Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Australská rallye startuje: Boj o stříbro!

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 16. 11. 2017
43
Zobrazit náhledy (43)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Boj o titul vicemistra světa by měl být hlavním tahákem závěrečného podniku světového šampionátu automobilových soutěží, kterým je Kennards Hire Rallye Australia.

Bitvu o stříbro svedou Belgičan Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC) a Estonec Ott Tänak (Ford Fiesta RS WRC´17). Prvně jmenovaný má převahu čtrnácti bodů.

Na pátém kontinentu se jel poprvé podniku mistrovství světa v roce 1989 a počínaje tímto datem se zde jelo třiadvacetkrát. Historicky nejúspěšnějším je Fin Juha Kankkunen, který zde získal čtyři prvenství (1989, 1990, 1991 a 1993). Loňské vítězství obhajuje Nor Andreas Mikkelsen. Před dvanácti měsíci vyhrál s Volkswagenem Polo R WRC a aktuálně nastoupí jako člen tovární stáje Hyundai.

Promění Neuville výhodu?

Povrch rychlostních zkoušek je hodně specifický. Štěrkové cesty jsou pokryté malými bauxitovými kamínky, které jsou extrémně kluzké pro první auta, co jsou na trati. Výhodu mají později startující, kteří jedou po vyčištěné cestě. Ty jsou však úzké a lemované mohutnými stromy, kde se každá malá chyba neúprosně trestá.

360p720p1080p

Z obou uchazečů o titul vicemistra světa má lepší bilanci v Austrálii Thierry Neuville (Hyundai), který zde závodil čtyřikrát. Jednou skončil druhý (2012) a jednou třetí (2016). Tänak se při stejném počtu startů nikdy nedostal mezi první tři. Při bodovém rozdílu mezi oběma stačí Neuvillovi dojet třetí a nemusí nic řešit. Zrádný povrch australských erzet však může mnohé změnit.

„Máme k dispozici auto, s nímž můžeme jet vepředu. Potřebujeme jen trochu štěstí, abychom zůstali na trati,“ tvrdí Neuville. A co si myslí Tänak, který jede poslední závod za Ford? Příští bude závodit za tovární sestavu Toyoty. „Moje práce ještě není dokončena. Udělám všechno, abych skončil na druhém místě v mistrovství světa,“ tvrdí Estonec.

Ogier odmítl Citroën

Na předchozím podniku ve Velké Británii získal Sebastien Ogier pátý titul mistra světa v řadě. Poprvé v barvách Fordu, předchozí čtyři prvenství vybojoval jako pilot továrního Volkswagenu. O Francouze, kterému bude v polovině prosince 34 let, usiloval Citroën. Ovšem marně. Po příletu do Austrálie Ogier oznámil, že odmítl nabídku Francouzů, kteří mu údajně chtěli dát roční plat v přepočtu 64 milionů korun.

„Nehodlám prozrazovat detaily, ale jsem si na devadesát devět procent jistý svým rozhodnutím. Myslím, že se hodně brzy dozvíte mé další rozhodnutí,“ prohlásil Ogier. Své záměry by měl odhalit po skončení australské soutěže v neděli ráno středoevropského času. Bude pokračovat jako tovární jezdec týmu Ford pod vedením Malcolma Wilsona?

Modrý ovál začíná brát rallye opět zřejmě dostatečně vážně. Podle dostupných informací stahuje podporu v mistrovství světa v rallyekrosu, aby ušetřil prostředky na angažmá Ogiera.

360p720p1080p

Loeb: Těžké pochopit C3 WRC

Před třemi měsíci zahýbal světem automobilových soutěží asfaltový test Sebastiana Loeba. Devítinásobný mistr světa absolvoval s vozem Citroën C3 WRC později také test na šotolině, ale popřel trvalý návrat do rallye. „Zvažuji možnost startu na jednom nebo dvou podnicích v šampionátu. Více určitě ne, protože mým hlavním sportovním programem na rok 2018 je mistrovství světa v rallyekrosu,“ prohlásil Loeb.

A co říká na současný model C3 WRC? „Auto je rychlé, ale občas je obtížné ho řídit a pochopit, co potřebuje. Určitě má potenciál, ale potřeboval bych více času a najetých kilometrů, abych přesně řekl, co potřebuje,“ dodal Loeb.

Včera v autě, dnes ředitel

Tovární tým Toyota Gazoo Racing nasazuje v Austrálii dva vozy, které řídí Finové Jari-Matti Latvala a Esapekka Lappi. Třetí člen letošní sestavy Juho Hänninen si musí hledat jiné angažmá. Jeho navigátor Kaj Lindström však u stáje zůstal, protože dostal funkci sportovního ředitele. „Beru to jako velkou výzvu. Jako navigátor znám fungování týmu, ale když nesedím v autě, tak je pro mě všechno nové. Jsem svým způsobem nováček, ale mezi lidmi které znám. Všechno, co zjistím v Austrálii si chci pečlivě analyzovat, abych byl na nejbližší testy a pak i na lednové Monte Carlo 2018 připraven,“ říká devětačtyřicetiletý Lindström, který má za sebou 110 podniků světového šampionátu.

