Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Mulsanne Vision Convertible: Otevřená vlajková loď na prvních skicách

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Bentley chystá otevřený Mulsanne. Nedal tentokrát prostor nějakým velkým spekulacím a sám uvolnil oficiální skici.

Sedan Mulsanne měl premiéru v Pebble Beach 2009, předtím mu říkali ještě Grand či Grand Touring. I otevřená verze po něm zdědí patřičnou prestiž a exkluzivitu, které jsou jaksi značce vlastní. Představila se na stejném místě o uplynulém víkendu, alespoň vybraným osobám. Jak ale ve skutečnosti vypadá, to bohužel netušíme. Fotografování bylo zakázáno a výrobce vydal oficiálně pouze tvarové návrhy. Ani nové modely nepostrádají eleganci a i přes značnou hmotnost jim nechybí sportovní nádech. Vozy se stále spíše staví než vyrábějí, podíl ruční práce při jejich vzniku je nadále velký.

Dovnitř kabrioletu Mulsanne se určitě vejdou čtyři dospělí. Střecha je klasicky plátěná a ovládaná pochopitelně elektromotorky. Prostorný interiér byl prý inspirován luxusními a rychlými motorovými čluny. Čekejme jen tu nejkvalitnější kůži, ušlechtilé dřevo a leštěnou nerezovou ocel. Mulsanne Convertible má zhruba o 150 mm kratší rozvor (limuzína disponuje obřími 3266 mm) a delší dveře. Ty mohou otevírat i zadní cestující, protože zevnitř jsou dvě západky.

Wolfgang Dürheimer, stále ještě šéf firmy (Wolfgang Schreiber jej vystřídá až 1. září) k uvedení nového konceptu řekl: „Luxusní sedan Mulsanne s moderní technikou poskytuje perfektní základ pro vytvoření elegantního kabrioletu. Ten rozšíří nabídku tohoto modelu a chceme s ním uspět hlavně na nových a rozvíjejících trzích.“ Datum oficiální veřejné premiéry není dosud známo. Že bychom se dočkali už v Paříži?

Bentley má ve výrobě otevřených vozů velkou tradici. Vždyť i první třílitr z roku 1919 měl plátěnou střechu, o pozdějších vítězných „nejrychlejších náklaďácích světa“ z Le Mans nemluvě. V padesátých letech se vyrábělo i Drophead Coupé na bázi řady S1, karoserie nesla logo Park Ward. Po něm následoval Corniche, v polovině devadesátých let Azure a nyní

Continental GTC. Ten Mulsanne nenahradí, nýbrž doplní.

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Avatar - Pekelná Micinka
20. 8. 2012 23:47
Re: Ty krááávo!
Však já vím, jak to chodí... ;-)
20. 8. 2012 23:19
Re: Ty krááávo!
Ale jo, vobrázek se líbil i mně. Jen jsem chtěl připoupozornit na jistá úskalí, která se zpravidla více či méně objeví a projeví.

Jistota je však jediná - ať bude sebehezčí, nebudu na něj mít. :'-(
Avatar - Pekelná Micinka
20. 8. 2012 22:58
Re: Ty krááávo!
Tak i s menšími koly by to bylo krásný auto. A nezapomeń, jak masivní je Mulsanne, tady, kdyby si tam dokreslil osobu, tak i z průměrně vysokého člověka bude vidět jen hlava.
20. 8. 2012 22:46
Re: Ty krááávo!
Jenom malinko přibrzdi nadšení.

To je klasický problém skic. Vždycky kola resp. disky veliké tak, že prakticky nezbyde místo na žádné pneumatiky, poměry délky, výšky a šířky citlivě zkresleny tak, že to sice vypadá super bombově, ale.... . Třeba ze skicy, pokud by se podařilo do ní nějakou osobu narvat, by většinou nebylo nic moc vidět atd.

Realizované vozy - myslím oproti jejich skicám - vždy ztrácí tak trochu šťávu, šmrnc, lehkost nebo nevím jak přesně popsat, že to vlastně zkurv.ili. Někdy dokonce i vyrobí libovou a i funkční a pojízdnou studii a pak vyrábějí hnůj. Např. moje bývalá dlouholetá srdeční záležitost, Alfa Romeo
[odkaz] oproti [odkaz]

(Záměrně nepíšu, jak je moderní, srdcová. Srdcová je tak akorát sedma nebo desítka a když jde list, tak i eso. Když chci vyjádřit jakýsi kladný vztah k něčemu, pak tedy srdeční. Ale možná jsem už moc starej.)
Avatar - Pekelná Micinka
20. 8. 2012 22:01
Ty krááávo!
Hlavně ať je to takhle dlouhý, prosím, prosím, prosím... Opakování - matka moudrosti, pokud už jste to četli na Autofunu. .,-