Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Baojun 630: Čínský sedan GM vstupuje na trh

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Sedan Baojun 630, představený koncem loňského roku, byl tento týden uveden na čínský trh.

Čtyřdveřový sedan s označením 630 je prvním zástupcem zcela nově vytvořené značky Baojun. Za jejím vznikem stojí joint-venture SAIC-GM-Wuling (SGMW), který pro výrobu nového modelu postavil továrnu s kapacitou přes 100 tisíc vozů ročně v autonomním regionu Kuang-si (Guangxi) na jihu Číny.

Baojun 630 zahájil 9. srpna 2011 v Chengdu turné po Číně. V rámci této akce se čtyřdveřový sedan postupně představí v řadě čínských měst. Značka Baojun byla vytvořena pro cenově dostupné automobily, které se budou prodávat po celé Číně.

Sedan je první z řady nových modelů a byl vyvinut ve spolupráci koncernu GM a vývojového centra firmy SAIC. Filozofií konsorcia je stavět v čínských podmínkách spolehlivé automobily světové kvality za nízkou pořizovací cenu.

Klasický tříprostorový čtyřdveřový sedan Baojun 630 se délkou 4597 mm, šířkou 1736 mm, výškou 1462 mm a rozvorem náprav 2640 mm vyrovná sedanům nižší střední třídy nabízeným v Evropě.

Výrazně za nimi nezaostává ani výkony svého zážehové čtyřválce o objemu 1485 cm3. Ten má nejvyšší výkon 81 kW při 5800 min-1 a točivý moment vrcholí hodnotou 146 Nm při 4200 min-1. S motorem je spojena pětistupňová manuální převodovka.

Čtyřdveřový sedan o hmotnosti 1206 kg stojí na kolech obutých do pneumatik 195/65 R15 a dosahuje maximální rychlosti 175 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je 6,9 litru na 100 km. Baojun 630 splňuje jak místní emisní normy, tak i Euro 4.

Při vývoji tohoto modelu bylo myšleno i na bezpečnost. Z vysokopevnostní oceli zvyšující tuhost exponovaných částí karoserie je vyrobeno 56 % karoserie. Standardem je ABS, EBD, tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači a ISOFIX. Přední nárazník a kapota jsou navrženy, tak aby zmírnily následky srážky s chodcem. Součástí výbavy mohou být i automatické světlomety a zadní parkovací asistent.

Baojun 630 bude na čínském trhu nabízen ve třech stupních výbavy. Čínští zákazníci budou moci mimo jiné volit jeden ze dvou odstínů čalounění interiéru. Ten má poskytnout prostor pěti dospělým cestujícím. Pro jejich zavazadla je v zádi připraven zavazadelník o objemu 445 litrů, zatímco drobnosti lze ukrýt do jednoho z 22 úložných prostorů v interiéru.

Cena sedanu Baojun 630 se pohybuje od 62.800 do 73.800 čínských jüanů (zhruba 168.000,- až 197.000,- Kč).

Joint-venture SAIC-GM-Wuling (SGMW) vzniklo v roce 2002, podílníky jsou GM China, Shanghai Automotive Industry Corporation Group a Wuling Motors. V současné době produkuje malé dodávky značky Wuling a minivozy Chevrolet Le Chi. V roce 2009 našlo své zákazníky 1.061.213 nových vozidel tohoto výrobce a v loňském roce dokonce 1.226.860 vozů. Za prvních sedm měsíců letošního roku si nového majitele našlo 719.268 automobilů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
13. 8. 2011 11:11
Re: A hele,
Souhlas s Tanem... Žádný přeborník přes Crash testy to nebude, ale ty cca 3* by podle mně uhrál (což je na čínský trh dostačující). Kvality by mohl dosáhnout celkem slušný - v Číně se vyrábí iPhony, motorky japonských značek i evropský vozy, tak proč ne tohle. Navíc, zde musíš brát v potaz, že je to namířené především proti vozům tipu VW jetta a dalším reinkarnovaným autům... Jinak designově se celkem povedl a určitě překonává spoustu čínských "skvostů"... Celkově myslím, že je to pro GM krok správným směrem - jedná se o domácí značku, která cenově dobře doplňuje obě značky koncernu na tomto trhu (Buick, Chevrolet). Uvidíme, co ukážou prodeje...
12. 8. 2011 20:18
Re: A hele,
Latitude designem, Fluence rozmery, takze novy sedan od dacie byl okopirovan driv, nez stihl vzniknout >:-[]
12. 8. 2011 16:44
Re: A hele,
Aj Renault pomahal s Daciou a vysledok [odkaz]
Spolupraca nie je pre mna dokazom kvality. Renault ma vzdy za 5 hviezd....ked chce. Keby chcel, mala by i Dacia, ale to by museli ist asi najprv do popredia hodnoty (zivot cloveka) a az potom cena vozu :-| .
12. 8. 2011 14:49
Re: A hele,
CT odhaduju na nejakych 3-4* Ja nejak cinskym autum neholduju, at by byla auta sebelepsi. Z ciny mame na regalech uplne vsechno, tak alespon auta nam v evrope zbyly tak nejak *nase* Korejci a par evropskych uplne staci na trh levnych aut, japonci zas delaji kvalitnejsi, patrioti si koupi domaci znacku.
12. 8. 2011 10:19
Re: A hele,
Toto auto je vyrobené ve spolupráci s GM, tam bych se těch crash testů ani moc nebál. No uvidíme.