Bentley se nevzdá motorů W12
Prémiové značky se vždy odlišovaly od ostatní produkce mimo jiné i tím, že nabízely ve svých vozech kultivované a silné motory s velkým počtem válců. Dnešní doba však u těchto výrobců srovnává krok s mainstreamem, jsou ovšem i výrobci, kteří si mohou (a musí) dovolit luxus velkých motorů.
Patří mezi ně i top značka koncernu Volkswagen. Firma Bentley sázela v poslední době na kompaktní šestilitrové dvanáctiválce s řadami válců, uspořádanými ve tvaru písmene W. Jistě, i ona downsizovala, když se v nabídce objevil dvakrát přeplňovaný V8 4.0 a automobilka z Crewe má také velké plány s plug-in hybridizací modelové řady, to by ale nemělo mít na další existenci dvanáctiválce žádný vliv.
Jeden z vysoce postavených manažerů značky řekl americkému časopisu Car and Driver, že Bentley má v plánu se stát "posledním výrobcem dvanáctiválců na světě". To jasně vyjadřuje odhodlání udržet je v nabídce tak dlouho, jak to jen bude možné.
I proto bude i nadále probíhat jeho vývoj, včetně jeho úpravy na přímé vstřikování. Ba co víc, jeho výroba má dokonce vzrůst ze současných 5000 kusů ročně na přibližně 9 tisíc, což souvisí s příchodem SUV modelu.