Audi vyrobilo za rok 2007 bezmála milion aut

Výroba automobilky roste už 12. rok v řadě. Nejvíce vozů přitom Audi produkuje v domovské továrně v Ingolstadtu. Odtud vloni sjelo z výrobních linek více než 528 tisíc aut.
Roste výroba i zájem zákazníků
Čtyři kruhy ve znaku jsou už dnes znamením luxusních a žádaných vozů. Vedení automobilky ale nemá zrovna skromné cíle. Do roku 2015 se chce stát nejúspěšnějším výrobcem prémiových aut na světě. Trend přesouvání výroby se ale u Audi příliš nenosí. Automobilka hledí především na kvalitu a efektivitu výroby, která je vysoká především v západní Evropě.
V Německu vzniká drtivá většina vozů Audi. Konkrétně takřka 800 tisíc aut za rok 2007, tedy 82 % celkové produkce. V maďarském městě Györ vyrobila společnost přes 1,9 milionu motorů nejen pro svá auta, ale i pro další automobilky v rámci koncernu Volkswagen. Jedná se též o rekordní množství. V Györu roste také výroba osobních aut. Oproti roku 2006 tam Audi vyrobilo o 140,6 % více vozidel. Konkrétně jde o 56.982 automobilů, z čehož tvoří většinu sportovní kupé TT.
Většina produkce nejen v Evropě vzniká, ale také nachází své zákazníky. Zatímco Audi loni podle JATO prodalo na území Evropy 669 tisíc vozů, BMW si koupilo 860 tisíc zákazníků a Mercedes-Benz 735 tisíc zákazníků.
Zajímavé detaily vypustila automobilka o zvyšování efektivity práce. Pomocí optimalizace procesů se podařilo například snížit vzdálenost, kterou musí ujít pracovníci při výrobě vozidel. Například u modelu A3 Sportback o 102 metrů na jeden vyrobený vůz. Úspora vypadá na první pohled zanedbatelně. Avšak za rok 2007 znamenala o 22 tisíc kilometrů méně popocházení pro zaměstnance při výrobě vozu A3 Sportback.