Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 2002 Turbo: Pradědeček divize M je jedním z nejdivočejších, nejhezčích a nejpozoruhodnějších BMW v historii

15. 8. 2022 • 14:38
45
Zobrazit náhledy (45)
BMW 2002 Turbo BMW 2002 Turbo Verzi Turbo uvnitř bezpečně poznáte podle budíků uklizených v červeném panelu. BMW 2002 Turbo BMW 2002 Turbo BMW 2002 Turbo Kožené čalounění výplní dveří najdete u standardní i sportovní verze. BMW 2002 Turbo BMW 2002 Turbo BMW 2002 Turbo BMW 2002 Turbo Boční pohled odhalí nesmrtelnou siluetu vozu. Všimněte si i Hofmeisterovy křivky na zadním okně. BMW 2002 Turbo Jasným poznávacím znamením verze Turbo jsou hranatá světla a decentní křídlo. BMW 2002 Turbo Verze Turbo vsadila na hranaté zadní svítilny. Našly byste je i na konceptu Garmisch. BMW 2002 Turbo Nové komponenty ztísnily motorový prostor. Nebylo už tak možné osadit do vozu pravostranný sloupek řízení. Všechna turba jsou tak levostranná. BMW 2002 Turbo BMW 2002 Turbo To se už dnes jen tak nevidí. Obří nápisy Turbo byly v tomto období v kurzu. BMW 2002 Turbo BMW 2002 Turbo BMW 2002 Turbo Standardní verze vozu má v pravém budíku hodiny. Verze Turbo už má na tomto místě otáčkoměr. BMW 2002 Tříramenný sportovní volant byl poznávacím znamením modelu Turbo. Zde se však díváte na upravené kormidlo klasické verze. BMW 2002 BMW 2002 Standardní BMW 2002 je samo o sobě sportovním autem. Posez za volantem je příkladný. BMW 2002 BMW 2002 Interiér verze 2002 byl příjemně vzdušný. Přesto vás dokázal k řízení přitáhnout. BMW 2002 BMW 2002 BMW 2002 Verze ti spoléhala na dvojici karburátorů, silnější tii na přímé vstřikování benzinu. Turbo má přeplňování od německé fi rmy KKK. BMW 2002 BMW 2002 Kulatá světla byla poznávacím znamení nové třídy. Našli byste je vpředu i vzadu.

Prší tak silně, že pomalu není vidět na cestu. A když už na chvíli přestane, pustí se do vás vlezlá zima, kterou cítíte až do konečků prstů. Předpověď hlásí, že se to do zítřejšího rána určitě nejlepší. A my tu máme BMW 2002 Turbo s výkonem 170 koní.

Silnice je tmavá a leskne se jako zrcadlo. Nebe vypadá jako nekonečné a nepropustné mléko. Dnes se zcela určitě jezdit nebude, a to hned ze dvou důvodů. Ten první je, že se turbodmychadlo KKK rádo dlouho nadechuje, aby pak zatáhlo řidiče za ramena a velkou silou vyhodilo vpřed, což v kombinaci se zadním pohonem a mokrou silnicí není nejlepší nápad. Druhý důvod je, že těchto aut v tomto stavu už moc nezbylo, takže společně s pracovníkem ve sbírce aut stahujeme krovky a raději se zamýšlíme, jak takto ikonické auto vůbec vzniklo. Řeč je samozřejmě o BMW 2002 Turbo a jak už vidíte na fotografiích, měli jsme k dispozici i pomocníka pro porovnání, výchozí běžnou verzi 2002, mimo jiné první auto Jaye Kaye, frontmana britské funkové kapely Jamiroquai. Jeden kousek měl i Bob Marley. Neuškodí tak, když si zavzpomínáme, jakou cestu BMW 2002 ušlo, respektive jak se z na prvního pohled obyčejného auta stala ikona, která časem vykrystalizovala až do pradědečka modelů M.

Odraz ode dna

Po druhé světové válce zbyly ze značky BMW v podstatě jen trosky. Technické výkresy byly z velké části zkonfiskovány Sovětským svazem a samotné továrny téměř zničeny. Za železnou oponou se však automobilka začala pomalu sbírat a vyráběla náhradní díly na auta a motocykly. Nebyl to však jediný výrobní artikl, vznikaly zde i hrnce a pánve. Vzhledem k nepříznivé ekonomické situaci se pak proslýchalo, že zaměstnanci byli často placeni pouze těmito výrobky, které sami dělali. Výroba osobních aut byla obnovena až v roce 1952, začalo se velkým sedanem 501. Později začala výroba i sportovního modelu 507, jednoho z nejkrásnějších německých aut. Evropa se však stále sbírala z války a velká auta nikdo moc nekupoval. BMW ani nebylo moc platné, že bylo ve výrobě takových aut dobré a mělo zkušenosti. Chtělo to změnu a zalepit finanční ztráty alespoň nějakými zisky. Zde se mimochodem začala odehrávat kapitola licenční výroby malého vozítka Isetta. Výroba luxusních aut s velkými motory, malých aut s motory z motocyklů a samotných motocyklů ještě nějakou dobu pokračovala. Změna přišla až v roce 1961, kdy se na frankfurtském autosalonu představil typ 1500.

Nový začátek

Neue Klasse, tedy nová třída. S takovým označením se BMW vrátilo do role kompaktnějších vozů s motory do objemu dvou litrů. A že to byl velký návrat. Prototyp sedanu přinesl designový jazyk s novými poznávacími znaky, jako byl prolis na boku karoserie v úrovni klik dveří. Pod kapotou byla patnáctistovka se čtyřmi válci v řadě o výkonu 80 koní. Ve výrobě tento model poté následovala osmnáctistovka s výkonem 90 koní a pak i tři sportovní verze. BMW bylo opět ve hře.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Vyzkoušet za 1 Kč

Doporučujeme

Témata