Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bližší info o nové Kie Rio: Přeplňovaný tříválec a kompletní fotogalerie!

Aleš Dragoun
Diskuze (48)
Kia odhalila čtvrtou generaci malého Ria, které se představí v Paříži. Zamotá evropské a japonské konkurenci v malých vozech hlavu?

Čtvrté Rio (codename YB) svým designem určitě zaujme, na fotografiích vypadá atraktivně. elegantně a robustně, nejen díky dlouhé kapotě. Na konečném vzhledu spolupracovali němečtí firemní návrháři s kalifornskými i korejskými. Maska nepostrádá poslední nízkou a širokou evoluci typického „tygřího nosu“, nově tvarované hlavní reflektory zůstaly pořádně velké a obsahují denní LED ve tvaru písmene U. Od nich se táhne boční prolis, spodní linie oken už nestoupá tak dramaticky vzhůru.

Naopak se zkrátil zadní převis, což designu také pomohlo. Vzpřímený C-sloupek je užší než v případě „trojky“ UB a před ním nalezneme trojúhelníková okénka. Ale není to jen o tvarech, nýbrž i o zlepšeném výhledu ven... Sdružená koncová světla dostala kromě šípovitého designu diody. Nové Rio je 4065 mm dlouhé, patří tedy k největším malým vozům. Do šířky měří 1725 mm, na výšku pak 1450 mm. To znamená, že ve srovnání s třetí generací narostlo o 15 mm a o 5 mm se snížilo.

Technika

Kia do Ria pro Evropu nainstalovala přímovstřikový turbodmychadlem přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI (Turbo Gasoline Direct Injection) ve výkonových verzích 73 a 88 kW. Už ho známe z Cee'du. Doplní jej klasické atmosférické čtyřválce MPI 1,25 l/62 kW a 1,37 l/73 kW. Jediným naftovým motorem v nabídce je taktéž čtyřválcová čtrnáctistovka WGT s 52 a 66 kW, pochopitelně dopovaná výfukovým turbodmychadlem.

Slabší verze motoru 1.0 T-GDI spolupracuje s pětistupňovou přímo řazenou převodovko, stejně jako agregát 1.25 MPI. K tomu bude k mání i klasický měničový automat, ale pouze se čtveřicí rychlostí. Silnější přeplňovaný litr, 1.4 MPI a oba turbodiesely jsou spojeny s manuálními „šestikvalty“. Rio má samozřejmě přední pohon, jak jinak. Podrobnější technické údaje uvádíme v obvyklé tabulce. Parametry maximální rychlosti, akcelerace a spotřeby automobilka nezveřejnila, homologační zkoušky nebyly dosud ukončeny.

Kia Rio – zážehové motory – technické údaje
Motor1.0 T-GDI1.0 T-GDI1.25 MPI1.4 MPI
Převodovka/pohon5M/přední6M/přední5M (4A)/přední6M/přední
Zdvihový objem [cm3]99899812481368
Válce/ventily3/43/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]73/450088/600062/600073/6000
Točivý moment [N.m/min-1]172/1500-4000172/1500-4000122/4000132/4000

Podvozek a karoserie

Komfortní podvozek s rozvorem 2580 mm (narostl o centimetr) dostal do vínku přední pomocný rám a nezávislé závěsy se vzpěrami McPherson, vzadu jsou jednoduchá vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou. Zkrutné stabilizátory a vinuté pružiny s teleskopickými tlumiči nalezneme na obou. Šasi bylo v porovnání s dosluhujícím předchůdcem vyztuženo. Hřebenové řízení disponuje moderním elektrickým posilovačem, ve středové poloze by mělo být citlivější.

Na pětidveřovou karoserii konstruktéři štědře použili lehkou vysokopevnostní ocel, hlavně na výztuhy sloupků A a B, střechy, bočních prahů, podlahy a motorového prostoru. Cílem je dosažení maximálního pětihvězdičkového hodnocení Euro NCAP. K dispozici bude mimochodem celkem 8 barev laku.

Palivová nádrž má objem 45 l. Do zavazadelníku se vejde v základním uspořádání 325 l bagáže, zadní sedadla jsou dělená a sklopná už ve standardu. Pod dvojitou podlahou může být za příplatek dojezdová rezerva, jinak se dodává lepicí sada. Rio jezdí na patnáctipalcových ocelových kolech, trojice litých až do průměru 17 palců je v kolonce „extras“.

