Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 1M CSL od TJ má místo nafty desetiválec z M5!

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 31. 3. 2014
24
14
Zobrazit náhledy (24)
BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1
Úpravám se meze nekladou a u značky BMW to platí obzvláště. Do relativně malého kupé řady 1 se klidně vejde i desetiválec z předchozí em-pětky.

Kupé řady 1 série E82 už sice bylo nahrazenou současnou dvojkou F22, ale to neznamená, že by se na něm nedokázali vyřádit tuneři. Označení 1M CSL evokuje odlehčenou verzi bavorského vozu s nadupaným šestiválcem o 340 koních vzešlou přímo z Mnichova, ale není tomu tak. Za touhle přestavbou stojí dosud ne tak úplně známá německá firma TJ Fahrzeugdesign, kterou vede Tim Prochnow. A co víc, základem byla úplně běžná verze 118d, tedy s naftovým motorem...

Pod kapotou se však usídlil úplně jiný agregát typu S85. Ano, hádáte správně, atmosférický vidlicový desetiválec 5,0 l pochází z předchozí řady M5! Dobře, třeba Alpina byla schopna nacpat osmiválce do trojky, ale čeho je moc, toho je příliš? No, posuďte sami. Ona se V10 dovnitř opravdu vejde, byť dolů by nepropadl snad ani špendlík. Standardní výkon 373 kW (507 koní) byl navíc tunerům evidentně málo, takže jednotku ještě vyladili na asi 409 kW (555 koní) při 8800 otáčkách. Třeba airbox je karbonový. Newtonmetry (údaj nebyl zveřejněn) krotí sedmistupňová převodovka SMG a posílá je výhradně dozadu, na čtyřkolku zapomeňte. 285 mm široké pneumatiky ale i tak budou mít určitě dost práce.

Točí se vám hlava? Takže pokračujeme, 1M CSL sprintuje z nuly na stovku za nějaké 4 sekundy a na dvojnásobnou rychlost za ani ne trojnásobek tohoto času. To už jsou výkony takřka supersportovní, o čemž svědčí i top speed, která vrcholí třístovkou. Auto jí dosáhne za nějakých 36 s. Slušná raketa.

Přední kapota a víko „kufru“ jsou z uhlíkových vláken, stejně jako střecha. Nabroušené kupátko i tak váží 1575 kg, což není málo, ale výkony za hřích určitě stojí. I přesto, že vidlicový desetiválec není pírko, rozložení hmotnosti na obě nápravy je takřka ideální: 52 : 48. Přední brzdy pocházejí také z M5, ale nejnovější generace F10, zadní a některé další díly podvozku pro změnu z M3 E92, zavěšení nese logo kW a název Clubsport Variant 3. Kola mají devatenáct palců. Nerezové výfukové potrubí ústí do dvou dvojitých koncovek.

Ač je 1M CSL prototypem, kompletní kit je už k mání. Pochopitelně není zadarmo, ze starší jedničky vám udělají supersport za 85 tisíc eur, tedy přes 2,3 milionu korun. No ale soused stejnou určitě mít nebude... Navíc se u TJ nepouštěli do žádných vzhledových divočin, šedostříbrné kupátko vypadá velmi decentně.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Dinar
Jouly
Dinar
| 1. 4. 2014
>:D :yes:
Avatar - Dinar
Nošení dříví do lesa
Dinar
| 1. 4. 2014
Zvuk uvnitř auta může dělat i výfuk, a je to dnes kvůli downsizingu bohužel stále se rozšiřující praxe, bmw nevyjímaje, ale dokud se, alespoň do sporťáků, montovaly motory se šesti a více válci, nebylo to potřeba a zvuk motoru obstarával motor sám. V atmo verzích, kde neruší pískání turba nebo kňučení kompresoru o to lépe, a např. tato V10 je zvukový klenot, ryčení sání a pilový až formulovitý zvuk nahoře, to je mechanická motorová symfonie. A vo tom to je! ;-)
A co tohle:-)
Xawier
| 1. 4. 2014
Avatar - Jirkiss
Paráda
Jirkiss
| 31. 3. 2014
tak tomuhle řikám pořádnej bavorák ! :yes: žádný přeplňovaný nebo elektrikou poháněný máslíčko
Avatar - bigsoul
Nošení dříví do lesa
bigsoul
| 31. 3. 2014
u V10 to nieje o ladení vyfuku. Proste ten motor pradie nádherne aj bez ladenia a ešte, že je atmosferický.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku