Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Bild: Audi A1 se neprodává tak dobře, jak automobilka očekávala

Audi A1
Audi A1
Audi A1
Audi A1
61 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (188)
Audi A1 zatím nesplnilo očekávání. Dealeři čtyř kruhů musí poskytovat slevy, aby se zbavili skladových vozů.

Na našem malém českém trhu si Audi A1 vede vzhledem k vysokým cenám velmi dobře. V Evropě je tomu ale jinak, alespoň podle německého Auto Bildu.

Od spuštění prodeje v září 2010 se podle informací německého týdeníku prodalo jen 28.000 aut, zatímco belgickou továrnu ve Vorstu nedaleko Bruselu jich opustilo asi 50 tisíc. Znamená to jediné: sklady se plní a prodejci musí zlevnit. V Německu je v současné době u prodejců k dispozici zhruba 40 procent všech dosud vyrobených vozů.

Hlavní soupeř A1, německo-britské Mini, našel ve stejném období 42 tisíc nových majitelů.

Současný šéf ingolstadtské automobilky Rupert Stadler na začátku října 2010 řekl: Do konce tohoto měsíce vyrobíme a prodáme auto s pořadovým číslem 50.000.

V listopadu už své předpoklady mírnil:Ještě letos dodáme 30-40 tisíc kusů.

A v lednu 2011 hrdě prohlásil:Prodejní cíl pro uplynulý rok, tedy 25-30 tisíc vozů, byl splněn!

Podle mluvčího automobilky Jürgena de Graeveho jsou v Bavorsku spokojeni.

Realita je však trochu jiná a není způsobena jen logistikou, kdy nové vozy putují z Bruselu do Ingolstadtu dva měsíce. Někteří prodejci Audi evidují desítky A-jedniček na skladech, ale nesmí je při tom nabízet na internetu. Prý by to mohlo vyvolat dojem, že se model špatně prodává.

Slevy z ceníkových cen se v Německu pohybují nad 10 %, nejvýše dosahují 17,5 %.

Marketingovým expertům automobilky se, podle Auto Bildu, nepodařilo zcela odhadnout cílovou skupinu zákazníků. Mladí lidé ve věku 18-25 let v současnosti zkrátka nemají tolik peněz, aby si vůz mohli dovolit.

Vedení Audi internetovou cenovou válku svých dealerů dementovalo. Vzhledem k tomu, že jsou výrobky značky se čtyřmi kruhy ve znaku považovány za lepší zboží, vlastně ani není divu. Místo toho se dceřinná společnost VW soustředí na splněn plánů pro rok 2011: výrobu a prodej 120 tisíc exemplářů á-jedničky. Nejmenší řada má být uvedena také na čínský trh. To by mělo odbyt urychlit.

Vstoupit do diskuze (188)