Bentley Mulsanne Vision Convertible: Otevřená vlajková loď na prvních skicách
Sedan Mulsanne měl premiéru v Pebble Beach 2009, předtím mu říkali ještě Grand či Grand Touring. I otevřená verze po něm zdědí patřičnou prestiž a exkluzivitu, které jsou jaksi značce vlastní. Představila se na stejném místě o uplynulém víkendu, alespoň vybraným osobám. Jak ale ve skutečnosti vypadá, to bohužel netušíme. Fotografování bylo zakázáno a výrobce vydal oficiálně pouze tvarové návrhy. Ani nové modely nepostrádají eleganci a i přes značnou hmotnost jim nechybí sportovní nádech. Vozy se stále spíše staví než vyrábějí, podíl ruční práce při jejich vzniku je nadále velký.
Dovnitř kabrioletu Mulsanne se určitě vejdou čtyři dospělí. Střecha je klasicky plátěná a ovládaná pochopitelně elektromotorky. Prostorný interiér byl prý inspirován luxusními a rychlými motorovými čluny. Čekejme jen tu nejkvalitnější kůži, ušlechtilé dřevo a leštěnou nerezovou ocel. Mulsanne Convertible má zhruba o 150 mm kratší rozvor (limuzína disponuje obřími 3266 mm) a delší dveře. Ty mohou otevírat i zadní cestující, protože zevnitř jsou dvě západky.
Wolfgang Dürheimer, stále ještě šéf firmy (Wolfgang Schreiber jej vystřídá až 1. září) k uvedení nového konceptu řekl: „Luxusní sedan Mulsanne s moderní technikou poskytuje perfektní základ pro vytvoření elegantního kabrioletu. Ten rozšíří nabídku tohoto modelu a chceme s ním uspět hlavně na nových a rozvíjejících trzích.“ Datum oficiální veřejné premiéry není dosud známo. Že bychom se dočkali už v Paříži?
Bentley má ve výrobě otevřených vozů velkou tradici. Vždyť i první třílitr z roku 1919 měl plátěnou střechu, o pozdějších vítězných „nejrychlejších náklaďácích světa“ z Le Mans nemluvě. V padesátých letech se vyrábělo i Drophead Coupé na bázi řady S1, karoserie nesla logo Park Ward. Po něm následoval Corniche, v polovině devadesátých let Azure a nyní
Continental GTC. Ten Mulsanne nenahradí, nýbrž doplní.