Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 e-tron nebude na prodej, mohou za to baterie

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Automobilka Audi si s možností sériové produkce elektřinou poháněného supersportu pohrávala od roku 2009, ale nakonec zůstane R8 e-tron pouze vývojovým prototypem.

Ingolstadstká automobilka nepůjde stejnou cestou jako konkurenční Mercedes-Benz, který svůj elektřinou poháněný SLS AMG Electric Drive představil v roce 2010 a v loňském roce uvedl na trh.

Audi s elektrickým derivátem supesportu R8 přitom přišlo již v roce 2009, když na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem představilo koncept e-tron. Na něj již navázalo Audi R8 e-tron, které sdílelo vzhled se svými konvenčními sourozenci a mělo dorazit v omezené sérii v druhé polovině roku 2012.

Malosériová produkce Audi R8 e-tron se ovšem doposud nerozběhla a britský Autocar nyní uvedl, že má přímo z automobilky potvrzeno, že Audi nemá v současnosti v plánu uvést svůj elektrický supersport na trh.

Důvodem pro toto rozhodnutí má být skutečnost, že vývoj baterií nepostupuje tak rychle, jak se očekávalo a jejich kapacita je v současnosti stále velmi omezená. Navíc je jejich výroba stále příliš drahá.

Právě díky tomu je R8 e-tron podle Audi v současnosti nevhodný pro sériovou výrobu. V Ingolstadtu rovněž údajně nejsou spokojeni s omezeným dojezdem elektromobilů a časy potřebnými k dobíjení jejich baterií.

Doposud vyrobená série deseti identických Audi R8 e-tron tedy nemá být předzvěstí zahájení produkce pro zákazníky, ale pouze vývojovými prototypy pro potřeby automobilky. Ta hodlá využít poznatky a data získaná z jejich vývoje a provozu pro své budoucí modely vybavené elektromotory a hybridními pohonnými systémy.

Audi R8 e-tron v jeho současné podobě pohánějí dva elektromotory o společném výkonu 381 koní a s točivým momentem 820 N.m, živené ze 48,6 kWh Li-Ion akumulátorů, vážících nezanedbatelných 577 kg. S celkovou váhou 1780 kg dokáží ale slušně cvičit - na stovku zrychlí za 4,2 s, maximálka je elektronicky omezena na 200 km/h a jízdní dosah činí až 215 km. Vybitý akumulátor má znovu plnou kapacitu po 12 hodinách připojení k 230V síti.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
30. 5. 2013 15:17
Re: Elektrorendlíky jsou v koncích
:-! [odkaz] :-)
Do Audi R8 patří benzín a ne baterky.

a ty co diesel? :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
30. 5. 2013 13:58
Re: Elektrorendlíky jsou v koncích
Ať už se podaří udělat revoluční baterie nebo ne, problém s dlouhým dobíjením zůstane, síť to nezvládne... Vyměňování mi připadá jako utopie... Pokud se mají elektromobily rozvinout, je potřeba zapracovat na palivových článcích...
30. 5. 2013 13:52
Re: Drahé baterie s nízkou kapacitou které se dlouho nabíjej
U elektromobilu záleží ještě víc na stylu jízdy, než u benzínovýho auta, protože co přenese na silnici, to zmizí z baterie, zatímco spalovací motor má v různých podmínkách různou účinnost. Takže např na dálnici je u elektromobilu vyšší spotřeba, než ve městě. Taky není problém vybít baterku Tesly za těch 80km.
30. 5. 2013 01:42
Re: Drahé baterie s nízkou kapacitou které se dlouho nabíjej
[odkaz] věnuj tomu chvilku času ;-)
Avatar - PeterLuk
29. 5. 2013 23:10
Re: Elektrorendlíky jsou v koncích
Majú 400 miliónov eur tak buď ticho (ale tiež by ma zaujímalo ako sa im ich podarí splatiť). ;-) :-!