Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva: Ferrari 599 GTB Fiorano HGTE a 599 XX – Novinky maranellského koníka

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 9. 3. 2009 • 12:53
49
1
Zobrazit náhledy (49)
Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano Ferrari 599 Fiorano
Slavná italská automobilka představila v Ženevě dvě nové verze modelu 599 GTB Fiorano – HGTE a XX.

Zatímco u prvního modelu se jedná prakticky o firemní tuning, ovšem bez dopadu na pohonnou jednotku, druhá verze je čistým okruhovým speciálem, který nebude mít homologaci pro provoz na běžných silnicích. Nejdřív tedy k podstatně civilnější variantě, která bude k dispozici běžným zákazníkům, pokud tedy lze tento výraz u Ferrari vůbec použít.

Zkratka HGTE znamená Handling Gran Turismo Evoluzione, značí tedy to, že tentokrát byla věnována hlavní pozornost ovladatelnosti vozu a podvozku, motor zůstal nedotčen. Verze HGTE dostala tvrdší pružiny a nové nastavení adaptivních tlumičů, díky tomu samozřejmě klesla i světlá výška a těžiště celého vozu. Pozornosti inženýrů a techniků neušlo ani sekvenční řazení F1, které je rychlejší. Pro tuto verzi výrobce nabízí pneumatiky Pirelli s lepší přilnavostí, kola jsou dvacetipalcová. Sedadla jsou čalouněna umělým semišem Alcantara, jejich zadní část je z karbonu, na opěrkách hlavy najdeme ručně vyšitý znak firmy a nápis Handling GTE.

S verzí XX si v Maranellu vyhráli trochu více. Motor ztratil díky lehkým materiálům na váze, byly upraveny spalovací prostory, změnami prošlo také sání a výfukový systém. Šestilitrový dvanáctiválec tak posílil na 515 kW (700 k) při božských 9000 min-1 (sériové GTB Fiorano má pro srovnání 456 kW, tedy 620 k při 7600 min-1). Změněný software převodovky umožňuje přeřazení za 60 ms. XX má adaptivní podvozek SCM a systém, který informuje pilota (slovo řidič zde není zcela namístě) o stavu jednotlivých komponentů vozu prostřednictvím displeje. Zapracováno bylo také na aerodynamice, zadní víko má mohutné křídlo, na bocích zadních sloupků pak najdeme další malá křidélka, zvětšil se přítlak, který dosahuje 280 kg při rychlosti 200 km/h a až 630 kg při 300 km/h.

Uplatnila se samozřejmě opět lehká uhlíková vlákna, z karbonu jsou například zrcátka či zmíněné zadní křídlo, brzdy jsou karbonkeramické. Automobil jezdí na kolech rozměru 19 x 11J vpředu a 19 x 12J vzadu, ta jsou obuta do slicků Michelin s rozměry 29/67 R19 na přední a 31/71 R19 na zadní nápravě. V tomto případě se jedná o studii, interiér je tak poněkud překvapivě dvoumístný.

Související články

Témata
Avatar - sargis
10. 3. 2009 14:41
kridelka
Tie kridla na boku vidim ako tohtorocny tuningovy hit :-)
Články odjinud