Mitsubishi GT-PHEV: Hybrid se třemi elektromotory a dojezdem 1200 km
Letošní ročník pařížského autosalonu se kvapem blíží, první novinářský den je naplánovaný už na 29. září, a tak výrobci postupně odhalují své novinky pro tuto výstavu. Mitsubishi na výstavách pravidelně představuje koncepty a nejinak tomu bude i letos. Dílko pro letošní Paříž se jmenuje GT-PHEV.
Zvolený název přesně vystihuje charakter automobilu. GT je zkratkou pro ground tourer (skutečně, tedy nikoliv grand tourer), která má vyjadřovat fakt, že studie je exkluzivní SUV navržené pro překonávání dlouhých vzdáleností v různém terénu.
PHEV pak odkazuje na pohon. GT-PHEV je plug-in hybridem, který spalovací motor kombinuje hned se třemi elektromotory, z nichž jeden je u přední nápravy, zatímco zbývající dva u té zadní. Součástí ústrojí je i blíže nespecifikovaný „vysokokapacitní akumulátor nové generace,“ který zajišťuje slušný dojezd. Čistě v elektrickém režimu má vůz zvládnout 120 kilometrů, v hybridním režimu dojezdová vzdálenost dokonce přesahuje 1.200 km. Hnací ústrojí však není navrženo jen pro zajištění nízké spotřeby paliva, ale také pro zlepšení jízdních schopností v terénu. Proto je k dispozici pohon všech kol.
Design navazuje na poslední koncepty značky, např. loňský crossover Mitsubishi eX. Příď tvoří tzv. dynamický štít, který doplňují rozdělené světlomety – ty vertikálně orientované jsou opravdu výrazné, zatímco ty horizontální, navazující na masku chladiče, jsou skoro nenápadné.
Karoserie je horizontálně tvarovaná, což platí také pro palubní desku. Přístrojový štít s vysokým středovým panelem připomíná kokpit, jenž se ovíjí kolem posádky. Unikátem je pak on-line sledování dění před vozidlem. Informační sítě, palubní senzory nebo kamery poskytují vozu informace o trase, data o počasí nebo informace o stavu vozovky, na jejichž základě mitsubishi reguluje spotřebu energie (elektřiny i paliva) a řídí systém pohonu všech kol.
Na pařížském stánku bude Mitsubishi vedle GT-PHEV prezentovat i dřívější studii eX. Vystavovat bude také svoje vybrané modely prodávané v Evropě, což vedle SUV ASX a outlanderu znamená také třeba pick-up L200 nebo u nás nenabízený malý hatchback space star.