Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Britská rallye v cíli: Evans vyhrál, Ogier mistrem

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 29. 10. 2017
131
3
Zobrazit náhledy (131)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Elffyn Evans vyhrál s vozem Ford Fiesta WRC´17 svůj první podnik v mistrovství světa. Francouz Sebastien Ogier se stal popáté v řadě světovým šampionem a modrý ovál se po deseti letech raduje z titulu v Poháru konstruktérů (hodnocení značek).

Závěrečný den dvanácté soutěže letošního seriálu bylo na programu 42 kilometrů rozdělených do pěti rychlostních zkoušek, přičemž závěrečná Power Stage byla zvlášť bodována. Evans nastupoval na první příčce s náskokem 53,1 sekundy a zbytečně neriskoval. Dvakrát byl v erzetě čtvrtý, jednou sedmý, osmý a jedenáctý. „Na trati se mění podmínky, není třeba zbytečně riskovat, důležité je dojet do cíle,“ prohlásil Velšan v průběhu dne.

Letos už měl jednou na dosah vítězství. Koncem dubna v Argentině přišel o výhru v poslední zkoušce o pouhých 0,7 sekundy. Tentokrát však podobné drama nepřipustil a stal se 79. jezdcem v historii mistrovství světa, který dokázal vyhrát podnik MS. Navíc jako rodilý Velšan vyhrál doma a v cíli poslední erzety mu gratuloval jeho otec Gvyndaf. Bývalý soutěžní pilot, který se na této soutěži před devíti lety rozloučil s aktivní kariérou.

Podobně jako Evans, také Ogier podřídil všechno zisku toho hlavního, tentokrát titulu. „Je to těžké, protože se snažím jet rychle, ale přitom nesmím přestat myslet na šampionát,“ řekl po jedné erzetě Francouz. Když přijel do cíle závěrečného testu, vylezl se spolujezdcem Julianem Ingrassiou na střechu auta a o pár minut později zjevně dojatý vyprávěl do mikrofonu: „Nevím, co říct. Byl to náročný rok, díky M-Sportu a Malcolmovi. Je to úžasné být mistrem světa v tomto týmu.“

360p720p1080p

V sezoně si Ogier připsal dvě vítězství, o jedno méně než Neuville, ale předváděl vyrovnanější výkony. Nedojel pouze ve Finsku a ve dvanácti soutěžích skončil devětkrát na stupních vítězů. Před Australskou rallye má před druhým Belgičanem nedostižný náskok 32 bodů. S pěti tituly se osamostatnil na druhém místě v historických tabulkách.

V průběhu závěrečné Power Stage sledovaly televizní kamery nejenom jedoucí vozy, ale také si všímaly Malcolma Wilsona, šéfa týmu. V průběhu pár desítek minut třikrát vyskočil radostí. Loni v zimě, když ohlásil tým Volkswagen odchod ze světového šampionátu, snažil se „ulovit“ Ogiera pro svůj tým. V úterý 13. prosince 2016 oznámil v továrně svůj „majstrštyk“ a dnes měl možnost si vychutnat triumf. Kromě vítězství Evanse, titulu ve značkách, triumfu Ogiera, měl ještě jeden důvod k oslavě. Francouz totiž vyhrál s vozem značky Ford jako první pilot značky od roku 1981, kdy Fin Ari Vatanen triumfoval s escortem.

Kategorii WRC2 ovládl již jistý mistr světa této třídy Švéd Pontus Tidemand z týmu Škoda Motorsport. Pátý skončil Fin Juuso Nordgren. Třetí do party s tovární Fabií R5 Ole Christian Veiby skončil již první den po páté rychlostní zkoušce, když poslal svůj vůz přes střechu.

360p720p1080p

Konečné pořadí Britské rallye: 1. Evans, Barritt (Brit./Ford Fiesta WRC´17) 2:57:00,6; 2. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) +37,3; 3. Ogier, Ingrassia (Fr./Ford Fiesta WRC´17) +45,2; 4. Mikkelsen, Jaeger (Nor./Hyundai i20 Coupé WRC) +49,8; 5. Latvala, Anttila (Fin./Toyota Yaris WRC) +50,3; 6. Tänak, Jarveoja (Est./Ford Fiesta WRC´17) +1:02,3; 7. Meeke, Nagle (Brit./Citroën C3 WRC) +1:20,5; 8. Paddon, Marshall (N. Zél, Brit./Hyundai i20 Coupé WRC) +2:16,3; 9. Lappi, Ferm (Fin./Toyota Yaris WRC) +2:46,5; 10. Sordó, Martí (Šp./Hyundai i20 Coupé WRC) +3:50,5; 11. Tidemnad, Andersson (Švéd./Škoda Fabia R5) +10:11,6 (1. ve WRC2; 12. Camilli, Veillas (Fr./Ford Fiesta R5) +12:06,5; Cave, Morgan (Brit./Ford Fiesta R5) +12:14,9; 14. Bogie, Rae (Brit./Škoda Fabia R5) +12:47,7; 15. Breen, Scott (Irl., Brit./Citroën C3 WRC) +12:58,7; 16. Nordgren, Suominen (Fin./Škoda Fabia R5) +14:15,6.¨