Dmack (ne)končí s WRC

Pneumatikářská společnost Dmack se částečně stáhne z mistrovství světa. Manažer Dick Cormack prohlásil, že firma se hodlá zaměřit na další vývoj a chce proniknout na klíčové trhy po celé planetě. "Loni jsme nasazovali vlastní vůz s Ottem Tänakem. Letos vzhledem k pravidlům, jsme nasazovali třetí auto Ford Fiesta WRC u M-Sportu. Podařilo se nám dosáhnout jedno velké prvenství zásluhou Elffyna Evanse. Teď je ovšem čas vrátit se k vývoji a testování, především asfaltové pneumatiky. Musíme set také vrátit se klíčovým zákazníkům, což může být třeba ve WRC2."

360p720p1080p

Cormack dále přiznal, že nejsou ještě připraveni konkurovat třeba Michelinu. „Víme dobře, že ještě nemáme na to být dodavatelem pro tovární týmy na celou sezónu. Ukázali jsme ovšem, že dokážeme připravit vítěznou pneumatiku. Víme, jakým směrem se máme vydat, ale chce to čas.“

Program Australské rallye

1.etapa - čtvrtek (16. listopadu) – 22.13 RZ1 (9,71 km); 22.36 RZ2 (18,92 km); 23.39 RZ3 (26,59 km). Pátek (17 listopadu) – 2.37 RZ4 (9,71 km); 3.00 RZ5 (18,92 km); 4.03 RZ6 (26,59 km); 6.54 RZ7 (1,27 km); 7.02 RZ8 (1,27 km).

2. etapa – pátek (17 listopadu)21.18 RZ9 (48,89 km); 22.56 RZ10 (20,86 km); 23.44 RZ11 (1,37 km). Sobota (18 listopadu) – 2.22 RZ12 (33,49 km); 3.08 RZ13 (12,33 km); 4.16 RZ14 (20,86 km); 6.54 RZ 15 (1,27 km); 7.04 RZ16 (1,27 km).

3. etapa – Sobota (18. listopadu) – 21.38 RZ17 (10,03 km); 21.36 RZ18 (31,90 km); 23.08 RZ19 (6,44 km). Neděle (19. listopadu) RZ20 – 1.46 RZ (10.03 km); 3.18 RZ21 (6,44 km).

Průběžné hodnocení MS

Pořadí jezdců: 1. Ogier (Fr./Ford Fiesta WRC ´17) 215; 2. Neuville (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) 183; 3. Tänak (Est./Ford Fiesta WRC ´17) 169; 4. Latvala (Fin./Toyota Yaris WRC) 136; 5. Evans (Brit./Ford Fiesta WRC ´17) 118; 6. Sordó (Šp./Hyundai i20 Coupe WRC) 95;, 7. Hänninen (Fin./Toyota Yaris WRC) 71; 8. Meeke (Brit./Citroën C3 WRC) 70; 9. Breen (Irl./Citroën C3 WRC) 64; 10. Paddon (N. Zél./Hyundia i20 Coupe WRC) 59; 11. Mikkelsen (Nor./Škoda Fabia R5/Citroën C3 WRC) 52; 12. Lappi (Fin./Toyota Yaris WRC) 51; 13. Lefebvre (Fr./Citroën C3 WRC) 30; 14. Suninen (Fin./Ford Fiesta R5/Ford Fiesta WRC´17) 29; 15. Ostberg (Nor./Ford Fiesta WRC´17) 29; 16. Kopecký (ČR/Škoda Fabia R5) 7; 17. Tidemand (Švéd./Škoda Fabia R5) 4; 18. Camilli (Fr./Ford Fiesta R5) 3; 19. Sarrazin (Fr./Hyundai i20 WRC) 2; 20. Kremer (Něm./Ford Fiesta WRC´17) 2; 21. Bouffier (Fr./Ford Fiesta R5) 1; 22. Rossel (Fr./Citroën DS3) 1; 23. Veiby (Nor./Škoda Fabia R5) 1.

Pohár konstruktérů: 1. M Sport Ford 398; 2. Hyundai Motorsport 305; 3. Toyota Motorsport 241; 4. Citroën Racing 210.

Statistika sezony – vítězství v rychlostních zkouškách (RZ): Neuville 47; Tänak 26; Evans 26; Latvala 26; Ogier 21; Meeke 19; Lappi 16; Sordo 15; Paddon 11;; Hänninen 7; Mikkkelsen 5; Suninen 4; Ostberg 2; Breen 2; Lefebvre 1, Kopecký 1. Vedení v soutěži: Neuville 40; Tänak 40; Meeke 38; Evans 37; Latvala 22; Ogier 15; Lappi 12; Paddon 9; Mikkelsen 6; Hänninen 5; Ostberg 2, Sordó 1, Kopecký 1. Stupně vítězů: Ogier 9; Neuville 7; Tänak 6; Latvala 3; Evans 3, Sordo 2; Meeke 2; Paddon 1, Lappi 1, Hänninen 1, Mikkelsen 1.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku