Audi R8 e-tron nebude na prodej, mohou za to baterie
Ingolstadstká automobilka nepůjde stejnou cestou jako konkurenční Mercedes-Benz, který svůj elektřinou poháněný SLS AMG Electric Drive představil v roce 2010 a v loňském roce uvedl na trh.
Audi s elektrickým derivátem supesportu R8 přitom přišlo již v roce 2009, když na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem představilo koncept e-tron. Na něj již navázalo Audi R8 e-tron, které sdílelo vzhled se svými konvenčními sourozenci a mělo dorazit v omezené sérii v druhé polovině roku 2012.
Malosériová produkce Audi R8 e-tron se ovšem doposud nerozběhla a britský Autocar nyní uvedl, že má přímo z automobilky potvrzeno, že Audi nemá v současnosti v plánu uvést svůj elektrický supersport na trh.
Důvodem pro toto rozhodnutí má být skutečnost, že vývoj baterií nepostupuje tak rychle, jak se očekávalo a jejich kapacita je v současnosti stále velmi omezená. Navíc je jejich výroba stále příliš drahá.
Právě díky tomu je R8 e-tron podle Audi v současnosti nevhodný pro sériovou výrobu. V Ingolstadtu rovněž údajně nejsou spokojeni s omezeným dojezdem elektromobilů a časy potřebnými k dobíjení jejich baterií.
Doposud vyrobená série deseti identických Audi R8 e-tron tedy nemá být předzvěstí zahájení produkce pro zákazníky, ale pouze vývojovými prototypy pro potřeby automobilky. Ta hodlá využít poznatky a data získaná z jejich vývoje a provozu pro své budoucí modely vybavené elektromotory a hybridními pohonnými systémy.
Audi R8 e-tron v jeho současné podobě pohánějí dva elektromotory o společném výkonu 381 koní a s točivým momentem 820 N.m, živené ze 48,6 kWh Li-Ion akumulátorů, vážících nezanedbatelných 577 kg. S celkovou váhou 1780 kg dokáží ale slušně cvičit - na stovku zrychlí za 4,2 s, maximálka je elektronicky omezena na 200 km/h a jízdní dosah činí až 215 km. Vybitý akumulátor má znovu plnou kapacitu po 12 hodinách připojení k 230V síti.