Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva: Cadillac SRX – Evropská premiéra

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 4. 3. 2009 • 06:30
24
1
Zobrazit náhledy (24)
Cadillac SRX Cadillac SRX Cadillac SRX Cadillac SRX Cadillac SRX Cadillac SRX Cadillac SRX Cadillac SRX Cadillac SRX Cadillac SRX Cadillac SRX Cadillac SRX Cadillac SRX Cadillac SRX Cadillac SRX Cadillac SRX Cadillac SRX Cadillac SRX Cadillac SRX
Luxusní zástupce koncernu General Motors si pro ženevský autosalon připravil evropskou premiéru svého nového crossoveru se známým označením SRX.

Světová premiéra nového Cadillacu SRX se odehrála na lednovém autosalonu v Detroitu a nyní se tento model představuje i na evropské půdě. Pětidveřový crossover s interiérem pro pět cestujících, jehož design vychází z konceptu Provoq, přijíždí s karoserií dlouhou 4833 mm, širokou 1910 mm a vysokou 1668 mm. Rozvor náprav novinky je 2807 mm, rozchod kol má vpředu 1626 mm a vzadu 1620 mm.

Na evropské trhy dorazí Cadillac SRX v modelovém roce 2010 a nabídka bude zahrnovat jedinou pohonnou jednotku, kterou bude zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru. Tato pohonná jednotka disponuje výkonem 193 kW (262 k) při 6950 ot./min. a točivým momentem 300 Nm při 5600 ot./min. Síla této pohonné jednotky bude prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky 6T70 Hydra-Matic přenášena na pohon všech čtyř kol s elektronicky řízeným zadním diferenciálem eLSD. Toto řešení umožňuje poslat až 100 % momentu na kolo s nejlepší trakcí.

V Evropě tak bude k dispozici jen jedna motorizace pouze ve spojení s pohonem všech čtyř kol, zatímco na severoamerickém trhu je nabízen i přeplňovaný šestiválec o objemu 2,8 litru o výkonu 224 kW (304 k) při 5500 ot./min a možnost volby mezi pohonem pouze předních nebo všech čtyř kol. Zákazníkům v Evropě tak zůstane pouze možnost nahradit standardní 18palcová kola příplatkovými 20palcovými koly.

Cadillac očekává, že nový SRX zaujme evropské zákazníci svým designem, jízdními výkony i provedením pětimístného interiéru a výbavou, která má obsahovat například výsuvný displej navigace s 3D grafikou, natáčecí světlomety, integrovaný harddisk audio systému nebo dvojici obrazovek pro cestující na zadních sedadlech. Standardní výbava bude obsahovat kompletní sadu airbagů, zahrnující čelní, boční i hlavové, bezpečnostní pásy s předpínači na předních sedadlech, senzory proti převrácení vozu a asistent stability přívěsu. Tisková zpráva automobilky uvádí, že nový SRX je navržen, tak aby splňoval evropské požadavky na ochranu chodců.

Doporučujeme
Cadillac SRX: Druhá generace luxusního crossoveru

Témata
Avatar - kolmar
5. 3. 2009 01:15
SRX vs. RX
Kazdy uz v Detroitu vytasil svoje zbrane ktorymi sa budu snazit zniest z kralovskej pozicie RX, tak uvidime (neverim tomu) ci sa im to podari, toto by mal byt tvrdy konkurent...no u nas na starom kontinente ani jeden nebude tuctove zbozi...