrvačnost jako při 3000,čili ty otáčky se srovnávaly pomaleji.Nic jiného za tím nehledej.
Končím
Avatar - white label
15. 4. 2010 21:30
Re: Ergonomie
AMuS píše (doslova přeloženo) v nadpisu k odstavci o spotřebě:
"Mercedes S 400 hybrid spotřebuje mnohem méně paliva"...
Pokud je teda pravda někde "mezi", pak tedy ale pořád spotřebuje S-ko o něco méně paliva...a i kdyby to bylo stejně, psal si, že méně spotřebuje Lex...