Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva: Modernizovaná Mazda CX-7 nyní i s turbodieselem

Ondřej Láník Ondřej Láník 4. 3. 2009 • 06:02
30
45
Zobrazit náhledy (30)
Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7
Modernizovaná verze CX-7 se v Ženevě poprvé představuje se vznětovým agregátem 2,2 MZR-CD. Nový motor se v nabídce zařadí po bok zážehové jednotky 2,3 l DISI Turbo.

Sportovní crossover značky Mazda v rámci faceliftu dostal rovněž dva nové prvky aktivní bezpečnosti: systém monitorování mrtvého úhlu RVM a signalizaci prudkého brzdění (ESS).

Pětiúhelníková maska chladiče nové Mazdy CX-7 získala nový vzhled, který vizuálně začleňuje tento nový vůz do stávající modelové řady. Mřížka je lemována lištou kovového vzhledu a její větší rozměry přispívají k lepší účinnosti chladicí soustavy. Facelift se dotkl rovněž předních světlometů do mlhy.

Zájemci o inovovanou Mazdu CX-7 budou moci vybírat ze sedmi odstínů laku karoserie, tři z nich jsou zcela nové: stříbrná metalická Aluminium, modrá Stormy a černá Sparkling. Interiér může být laděn do černých nebo béžových odstínů, jako dosud. Faceliftovaná CX-7 stojí na nově navržených osmnáctipalcových, popřípadě na nových devatenáctipalcových kolech z lehkých slitin.

Úpravám se nevyhnula ani palubní deska, jejíž horní plocha již není rovná, ale jemně zakřivená. Designéři tak získali prostor pro instalaci nového informačního displeje, umístěného na ergonomicky ideálním místě uprostřed horní části palubní desky. Postranní lišty středového panelu mohou mít buď kovový, nebo černý lakovaný vzhled.

Vybraná provedení Mazdy CX-7 jsou osazena zadní parkovací kamerou, která významně usnadňuje couvání. Obraz z kamery se přenáší na barevný displej o úhlopříčce 4,1 palce, dodávaný spolu s kompaktním navigačním systémem.

Mazda CX-7 bude nově dodávána se vznětovým motorem, který se zařadí po bok přeplňovaného zážehového motoru 2,3 l DISI Turbo. Turbodmychadlem přeplňovaný vznětový čtyřválec DOHC, známý také z Mazdy6, odevzdává sv novém provedení maximálních 400 Nm točivého momentu již ve 2000 min-1, výkon dosahuje nejvyšší hodnoty 127 kW v 3500 min-1.

Pohon ventilového rozvodu DOHC je řešen bezúdržbovým řetězem, vstřikování common-rail pracuje s tlakem až 200 MPa. Vibrace a nežádoucí hluk motoru potlačuje vyvažovací hřídel kazetového typu.

Nový filtr pevných částic těží z použití speciálního keramického materiálu a zejména nové vnitřní struktury keramického nosiče, která umožňuje průchod velkého množství kyslíku, potřebného k hoření částic. Ve srovnání se stávajícími filtry vyžaduje nový systém poloviční počet regeneračních cyklů a samotná regenerace proběhne o třetinu rychleji.

Agregát 2,2 MZR-CD je osazen systémem čištění spalin SCR (Selective Catalytic Reduction, selektivní katalytická redukce), který Mazda použila vůbec poprvé. Oxidy dusíku se díky speciálnímu aditivu na bázi močoviny mění v neškodný dusík a vodu.

S novým turbodieselem pod kapotou dokáže faceliftovaná Mazda CX-7 akcelerovat z klidu na 100 km/h za 11,3 s a vyvinout nejvyšší rychlost 200 km/h.

Modernizovaná Mazda CX-7 s novým turbodieselem
Motor2,2 MZR-CD2,3 DISI Turbo
Zdvihový objem [cm3]21842261
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]127/3500191/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]400/2000380/3000
Max. rychlost [km/h]200210
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,38
Komb. spotřeba [l/100 km]7,510,2

Související články

Témata
Avatar - WinDiesel
8. 3. 2009 22:14
Re: koupit ci nekoupit ?
Vyzkoušet a to důkladně...
Avatar - kolmar
7. 3. 2009 00:58
Re: koupit ci nekoupit ?
Mozes rozmyslat, porovnavat, dufat...no konecny vyber bude az zvezenie. Jazdil si ine, prejazdis aj toto a uvidis, ci to nechas v autosalone a uz sa za nou ani neotocis, alebo prifrcis domov na CX-7 a budes mat v * to, ze Q5 ta necha na semafore...

Q5, XC60 su :yes: auta, no su uz premiove a za to si treba zaplatit. CX-7 svojou cenou a pojatim nema vlastne priameho konkurenta...
Avatar - Ghostyx
6. 3. 2009 09:58
Re: Proc?
To jo, ale tech 136 kw by ji sluselo vic... :yes: :-)
Avatar - kolmar
6. 3. 2009 00:49
Re: Živa voda
Zhod tu rakvu zo strechy (ak ju tam nemusis nutne mat) a spotreba o takmer liter klesne!!! skus!!
Avatar - kolmar
6. 3. 2009 00:46
Re: Živa voda
Presne tak som to cakal, cca 11,5 a s lahkou nohou 9,5 :-) Mam teda "papierove" hodnoty overene.

S tym bendzinom jasne, len to tak preferuju, moja tiez ma papat 98-cku a ma dietu takmer vzdy...tych 95 jej staci, netreba ju rozmaznavat. :-!
Články odjinud