Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva 2019: Dvoumístné elektrické kupé GFG Style Kangaroo se nebojí terénu

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Koncept Kangaroo otce a syna Giugiarů jezdí na elektřinu a umí měnit světlost. Jeho dveře se otevírají dvěma směry... Díváme se na další kupé do terénu!

Giorgetto Giugiaro na automobilové návrhářství nezanevřel. I když Italdesign prodal Volkswagenu, spolu se synem Fabriziem založil před čtyřmi lety novou společnost GFG Style. V Ženevě se ukáže jejich nejnovější počin: Kangaroo (klokan). Podle firmy samotné jde o dvoumístné „hyper-SUV“. Říkejme mu ale třeba raději terénní kupé. Pamatujete na francouzskou Megu Track z první půlky 90. let? Italská kreace ji v mnoha směrech připomíná... A nejen ji, také koncept Parcour ze Ženevy 2013, který nesl právě logo Italdesignu. Ten vznikl v uzavřené i otevřené verzi.

Ale zpět k novince. Podvozek „klokana“ s rozvorem 2760 mm má nastavitelnou světlost ve třech možných pozicích. V základu dělí silnici a spodní část auta 190 mm. Při použití na hladkém okruhovém asfaltu se sníží na 140 mm a než vozidlo vyjede mimo silnice za nějakým tím dobrodružstvím, je radno použít off-road režim s výškou 290 mm. Šasi tvoří hliníkový prostorový rám, na zavěšení samotné byla použita kromě lehkého kovu i ocel. To sestává ze dvou překrývajících se trojúhelníků a hydraulického systému s tlumičem a dvěma pružinami pro každé kolo. Obě dvě pružiny se uplatní ovšem pouze v terénu, jinak je jedna z nich „odstavena“. Coby stavební materiál na karoserii Kangaroo se uplatnily takřka výhradně uhlíkové kompozity. jen části blatníků jsou z polykarbonátu.

Nizounký nos s úzkými agresivně tvarovanými reflektory odpovídá supersportu, zcela chybí zadní okno. Zajímavý je i „ocas“ kupé. Kromě rudých koncových světel najdeme diodami posetou celou černou záď. Jsou zde umístěny také směrovky. Dveře se otevírají nadvakrát. Spodní míří směrem dopředu, horní část se sklem naopak vzhůru, ta samozřejmě zasahuje i do střechy. V kokpitu pro dva najdeme celkem tři obrazovky a takřka závodní volant. První displej je umístěn pod ním, druhý široký a úzký nad a třetí pevný „tablet“ na výšku po pravé straně.

Auto je 4,6 m dlouhé a dva metry široké, jezdí na dvaadvacetipalcových litých kolech s pneumatikami Pirelli Scorpion rozměru 285/45. Jeho výška kolísá od 1,29 do 141 m. A co technika? Zážehový motor kupříkladu uprostřed nehledejme, žádný šestilitrový dvanáctiválec od Mercedesu, natožpak desetiválec Lamborghini, kdepak! Místo toho jsou v útrobách dvě elektrické jednotky. Dohromady dávají 360 kW a 680 N.m. Všechna kola jsou nejen poháněná, ale rovněž i řízená. Zrychlení z klidu na stovku za 3,8 s je působivé, maximálka vrcholí dvěstěpadesátkou, pak zasáhne elektronika.

Baterie mají kapacitu 90 kWh a umožní dojezd přes 450 km. Platforma vznikla ve spolupráci s čínskou CH Auto Technology. Díky instalaci kamer a snímačů do střechy se počítá i s „bezpilotním“ ovládáním.

Kromě funkčního prototypu vystaví GFG Style v Ženevě také původní hliněný model s karbonovou střechou a kapotou. Premiéra pro zvané se odehrála ve švýcarském Svatém Mořici na sněhu, kde se auto předtím i testovalo.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)