Kia Rio – vznětové motory – technické údaje
Motor1.4 WGT1.4 WGT
Převodovka/pohon6M/přední6M/přední
Zdvihový objem [cm3]13961396
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]52/-66/4000
Točivý moment [N.m/min-1]-240/1500-2500

Výbava

Rio má v základu kromě šesti airbagů dnes povinné ABS a stabilizaci, nepostrádá ani úchyty Isofix pro dětské sedačky. Může být na přání vybaveno moderními bezpečnostními asistenty, kupříkladu autonomním nouzovým brzděním včetně ochrany chodců a pomocníka pro jízdu v jízdním pruhu. Dalšími užitečnými funkcemi jsou adaptivní tempomat s omezovačem rychlosti, samočinná světla i stěrače s příslušnými senzory a zadní parkovací čidla v kombinaci s kamerou.

Leskle černá středová část palubní desky je natočena lehce směrem k řidiči. Výdechy ventilace dostaly vodorovný tvar. Nechybějí multimédia: informační a zábavní systém rozhraní HMI (Human Machine Interface) s pětipalcovou dotykový obrazovkou a šesti reproduktory, či větší sedmipalcový včetně navigace. Samozřejmostí je podpora chytrých telefonů Android Auto a Apple CarPlay, USB porty mají k dispozici i pasažéři vzadu!

Kabina se chlubí značným množstvím odkládacích schránek, prostorů a přihrádek na obvyklých místech včetně stropu, nechybí držáky na nápoje. Za loketní opěrku vpředu se připlácí. Prostor pro cestující narostl ve všech směrech. Do Ria si klienti budou moci objednat bezklíčkový vstup a startování motoru tlačítkem, či vyhřívání sedadel i volantu. Místa pro cestující pokrývá látka, případně umělá kůže, v paketu Red dokonce černočervená, jinak jsou na výběr šedá a černá barva.

Příchod

Čtvrtá generace oslaví světovou premiéru 29. září na Mondial de l’Automobile v Paříži. Novináři ji uvidí staticky poprvé už 15. září ve Frankfurtu. Na starém kontinentu, potažmo celosvětově se začne prodávat v prvním čtvrtletí příštího roku, výroba poběží v závodě Sohari. U nás se objeví na přelomu února a března. V sezóně 2018 by chtěla Kia v Evropě prodat více než 100 tisíc aut této modelové řady, na která poskytne standardní velkorysou sedmiletou záruku, ovšem omezenou 150.000 ujetými kilometry.

Předchozí generace se jen loni prodalo na zeměkouli přes 473 tisíc kusů, 16 % z celkového odbytu značky, který činil takřka 2,92 milionu osobních a užitkových aut. Určitě je do těchto počtů zahrnut i čtyřdveřový sedan QB a designově odlišný hatchback stejného kódového označení, oba pro některé bývalé sovětské republiky včetně Ruska.

Aleš Dragoun
Diskuze (48)
16. 9. 2016 21:32
Re: Tak trochu i20
promiň, ale i30 do nedávna turbobenzín neměla v nabídce, ostatní co jsi jmenoval jsou na tom obdobně. Spotřeba nevím jak u čeho, ale s i30 jsem se za dva roky co jsem ji měl nedostal pod 7,5l/100km a k tomu to ještě vůbec nejelo, navíc servis byl dražší než u naftového Scenica. Spíš to bude otázka peněz, pokud bude turbo za rozumný příplatek proti atmosféře tak věř tomu, že naprostá většina by volila motor s turbem.
Avatar - wakantanka
16. 9. 2016 20:57
Re: Dobrá zpráva
Ono by sa to tvoje konštatovanie dalo aj otočiť, teda je jasné kto položil dobré základy a z čoho jemným brúsením doteraz "žiju" >:D
Avatar - woody-alien
16. 9. 2016 13:05
Re: Tak trochu i20
Tak tak....to bychom taky mohli konstatovat, že strasne vela ludí vůbec nechce benzín. Stačí se podívat na čísla některých Peugeotů. Nj, kde nic není, ani Smrt nebere, že. ;-)
Avatar - Emel
16. 9. 2016 12:38
Re: Tak trochu i20
Já souhlasím že zejména u malých aut do města je dost lidí, co dá přednost atmosféře, ale ty prodeje jako argument jsou k ničemu. Můžu napsat, že turbo chce mnohem víc lidí - viz prodeje Polo, Focus, Qashqai třeba.
16. 9. 2016 11:39
Re: Tak trochu i20
omyl, atmosferu chce strasne vela ludi - cena, spolahlivost, spotreba atd - vid predaje i30 1.4, Vitara 1.6, swift 1.2, mazda 2.0...