Bentley Mulsanne: Motory 6,75 l V8 se vyrábějí v Crewe většinou ručně
Vidlicový osmiválec pro tuto značku tradičního objemu 6,75 l je přeplňován dvěma turbodmychadly. Poskytuje výkon 377 kW (512 k) již ve 4200 min-1 a disponuje moderní technikou včetně proměnného časování ventilů, nebo vypínání poloviny válců. 300 dílů je zcela nových nebo prošlo značnou úpravou. Blok i hlavy jsou z hliníkové slitiny, odlehčeny byly také písty, ojnice a klikový hřídel.
Osmistupňová samočinná převodovka přenáší masivní točivý moment 1020 Nm, který je k dispozici již od 1750 min-1. Mulsanne zrychlí z 0 na 100 za 5,3 s a jede 296 km/h. Automobilkou udávaná kombinovaná spotřeba paliva činí 16,9 l/100 km.
Výroba jednoho motoru trvá 30 hodin, například písty se montují do bloku ručně, stejně jako celkem šestnáct ložisek do ventilového rozvodu. Každý agregát je testován po dobu 80 minut, a to v rozmezí od klidu do maximálních otáček, simuluje se reálný provoz. K dispozici je také vyvažovačka, na které se zkouší, zda je nové srdce na volnoběh zcela prosto vibrací. Exkluzivitu dodává kovová plaketka signovaná technikem, který jej v motorárně v Crewe sestavoval.
Největšími konkurenty nového Mulsanne jsou oba modely kdysi sesterského Rolls-Royce: o více než čtvrt metru delší Phantom a naopak kratší Ghost, který má necelých 5,4 m. Zatímco motor Phantomu má prakticky shodný objem, ale o čtyři válce více a postrádá turbodmychadla, Ghost má dvojitě přeplňovaný V12 objemu 6,6 litru. Základní parametry pohonných jednotek všech tří soupeřů uvádíme v tabulce.
Bentley Mulsanne – srovnání motoru s konkurencí | |||
Vůz | Bentley Mulsanne | Rolls-Royce Ghost | Rolls-Royce Phantom |
Motor | 6,75 V8 | 6,6 V12 | 6,75 V12 |
Převodovka | 8A | 8A | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 6750 | 6592 | 6749 |
Válce/ventily | 8/4 | 12/4 | 12/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 377/4200 | 420/5250 | 338/5350 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 1020/1750 | 780/1500 | 720/3500 |