Auto Bild: Audi A1 se neprodává tak dobře, jak automobilka očekávala
Na našem malém českém trhu si Audi A1 vede vzhledem k vysokým cenám velmi dobře. V Evropě je tomu ale jinak, alespoň podle německého Auto Bildu.
Od spuštění prodeje v září 2010 se podle informací německého týdeníku prodalo jen 28.000 aut, zatímco belgickou továrnu ve Vorstu nedaleko Bruselu jich opustilo asi 50 tisíc. Znamená to jediné: sklady se plní a prodejci musí zlevnit. V Německu je v současné době u prodejců k dispozici zhruba 40 procent všech dosud vyrobených vozů.
Hlavní soupeř A1, německo-britské Mini, našel ve stejném období 42 tisíc nových majitelů.
Současný šéf ingolstadtské automobilky Rupert Stadler na začátku října 2010 řekl: Do konce tohoto měsíce vyrobíme a prodáme auto s pořadovým číslem 50.000.
V listopadu už své předpoklady mírnil:Ještě letos dodáme 30-40 tisíc kusů.
A v lednu 2011 hrdě prohlásil:Prodejní cíl pro uplynulý rok, tedy 25-30 tisíc vozů, byl splněn!
Podle mluvčího automobilky Jürgena de Graeveho jsou v Bavorsku spokojeni.
Realita je však trochu jiná a není způsobena jen logistikou, kdy nové vozy putují z Bruselu do Ingolstadtu dva měsíce. Někteří prodejci Audi evidují desítky A-jedniček na skladech, ale nesmí je při tom nabízet na internetu. Prý by to mohlo vyvolat dojem, že se model špatně prodává.
Slevy z ceníkových cen se v Německu pohybují nad 10 %, nejvýše dosahují 17,5 %.
Marketingovým expertům automobilky se, podle Auto Bildu, nepodařilo zcela odhadnout cílovou skupinu zákazníků. Mladí lidé ve věku 18-25 let v současnosti zkrátka nemají tolik peněz, aby si vůz mohli dovolit.
Vedení Audi internetovou cenovou válku svých dealerů dementovalo. Vzhledem k tomu, že jsou výrobky značky se čtyřmi kruhy ve znaku považovány za lepší zboží, vlastně ani není divu. Místo toho se dceřinná společnost VW soustředí na splněn plánů pro rok 2011: výrobu a prodej 120 tisíc exemplářů á-jedničky. Nejmenší řada má být uvedena také na čínský trh. To by mělo odbyt urychlit.