Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon SEMA - Las Vegas - 2.díl

Michal Fokt Michal Fokt 3. 12. 2001
50
Zobrazit náhledy (50)
Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat Seat
Jak jsme již předeslali v, tentokráte se budeme věnovat těm exponátům lasvegaské výstavy SEMA, které jsou k vidění až na výjimky výhradně na americkém trhu. Jak bylo již v minulém díle řečeno, velkému zájmu úpravců se těší vozy Honda a tím pádem i...

Jak jsme již předeslali v první části, tentokráte se budeme věnovat těm exponátům lasvegaské výstavy SEMA, které jsou k vidění až na výjimky výhradně na americkém trhu.

Jak bylo již v minulém díle řečeno, velkému zájmu úpravců se těší vozy Honda a tím pádem i Acura. Důvodem jsou vysoké výkony atmosféricky plněných motorů, které se dají osadit turbodmychadlem a takto vyladěné stroje se s úspěchem účastní takzvaných Drag Race. K tomu patří extrémní snížení podvozku a speciální pneumatiky. Tímto způsobem je vylepšena kupříkladu Acura RSX Type S v provedení RO_JA Racing Pro Drag.

Z jiného soudku úprav je RSX CART Pace Car. Jak název napovídá, tento vůz plní funkci Safety Caru v americké sérii CART. Aby dokázal vést silné závodní monoposty, byl mu komfortnější podvozek upraven ve stylu Integry Type R, karoserie dostala ochranné rámy a změn doznala i brzdná a výfuková soustava.

Lahůdkovou záležitostí, jako vystřiženou z evropských závodů DTM je Acura RSX Concept. Ta je o poznání širší než sériový vůz, má devatenáctipalcová kola, brzdy Brembo, spoilery z karbonu, xenonové světlomety, digitální přístrojový panel z roadsteru Honda S2000, vyšperkovaný interiér a motor vyladěný na 500 koní, takže je zcela srovnatelný se speciály DTM.

Prodejní hit Acury, SUV pojmenované MDX se představilo ve sníženém provedení, s decentními doplňky a v elegantní černé. Ten správný šmrnc vozu dávají dvacetipalcová litá kola s pneumatikami 275/40.

Ať už si myslíte o technické vyspělosti amerických automobilek cokoliv, respekt je třeba mít nejen z brutálních objemů jejich mnohaválců, ale také z designu. Ten totiž dokáží svým sportovním modelům vtisknout skutečně záviděníhodný.

Stačí se podívat třeba na kupé Pontiac Sunfire, které snad ani ty decentní spoilery nepotřebuje, a totéž překvapivě platí i o sedanu Pontiac Grand Am. Naproti tomu Pontiaku Raptor s výkonem 540 koní, který jako by z oka vypadl Chevroletu Camaro, tuningový přední nárazník moc nesluší. Posledním zajímavým exponátem značky Pontiac je kompaktní MPV Vibe, které je sourozencem dosud nevyráběné Toyoty Matrix. Vibe se představil ve verzi GTR, která se tváří opravdu drsně. Aby také ne - vždyť se může pochlubit výkonem jako Toyota Celica T Sport - disponuje totiž také 140 kW. Model Sunfire se také zúčastňuje závodů Drag Race.

U značky Chevrolet se zájmu ladičů těšilo kupé Cavalier. Přestože je žlutý exemplář důkladněji přepracovaný, u nás boduje modrošedý "kavalír 220 sport" s kapotou, kterou téměř kompletně vyplňuje otvor sání.

Jak by se vám zamlouval pick-up na bázi Chrysleru PT Cruiser? Že se vám více líbí klasické provedení? Fajn, ale tenhle kousek s odkrytým nákladovým prostorem má pod kapotou pětisetkoňový motor z Viperu RT/10. V tom případě čert vem zadní sedadla a kufr.

Chrysler se také velice dobře stará o dědictví po zrušené značce Plymouth. Její fanoušci si prosadili pokračování produkce hot rodu Prowler, a Chrysler mu nyní opatřil fešný hardtop, aby se v něm dalo jezdit i jinde, než v Kalifornii a na Floridě.

S Prowlerem má něco společného také Chrysler 300M v úpravě Boyda Coddingtona. Tím "něčím" je motor a výfukové potrubí, pochopitelně opět náležitě vyladěné. Specialitou jsou i devatenáctipalcová litá kola, obutá do plášťů Dunlop o rozměrech 245/40.

Asi nejupravovanějším vozem amerického trhu je obří pick-up, v USA nazývaný truck, Dodge Ram. Následující snímky ukazují, co všechno se s tímto náklaďáčkem dá provést - od extrémního snížení světlosti až po úpravy přesně opačné.

Také již více než půl roku prodávaný Jeep Liberty se dá všelijak zkrášlit, a pokud vás omrzí stále stejné spoilery, křídla, prahy, dvacet přídavných světlometů a trubkové rámy, tak si můžete pořídit třeba vozík, lakovaný v barvě karoserie.

Úpravci se pustili také do domácích Fordových modelů. Model Mustang Titanium má pod kapotou motor 4,6 l přeplňovaný turbodmychadlem Vortech a titanovým (!) výfukovým potrubím od firmy Borla. Stejný materiál se objevuje také v interiéru.

Tuning se však v USA neomezuje jen na nová, či pár let stará auta. Na autosalonu SEMA byly k vidění také úpravy veteránů a z nich je určitě třeba zmínit Crown Victoria z roku 1956 (!). Tento Ford je i přes své klasické tvary (nebo právě kvůli nim) stále zajímavým a obdivovaným exemplářem a patřičnou atraktivitu mu rozhodně přidá nejen snížený podvozek, ale hlavně důkladně přepracovaný vidlicový osmiválec o objemu 8,4 l, který je schopen vyvinout výkon 600 koní, což je neuvěřitelných 441 kW.

Když už je řeč o závratných výkonech, je třeba zmínit i závodní speciály Drag Race. Třeba takový Mustang Cobra "vymáčkne" z vidlicového osmiválce 5,4 l šílených 1400 koní (1030 kW) a čtvrt míle (což je přibližně 400 m a činí to celkovou délku závodů Drag Race) zvládne za necelých 7,3 s a za těchto pár okamžiků dosáhne rychlosti 190 mil v hodině (kolem 300 km/h).

Úprav do extrémního terénu se po minule zmiňovaném Land Roveru Discovery dočkal i další off-roadový klasik, Jeep Wrangler. Ten je v úpravě Warn Industries připraven k účasti na nejobtížnějších závodech světa. Již nyní je jisté, že jej uvidíme na Rainforest Challenge v Malajsii, na Jeep China Silk Road Expedition, ale také na akcích v Austrálii, Thajsku and Jižní Africe.

První díl reportáže z autosalonu SEMA 2001 najdete .



Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku