BMW 2 Active Tourer přitáhne ke značce nové zákazníky
Není pochyb o tom, že značku BMW proslavily zejména sportovně střižené sedany a v poslední době též modely SUV a přestože své příznivce mají i kompaktní modely řady 1 a 2, které nadchly mnohé z těch, pro které je už současná střední třída moc velká a těžká, nedá se úplně předpokládat, že by tradiční klientela ve velkém přecházela třeba ...k velkoprostorovému modelu.
Vůz BMW 2 Active Tourer se má podle tvrzení Franka Niederlaendera, šéfa produktového plánování pro menší modely z Mnichova, stát v první řadě lákadlem pro nové zákazníky. "Očekáváme, že pro přibližně 75 % zákazníků bude 2 Active Tourer jejich první BMW," řekl deníku Automotive News.
BMW si za kompaktní předokolkové MPV vyslechlo mnoho kritiky a bez ohledu na to, za jak zaslouženou ji považujete, je fakt, že tradiční klientele automobilky zřejmě nemá takový vůz co nabídnout, jakkoli 170k verze s pohonem všech kol má údajně potenciál zajet Severní smyčku Nürburgringu pod 9 minut.
Cílem každé značky je ale pochopitelně nejen si svou klientelu udržet, ale také získávat novou, takže se velkoprostorová dvojka nemusí cítit méněcenně, tím spíš, že se předpokládá, že zákazníci kvůli ní opustí zejména podobně koncipovaný Mercedes třídy B. Ba co víc, BMW chce obsáhnout co nejširší okruh potenciálních zákazníků a příští rok má nabídku doplnit také provedení se třemi řadami sedadel a celkem sedmi místy. Tato dvojka bude mít o nějaký ten decimetr delší karoserii i cenu, předpokládá se navýšení o přibližně 40-45 tisíc korun.