Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Shanghai: Audi Cross Coupé quattro 2,0 TDI CR (150 kW)

Ondřej Láník
Diskuze (95)
Studie - o málo větší než Audi A3 - by mohla být předobrazem menšího modelu v nabídce řady SUV, kterým Audi dává označení Q. Jestli jde skutečně o budoucí Q3 nebo Q5 to je zatím ve hvězdách.

Čína už není jen zemí, která v automobilovém světě znamená možnost prodat starší modely v masovém měřítku. Renomované automobilky a jejich výhody se ztrácí v záplatě čínských derivátů vzniklých licenční výrobou nebo prostým kopírováním detailů, celků a celých vozů. Pozici v Číně lze upevnit prezentací technických novinek a pokrokových řešeních a také koncepčními studiemi. Právě to letos dělá Audi a BMW.

Audi Cross Coupé quattro

Na Shanghai Motor Show (20. – 28. dubna 2007) představuje Audi studii, která spojuje design a dynamiku prémiových sportovně zaměřených vozů s prostorností a všestranností moderních sportovních SUV. Pokroková technická řešení ukazují nové cesty jak dosáhnout vyšší účinnosti, hodnotnější jízdní zážitky a pohodlí typické pro vozy Audi. Audi Cross Coupé quattro je automobil, který svým vzhledem jasně říká čeho je v provozu schopen a jehož technika tomu plně odpovídá.

Siluetou je to typické Audi. Design studie, s karoserií lakovanou stříbrnou barvou Liquid, připomíná sportovní modely vyráběné dlouhá léta ingolstadtskou značkou. Proporce vozu a 20” kola z lehkých slitin jednoznačně prozrazují terénní potenciál Cross Coupé quattro. Novým prvkem je látková skládací střecha, která, je-li otevřena, poskytuje cestujícím současně optimální prostor nad hlavami a současně čerstvý vzduch z okolí. S délkou 4,38 m, šířkou 1,82 m a rozvorem 2,6 m je studie jen o málo větší než Audi A3 Sportback. Výška 1,6 m (o 18 cm větší než u A3 Sportback) je charakteristickým prvkem pro SUV, který umožňuje cestujícím komfortní vzpřímený posaz. Zavazadlový prostor tohoto kompaktního automobilu připomíná praktickými detaily, základním objemem 450 l a snadnou přístupností spíše vozy Audi s přívlastkem Avant. Světelná technika využívá v celé šíři výhod technologie LED. Poprvé u Audi jsou světelné diody využívány u předních světlometů pro tlumená světla i pro odbočovací světla.

Napříč uložený čtyřválcový motor 2,0 TDI nové generace poskytuje řidiči nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a sportovní charakteristiku doplňuje nejvyšší točivý moment 400 Nm mezi 2000-1 a 3500 min-1. Spotřeba paliva přitom zůstává na hodnotách, které ke zkratce TDI neodmyslitelně patří. V kombinovaném cyklu vystačí Cross Coupé quattro s 5,9 litry nafty na 100 kilometrů jízdy. Filtr pevných částic a systém Bluetec snižují množství vypouštěných pevných částic a oxidů dusíku na minimum a významnou mírou se zasloužily o to, že již dnes plní toto Audi emisní nejpřísnější dnes známé předpisy (Euro 6), které vstoupí v platnost v budoucnosti. Svůj podíl na tomto výsledku má také systém přímého vstřikování common-rail, pracující piezovstřikovači a s nejvyššími vstřikovacími tlaky až 2000 bar.

Stálý pohon všech kol quattro zajišťuje přenos hnací síly motoru na všechna kola – co jiného vlastně čekat od Audi s výkonným motorem a terénními vlastnostmi? Elektronicky řízený systém s viskózní spojkou Haldex rozděluje sílu motoru mezi kola přední a zadní nápravy, přesně tak jako ve vozech Audi A3 a Audi TT.

Sportovní dvouspojková převodovka Audi S tronic provádí změny převodových stupňů během zlomku sekundy. Jakmile si řidič přeje rozhodovat o aktuálně zařazeném stupni sám, může tak kdykoliv učinit prostřednictvím páček pod volantem nebo pohybem nově navrženého voliče.

Podvozek s přední nápravou využívající vzpěry McPherson a čtyřprvkovou nápravou vzadu je výborný základ pro sportovní jízdní vlastnosti, dobrou ovladatelnost a stabilitu, ale i pro překvapivě zábavný jízdní projev. Další vlastností tohoto podvozku je působivý komfort na jakémkoliv povrchu, který uspokojí i řidiče, zvyklé na chování vozů o třídu větších. Keramické kotouče brzd slibují mimořádné zpomalení i při opakovaných vysokých zatíženích. Nezbytnou větší světlou výšku spoluvytváří 20palcová kola z lehkých slitin.

Řidiče za volantem podporuje celá řada palubních elektronických systémů. Audi drive select system například umožňuje předvolit tři osobní nastavení vlastností motoru, převodovky, řízení a adaptivních tlumičů. Výsledkem je neobvyklá možnost vychutnat si automobil s třemi odlišnými charaktery.

Vedle standardního nastavení "dynamic", které se samočinně aktivuje po každém startu motoru, má řidič možnost zvolit programu "sport" a také nastavení "efficiency". V posledním případě je software řídicí jednotky motoru a převodovky přepnut do režimu, ve kterém je prioritou nízká spotřeba paliva. Vedle specifického režimu řazení převodových stupňů, tento režim deaktivuje některé energeticky náročné prvky příslušenství.

Další novinkou je panel MMI, ovládaný touch padem. Obrazovka systému MMI poprvé využívá tzv. technologii dual-view, spočívající v zobrazování dvou odlišných obrazů současně. Řidič tak ze svého místa vidí například údaje palubního počítače, zatímco spolujezdec může sledovat televizi se zvukem ve sluchátkách.

Ondřej Láník
Diskuze (95)
22. 4. 2007 23:49
Re: Ree: Re: Re: Re: NEPOVEDENE??
Jasne, ze si na tom dali zalezet. To ale neznamena, ze se ten motor nemuze s VW 2.0 TDI porovnavat. Doposud byl ve vsem lepsi, uvidime jaky tento novy VW TDI bude. System cerpadlo tryska je uz prekonany a prave proto i VW zacina s CR. Pozde ale prece. Do teto doby jsem mel proti VW design a TDI. Ted uz asi budu mit jen ten design.
22. 4. 2007 23:45
Re: Ree: Re: Re: Re: NEPOVEDENE??
Stydim se, naklepal jsem to moc rychle a ani jsem si to po sobe neprecetl. ;-\
22. 4. 2007 19:00
Re: NEPOVEDENE??
Proto jsem vzdy pripisoval (4 valec) 4.2 TDI je 6 valec
Avatar - Pekelná Micinka
22. 4. 2007 16:44
Re: Interiér...
Ok. :-)
21. 4. 2007 19:04
Re: NEPOVEDENE??
To proto, ze 4.2 TDI je se systemem CR :yes: