Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Continental GT: Změny pro rok 2018 jsou radikální

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Inovovat musejí i prestižní značky, jako je ta aristokratická s okřídleným B. Kupé Continental GT přijíždí ve skutečně nové generaci.

Britský Bentley, už skoro dvě dekády součást koncernu Volkswagen, představil moderní Continental GT před čtrnácti lety. Od té doby jej postupně cizeloval, přišla i otevřená verze. „Druhá generace“ z roku 2011 byla spíše důkladným faceliftem. Teď se však mění mnohem více.

Povědomá zůstává vlastně jen boční silueta kupé a svalnaté blatníky... Mohutná maska je hranatější, změnila se velikost předních „očí“, tvar koncových reflektorů prakticky odpovídá elipsovitým koncovkám výfuku s klapkami... Stylistické prvky byly převzaty ze studie EXP 10 Speed 6. Nový „conti“ má delší rozvor než předchůdce, přední náprava se posunula o 135 mm a je i větší celkově, takže narostl prostor pro posádku a zavazadla. Rozchod kol se zvětšil o 110 mm, celková šířka o 25 mm.

Nová čtyřkolka, dvouspojka a spousta hliníku

Pod kapotou zatím uvidíme pouze unikátní zážehový šestilitr W12 s výkonem 467 kW (635 k) a točivým momentem 900 N.m. Stačí mu to ke sprintu z klidu na stovku za 3,7 s, také díky moderní osmistupňové dvouspojkové převodovce. Maximální rychlost činí 333 km/h. Čtyřlitr V8 přijde později. Nejlevnější verzí se stane benzinový hybrid s původem taktéž u koncernového Porsche. Systémový výkon činí 340 kW (462 k), čistě na elektřinu auto ujede asi 50 km.

Video se připravuje ...

Nový je aktivní systém pohonu všech kol, který nahrazuje předchozí pevné rozdělení v poměru 60:40. Monitoruje nepřetržitě povrch vozovky a přenáší sílu tam, kam je zrovna potřeba. Continental GT stojí na nové koncernové platformě MSB a má kompletně hliníkovou karoserii i nápravy. Pořád sice váží 2,25 tuny, ale oproti předchůdci zhubl 85 kg.

Elektronika

Elektronické nastavení podvozku Dynamic Ride upravuje charakteristiku auta ve čtyřech režimech a zlepšuje ovladatelnost. Módy se jmenují Sport, Comfort, Custom a... Bentley! Pneumatické šasi dostalo trojici vzduchových komor pro lepší komfort. Novinka používá 48V elektroinstalaci a elektrický posilovač řízení s proměnným účinkem. Lehká kovaná kola mají průměr 21, případně 22 palců, přední brzdy za nimi obřích 420 mm!

Nabídka asistentů čítá kameru s ptačím pohledem, detekci chodců, rozpoznávání dopravních značek, samočinné nouzové brzdění, adaptivní tempomat včetně pomocníka při dopravních zácpách, udržování v jízdním pruhu, head-up displej a noční vidění s infračervenou kamerou. Tyto funkce jsou rozděleny do dvou balíčků: City a Touring.

Přemíra luxusu

Luxusní interiér odpovídá prestiži včetně ušlechtilých přírodních materiálů a chromovaných detailů. I Bentley přešel na plně digitální palubní desku. Středová dotyková obrazovka s úhlopříčkou 12,3 palce je otočná, zůstává očím skryta do té doby, než nastartujete. Je ale rovnou trojstranná, zvládne tedy zobrazovat i venkovní teplotu, má v sobě také zabudovaný kompas a chronometr. Trojice analogových kulatých budíků místo obdélníkového displeje vypadá vážně efektně! Nechybí USB porty a podpora mobilů Apple CarPlay.

Přední sedačky jsou elektricky nastavitelné v 18 polohách, mají vyhřívání, ochlazování i masážní funkci, jak se na vůz této kategorie sluší a patří. Katalog barev exteriéru nabízí sedmnáct odstínů, kůži v kabině i koberce může mít zájemce v patnácti a dřevěnou dýhu v osmi barvách. V každém autě je jí 10 m2 a instalace trvá řemeslníkům devět hodin! Individualizaci se meze nekladou, Bentley má personalizační program Mulliner, který zbyl z kdysi slavné karosárny a v jeho portfoliu až 70 odstínů laku.... Hluk v kabině při jízdě snižuje vrstvené akustické sklo pro čelní a boční okna.

Skoro 4,5 milionu

Luxusní ostrovní gétéčko má v hledáčku konkurenci od Aston Martinu, ale také Mercedesu. Základní cena W12 byla stanovena na 156.700 liber (aktuálně odpovídá sumě 4,41 milionu korun). Výroba se rozběhne ještě letos po frankfurtské premiéře, prodej začne až příští rok v březnu, později přijde i otevřené GTC. Dosavadní modely byly z celé palety Bentley nejprodávanější...

Testovací řidiči najeli s prototypy více než milion kilometrů za polárním kruhem, v Americe, Jižní Africe, na Blízkém východě, v Číně i v Evropě, Britové s německými šéfy neponechávají nic náhodě...

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
1. 9. 2017 11:43
Re: neviem, neviem
Nevím, jestli se něco nezměnilo, ale říkali, že na sériové EXP 10 pracují, jen má nižší prioritu.

Tady je toho z EXP 10 celkem dost. Pokud ti jde o interiér, tak tam si nedělám úplně naděje, protože interiér konceptu myslím odrážel interiér konceptu Panamery a sériová má jiný (ostatně je tu vidět, že u Bentley využili i elektroniku od Porsche; ten středový display je jasně cítit Panamerou, i když ho po vzoru Mulsanne udělali schovávací).
Avatar - Pekelná Micinka
31. 8. 2017 18:38
Re: neviem, neviem
Bohužel, protože to je jedna z nejkrásnějších studií za posledních 10 let. Podle mě měli jít takovou cestou. Tohle vypadá zkostnatěle, a vzhledem k tomu, že řada zákazníků už dnes nejsou 50níci, dávalo by to smysl, přijít s autem, které je "sériovou" podobou konceptu EXP10.
Avatar - Pekelná Micinka
31. 8. 2017 18:27
Ďábel tkví v detailech
Čekal jsem větší příbuznost s EXP10. S tou mírou tenkých chromových linek to přesra.i. Ale v Mockbě i bLondýně se to asi bude líbit.
Avatar - Pekelná Micinka
31. 8. 2017 18:25
Re: Mazec
:-)
Avatar - Korendir
31. 8. 2017 09:34
Re: Mazec
Přesně, není to auto které bych měl vysněné, ale dělají krásná auta a tato nová generace se opravdu povedla. Taky jsem rád za jejich fungování.

Je fajn, že se tady zatím nikdo neozval, že to je překapotovaný VW, jako na jiných webech :-)