Průběžné hodnocení MS

Pořadí jezdců: 1. Ogier (Fr./Ford Fiesta WRC ´17) 215; 2. Neuville (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) 183; 3. Tänak (Est./Ford Fiesta WRC ´17) 169; 4. Latvala (Fin./Toyota Yaris WRC) 136; 5. Evans (Brit./Ford Fiesta WRC ´17) 118; 6. Sordó (Šp./Hyundai i20 Coupe WRC) 95;, 7. Hänninen (Fin./Toyota Yaris WRC) 71; 8. Meeke (Brit./Citroën C3 WRC) 70; 8. Breen (Irl./Citroën C3 WRC) 64; 10. Paddon (N. Zél./Hyundia i20 Coupe WRC) 59; 11. Mikkelsen (Nor./Škoda Fabia R5/Citroën C3 WRC) 52; 12. Lappi (Fin./Toyota Yaris WRC) 51; 13. Lefebvre (Fr./Citroën C3 WRC) 30; 14. Suninen (Fin./Ford Fiesta R5/Ford Fiesta WRC´17) 29; 15. Ostberg (Nor./Ford Fiesta WRC´17) 29; 16. Kopecký (ČR/Škoda Fabia R5) 7; 17. Tidemand (Švéd./Škoda Fabia R5) 4; 18. Camilli (Fr./Ford Fiesta R5) 3; 19. Sarrazin (Fr./Hyundai i20 WRC) 2; 20. Kremer (Něm./Ford Fiesta WRC´17) 2; 21. Bouffier (Fr./Ford Fiesta R5) 1; 22. Rossel (Fr./Citroën DS3) 1; 23. Veiby (Nor./Škoda Fabia R5) 1.

Pohár konstruktérů: 1. M Sport Ford 398; 2. Hyundai Motorsport 305; 3. Toyota Motorsport 237; 4. Citroën Racing 206.

Statistika sezony – vítězství v rychlostních zkouškách (RZ): Neuville 48; Tänak 27; Evans 26; Latvala 25; Ogier 21; Meeke 20; Lappi 15; Sordo 15; Paddon 11;; Hänninen 7; Mikkkelsen 5; Suninen 4; Ostberg 2; Breen 2; Lefebvre 1, Kopecký 1.

Vedení v soutěži: Neuville 40; Tänak 40; Meeke 38; Evans 37; Latvala 22; Ogier 14; Lappi 12; Paddon 9; Mikkelsen 6; Hänninen 3; Ostberg 2, Sordó 1, Kopecký 1. Stupně vítězů: Ogier 9; Neuville 7; Tänak 6; Latvala 3; Evans 3, Sordo 2; Meeke 2; Paddon 1, Lappi 1, Hänninen 1, Mikkelsen 1.

Zbývající podnik MS - 16.-20. 11. Australská rallye.

Výsledky jsou neoficiální.

360p720p1080p

360p720p1080p

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Gratulace hlavně Malcolmovi
Provocateur
| 29. 10. 2017
Jo jo, to v motorsportu na takové úrovni nepamatuji, aby soukromník porazil všechny tovární týmy :-) Toyota taky příjemně 1. sezónu překvapila. Hyundai a hlavně Citroen jsou letos těmi poraženými.

Jsem zvědavej, kde zakotví příští rok Ogier, pokud nějak výrazněji Ford nepodpoří M-Sport, tak bych si tipnul, že odejde. Tanak má na to bojovat o titul.

P.S.: Zazdil jsem info, že Tanak jde k Toyotě, o to víc bude zajímavější s jakými jezdci M-Sport pojede.
Gratulace hlavně Malcolmovi
webpaja
| 29. 10. 2017
Přesně tak! Tenhle soukromník se svým zapálením je absolutní jednička! ;-) :yes:
Avatar - KANKUNEN
Gratulace hlavně Malcolmovi
KANKUNEN
| 29. 10. 2017
:yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku