Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BBC: Britské úřady začnou vyšetřovat pád automobilky MG Rover

redakce AUTO.CZ
Diskuze (13)
Britské úřady začnou vyšetřovat okolnosti pádu automobilky MG Rover z roku 2005. Uvedla to zpravodajská společnost BBC.

Kolaps legendární britské automobilky, jejíž aktiva v roce 2006 převzala čínská společnost Nanjing Automobile, znamenal ztrátu více než 6000 pracovních míst.

Případem se má zabývat Úřad pro závažnou hospodářskou trestnou činnost (SFO) a ministr obchodu a podnikání Peter Mandelson by měl v pondělí o vyšetřování písemně informovat členy parlamentu.

Automobilku Rover koupilo v roce 2000 od německého výrobce luxusních vozů BMW britské konsorcium Phoenix. Zaplatilo symbolických deset liber (v dnešním kurzu asi 302 Kč), protože firma byla značně zadlužená.

Rover byl poslední velkou britskou automobilkou, která měla světový věhlas. V roce 2005 firma vyhlásila bankrot a její dluhy v té době přesahovaly jednu miliardu liber. Čínská skupina Nanjing Automobile pak sportovní značku MG revitalizovala. Britská vláda se čtyři roky snažila zjistit, co se v Roveru stalo, že management automobilku přivedl k bankrotu.

Mandelson bude podle sdělení ministerstva v pondělí zákonodárce informovat o postupu vyšetřování. Úřad ale podle agentury AP nepotvrdil, zda čtyřleté zkoumání povede k zahájení trestního stíhání a zástupci SFO se nechtěli k informaci BBC vůbec vyjadřovat.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (13)
7. 7. 2009 16:42
Re: zavřít je, až zčernaj!!!
Pokud vím, byly tam problémy poněkud hlubší a delší. První, kdo vycouval z Rovera byli Japonci - Honda. Stačí si připomenout dvojče na bázi Civicu. To se mi svého času dost líbilo. Pak Honda ale radší začala dělat svoje auta v Británii. Teprve potom přišlo BMW. Obviňovat ho ale z technického tunelování Rovera mi přijde poněkud, no....nešťastné. Masový britský automobilový průmysl vzal za své na konci sedmdesátých let. Možná to i souvisí se znárodňováním, slučováním a řadou dalších faktorů, které vývoj Británie provázely v posledním půlstoletí.

Problém bude asi v tom, že Británie je strašně drahou zemí a buď zde fungují montovny (Toyota, Honda, Nissan) nebo superdrahá auta (RR, Jaguar).

Myslím, že ta komise nezjistí nic, nebo dojde k jednomu poměrně jednoduchému závěru - že Rover nebyl na jedné straně konkurenceschopný a na druhou stranu prostředí a okolnosti znemožňovaly provést efektivní revitalitalizaci. Těch okolností může být celá řada, ale zcela určitě se jednalo o technické zaostávání a slabý vývoj (pro britský průmysl dost charakteristický jev...), drahá pracovní síla.

Známí (neautorizovaný servis) opravovali před několika lety 75ku Rovera. Jednalo se o lehkou bouračku a když si chtěli koupit plechy, zjistili, že na ně budou čekat půl roku, kdy je fabrika pojede. Takže jim auto stálo na dvoře půl roku, než ho dali dohromady. To se to pak těžko konkuruje.....
Avatar - Andromeda
7. 7. 2009 10:28
Re: zavřít je, až zčernaj!!!
Rozumím ;-) a ostatní určitě také,jen trocha satiry směrem k oněm "komisím",které jsou k .....
Ostatně výše zmíněný seriál je v tomto geniální >:D ...
Jo a 75-ka byl krásný vůz :yes: ...
Avatar - Andromeda
6. 7. 2009 21:07
Re: zavřít je, až zčernaj!!!
Není nad otevřenost >:-[] ...
[odkaz]
Avatar - Andromeda
6. 7. 2009 20:51
Re: zavřít je, až zčernaj!!!
Pravil Sir Humphrey... >:-[]
[odkaz]
[odkaz]
nebo jinak
[odkaz]
Avatar - Ronault.
6. 7. 2009 20:48
Re: zavřít je, až zčernaj!!!
Jistě, pane ministře :-! >:-[]