Budoucí motory Audi: Elektrické biturbo a tříválcový hybrid

 

Audi nechalo nahlédnout do svých vývojových laboratoří. Pracuje se tam na revolučních technických řešeních.

Řada motorů TDI a TFSI, která aktuálně prochází v případě čtyřválců generační obměnou, patří nepochybně k nejlepším pohonným jednotkám na trhu. Ingolstadtská automobilka ale pracuje na dalším vývoji, který posune výkon i účinnost na vyšší úroveň.

Electric biturbo

Jednou z novinek je elektrické biturbo. Audi nedávno uvedlo svůj první dvojitě přeplňovaný turbodiesel, a to A6 3,0 TDI o výkonu 230 kW, který má jedno větší a jedno menší turbodmychadlo. Na testovacích stolicích v Neckarsulmu už ale běží 3,0 TDI s nově řešeným přeplňováním.

Motor si ponechává klasické turbodmychadlo roztáčené proudem výfukových plynů. K němu přidává ale ještě menší kompresor poháněný elektromotorem, který se roztočí rychleji než turbo na výfukových svodech.

Elektrické turbo se nachází za intercoolerem a po většinu času je odpojené. Jeho chvíle přichází v nízkých otáčkách, kdy konvenční turbodmychadlo dává jen malý tlak. V tom případě se otevře klapka na druhý kompresor, který mírně stlačený a vychlazený vzduch stlačí ještě více.

Výhodou tohoto řešení je ještě rychlejší nástup točivého momentu v nízkých otáčkách. Zároveň je systém relativně kompaktní – na pohled vypadá téměř stejně jako produkční 3,0 TDI biturbo. Elektrický pohon kompresoru přitom nemá vliv na spotřebu paliva, automobilka tvrdí, že potřebnou energii dokáže získat regenerativním dobíjením akumulátoru při brzdění.

Audi A1 jako hybrid s tříválcem

Elektromobily Audi by se měly dostat do prodeje v roce 2014. Automobilka vyzkoušela už několik různých koncepcí, se sériovou výrobou se nakonec počítá u Audi A3 e-tron. Brzy na to přijdou plug-in hybridy na základě modelů A4 a Q7.

Momentálně v Mnichově probíhá testování elektrického A1 e-tron. Městské mini má jako hlavní pohon elektromotor s výkonem 75 kW, který stačí pro ujetí 50 km. V případě, že se baterie vybijí, připojí se malý Wankelův motor, který z objemu 254 cm3 dává 15 kW.

Nyní se rozbíhá vývoj nové koncepce, kterou Audi nazývá Dual-Mode Hybrid. Pohon v tomto případě tvoří dva elektromotory, zážehový motor a jednostupňová převodovka. V rychlostech do 55 km/h stačí k pohonu elektromotor s parametry 85 kW a 250 Nm.

Ve vyšších rychlostech nastupuje tandem druhého elektromotoru (50 kW, 210 Nm), který současně slouží jako startér a alternátor benzinového motoru 1,5 TFSI. Jedná se o přeplňovaný tříválec, který vznikl „useknutím válce“ od 2,0 TFSI. Výsledkem je 95 kW a 200 Nm.

Systém o celkovém výkonu 130 kW by měl na elektřinu ujet 90 km. Až do 130 km/h hraje za normálních okolností prim elektrický pohon, teprve poté přebírá hlavní úlohu spalovací motor.

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Budoucí motory Audi: Elektrické biturbo a…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

 




Audi RS1 nakonec bude! Nabídne až 280 koní a pohon všech kol quattro Audi RS1 nakonec bude! Nabídne až 280 koní a pohon všech kol quattro

Automobilka z Ingolstadtu zavrhlo vrcholnou verzi modelu…

Audi se chystá na příchod elektromobilu, převede výrobu stávajících modelů Audi se chystá na příchod elektromobilu, převede výrobu stávajících modelů

Čtyři kruhy budou vyrábět elektrické SUV od roku 2018 v…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie Tomsová či Anna Wetlinská?

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie…

Před lety jsme jejich tváře vídali téměř denně. Svými příjemnými hlasy nám oznamovali, o čem bude následující…

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí Lance zabíjejí živly

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí…

Na Srí Lance řádí monzunové lijáky. Ty vyvolaly záplavy a sesuvy půdy, které si vyžádaly už 100 obětí, dalších…

 

iSport.cz

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší zázemí, ale větší chuť

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší…

Dorazil a hned slavil titul. Tedy byl součástí oslav, při kterých se v ulicích Rotterdamu sešlo na 200 tisíc…

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců srandu, říká Krch

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců…

S Patrikem Schickem si obránce Daniel Krch zahrál rok v Bohemians 1905. Právě tam se mladý útočník odrazil k…

 

Reflex.cz

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny, jinak nemá smysl

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny,…

Při pohledu do talíře obvykle zažívám slastné pocity, těším se na chutě, na konejšivý pocit zasycení, na to, jak…

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk Josifa Stalina

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk…

Světová i česká média informovala o smrti uznávaného sedmasedmdesátiletého ruského divadelního režiséra Alexandr…