Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Mulsanne dostane motor 6,75 l V8 (377 kW, 1020 Nm) a jede až 296 km/h

Ondřej Láník
Diskuze (33)
Nový Mulsanne brázdí exkluzivní výstavní prostory už půl roku, ale až dnes byly v Ženevě představeny parametry jeho obrovského osmiválce.

Při vývoji motoru nové vlajkové lodi byly respektovány tři hlavní požadavky: velký točivý moment má být k dispozici od velmi nízkých otáček, špičková kultura chodu motoru má být standardem v širokém otáčkovém pásmu a jednotka má být schopna plnit současné a budoucí emisní standardy.

I když byly v prvních vývojových stádiích zvažovány různé konfigurace motoru, brzy bylo zřejmé, že jedinou možností, která splňuje základní požadavky, je velkoobjemový motor V8.

Mulsanne tedy dostal výrazně přepracovaný osmiválec 6,75 l. Zdvihový objem je skutečně 6750 cm3, blok motoru i hlavy válců jsou z hliníkové slitiny. Odlehčeny byly taky písty, ojnice a kovaná kliková hřídel. Velká pozornost byla věnována snižování vnitřních ztrát. Ventily mají nově variabilní časování, čtyři z osmiválců je možno odpojit pokud není jejich činnost k jízdě nezbytná.

Motor je přeplňován turbodmychadly, což mu pomáhá k mamutímu točivému momentu 1020 Nm již od 1750 min-1. Nejvyšší výkon 377 kW je dosahován už ve 4200 min-1. Ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou zvládá motor urychlit Mulsanne z 0 na 100 km/h za 5,3 s a s charakteristickým osmiválcovým bubláním dokáže ručku tachometru poslat až k rysce s 296 km/h. Kombinovaná spotřeba ultraluxusní limuzíny činí 16,9 l/100 km.

Zcela nový podvozek má vpředu lichoběžníkovou nápravu, vzadu víceprvkové řešení, adaptivní podvozek (tlumiče, vzduchové odpružení) nabízí tři standardní režimy nastavení: Bentley, Sport a Comfort. Čtvrtý mód umožňuje individuální nastavení jednotlivých komponent skrz palubní informační systém.

Vnější rozměry 5575 x 1926 x 1521 mm jsou menší než v případě hlavního rivala Rolls-Royce Phantom (5834 x 1990 x 1632 mm), stejně jako rozvor 3266 mm (Phantom 3570 mm). Pohotovostní hmotnost činí 2585 kg. Standardem jsou pneumatiky 265/45 ZR20, na přání jsou dodávána kola s pneumatikami 265/40 ZR21.

První vozy budou dodány v létě 2010, základní cena bude 220 tisíc liber, tedy zhruba 6,5 milionu Kč.

Ondřej Láník
Diskuze (33)
Avatar - T613
3. 3. 2010 16:46
Re: Phantom je no. 1 de luxe!
Promiň, ale Maybach je vedle RR a Bentley trapný. ;-)
3. 3. 2010 15:13
Re: Phantom je no. 1 de luxe!
Asi nevíš, v jakém duchu je delané Bentley a na co odkazuje. ;-)
2. 3. 2010 22:57
Re: Phantom je no. 1 de luxe!
Nesouhlasím - staré Bentley jsou krásné, ale nové také ... :yes:
2. 3. 2010 22:53
Kdepak.
kolecko.yahoo: ... ty máš nějaký pochroumaný vkus >:D
2. 3. 2010 22:28
Re: To má být náhrada Continentalu FS???
Náhrada Bentley Arnage. FS zůstává.