Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Huracán Performante: Rekordman z Nürburgringu oficiálně

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (16)
Lamborghini Huracán Performante s aktivní aerodynamikou, novým nastavením podvozku, nižší hmotností a výkonnější pohonnou jednotkou se v Ženevě představuje jako nový držitel rekordu z Nürburgringu.

Lamborghini v souvislosti s premiérou své novinky v podobě modelu Huracán Performante uvádí, že již 5. října loňského roku s tímto vozu tovární testovací jezdec Marco Mapelli stanovil s časem 6 minut a 52.01 sekund nový rekord pro sériové automobily na německém závodním okruhu Nürburgring a pokořil dosavadní rekord Porsche 918 Spyder s hodnotou 6 minut a 57 sekund.

Základem novinky je skelet kombinující hliník s kompozitními materiály a ve srovnání s výchozím provedením má Huracán Performante i díky rozsáhlému použití dílů z kovaného karbonu vynikat o 40 kg nižší hmotností. Automobilka pro kupé s celkovou délkou 4506 mm, šířkou 1924 mm, výškou 1165 mm a rozvorem náprav 2620 mm uvádí suchou hmotnost 1382 kg rozloženou mezi přední a zadní nápravu v poměru 43:57.

Lamborghini již dříve poodhalilo aktivní aerodynamiku modelu Huracán Performante a nyní tento systém nazvaný Aerodynamica Lamborghini Attiva (ALA) opět vyzdvihuje. Jeho součástí jsou aktivní klapky na přídi a zádi, které ovlivňují přítlak vozu na obou nápravách. V závislosti na poloze tak vůz poskytne lepší stabilitu v zatáčkách, nebo naopak vyšší rychlost na rovince.

Vpředu jsou aktivní klapky umístěny v předním „lízátku.“ Když jsou zavřené, nabídnou v kombinaci se zadním přítlačným spoilerem více přítlaku. Naopak po otevření (pomocí elektromotoru) sníží odpor vzduchu a tlak pod autem, což pomůže rychlosti.

Vzadu najdeme klapky v přítlačném spoileru, který je vyroben z kovaného karbonu. Křídlo je ve skutečnosti duté, přičemž klapky se nachází v jeho podpěrách. Pracují nezávisle na sobě, což znamená, že pomocí informací od řízení umí zvýšit přítlak jen na jednom zadním kole, což má pomoci při zatáčení. Naopak třeba při brzdění zůstanou vzduchové tunely uzavřené, aby křídlo zachovalo svoji původní funkci – tedy maximální přítlak na zadní nápravě.

Srdcem Lamborghini Huracán Performante je atmosférický vidlicový desetiválec o objemu 5204 cm3 naladěný na výkon 470 kW (640 k) při 8000 min-1 a točivý moment 600 N.m při 6500 min-1. S motorem spolupracuje sedmistupňová dvouspojková LDF převodovka a elektronicky řízený pohon všech kol se zadním mechanickým samosvorným diferenciálem.

Systém jízdních režimů má tři polohy nastavení: silniční Strada, prostřední Sport a okruhové Corsa. Mění nastavení motoru, rychlostní skříně i řízení včetně elektromechanického posilovače LDS.

Lamborghini Huracán Performante z klidu na stovku akceleruje za 2,9 s a z 0 na 200 zrychlí za 8,9 s. Maximální rychlost je 325 km/h a poměr výkonu k hmotnosti je 2,16 kg na jednoho koně výkonu.

Kontakt s asfaltem mají na starosti 20palcová kola obutá do pneumatik Pirelli P Zero Corsa o rozměrech 245/30 R20 vpředu a 305/30 R20 vzadu. Za nimi se ukrývají karbon-keramické kotouče o průměru 380 mm vpředu a 356 mm vzadu, s nimiž spolupracují šestipístkové, resp. čtyřpístkové třmeny.

První zákazníci mohou očekávat dodání Lamborghini Huracán Performante v létě letošního roku. Cena pro evropský trh je stanovena na 195.040 euro (zhruba 5.290.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (16)
7. 3. 2017 16:30
Re: Fake rekord
Huracán myslím nemá oficiální čas. Jen z testů nějakého magazínu.
7. 3. 2017 16:27
Re: Fake rekord
Na jednom místě se jim očividně zakuckala elektronika. Protože auto podle otáčkoměru i zvuku nezpomalovalo (nepřišlo mi, že by tomu obraz odporoval nebo že by měl důvod zpomalovat), ale indikovaná rychlost šla z cca. 170 na cca. 130. A to postupně; viděl jsi, jak padala. Následně došlo ke korekci a skokově vystřelila na 190.
Avatar - Beefcake
7. 3. 2017 13:03
Re: Fake rekord
Ja som to video pozeral a nejako ten strih nevidim : [odkaz]

Je fakt, ze to Lambo islo velmi plynule, bez piskania gum, brutalna stabilita v zatackach.
Su tam nejake ciselne nezrovnalosti, ale vsetko su to len nepriame dokazy, dufam, ze sa to onedlho objasni.
Avatar - Ham.
7. 3. 2017 12:39
Re: amateri
Ano, máš samozřejmě pravdu, nicméně to street legal se na něj vztahuje také.
Avatar - Brumbal
7. 3. 2017 12:17
Re: amateri
Bellofovo Porsche nebylo 917 ale 956.