Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 330e (2017) vs. 330e (2020): Dvě generace plug-in hybridu bok po boku

Stanislav Kolman
Diskuze (17)

V týdnu, kdy jsem testoval nové BMW 330e, jsem oslovil Radka – majitele předchozí generace – zdali by neměl zájem auta srovnat. Za necelých 24 hodin už stála bok po boku a my nad nimi klábosili s šálkem kávy v ruce.

Na klasický test BMW 330e nové generace G20 se můžete těšit o víkendu, ještě předtím bych se s vámi ale rád podělil o zážitek a zkušenost z testovacího týdne. Radkovu automobilovou tvorbu s názvem Akcelerace Videoblogy můžete znát z YouTube a Instagramu. A jako jeden z mála zajímavá auta nejen zkouší, ale i vlastní. Jedním z nich je i BMW 330e předchozí generace F30.

Zkusil jsem Radka oslovit, zdali by neměl zájem auta postavit vedle sebe a udělat takové malé srovnání. Má sice přeplněný diář, zároveň ale nepohrdne ničím, co alespoň trochu zavání automobilismem. A tak se nám setkání podařilo zorganizovat hned druhý den, dali jsme si kávu, o vozech popovídali a ještě je navzájem ozkoušeli. Příležitost, kdy můžete novinku přímo porovnat s předchůdcem, je opravdu k nezaplacení.

Fotogalerii výše prosím chápejte jako takovou malou ochutnávku a možnost porovnat oba vozy hned vedle sebe. Já své postřehy promítnu do připravovaného testu, srovnání technických specifikací pak najdete v tabulce přiložené níže.

Pokud jste ale nedočkaví, už teď vás mohu odkázat na instagramový účet Akcelerace Videoblogy. Radek ve dvou IGTV videích zhodnotil novou generaci 330e ne jako tester aut, ale jako majitel předchozího vydání. A jeho postřehy určitě stojí za to. První video si můžete rovnou pustit níže, pokračování včetně zhodnocení jízdy najdete pod tímto odkazem. Doporučuji zhlédnutí na mobilním zařízení, video jsme natáčeli pro potřeby Instagramu na výšku.

BMW 330e (2017) vs. 330e (2020) - technické údaje
  330e (2017) 330e (2020)
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998
Válce/ventily 4/4 4/4
Max. výkon spalovacího motoru [kW/min] 135/5000-6500 135/5000-6500
Max. točivý moment spalovacího motoru [Nm/min] 290/1350-4250 300/1350-4000
Max. výkon elektromotoru [kW] 65 83
Max. točivý moment elektromotoru [kW] 250 265
Systémový výkon [kW] 185 215
Systémový točivý moment [Nm] 420 420
Kapacita akumulátoru [kWh] 7,6 12
Doba nabíjení na 80 % výkonem 3,7 kW [h] 1,6 2,4
Dojezd na jedno nabití [km] 40 59-66
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,1 5,9
Maximální rychlost na elektřinu [km/h] 120 140
Maximální rychlost [km/h] 225 230
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 1,9-2,1 1,6-1,9
Emise CO2 [g/km] 44-49 37-43
Stanislav Kolman
Diskuze (17)
Avatar - KANKUNEN
14. 10. 2020 13:15
Re: chybka v datech
Tam to má BMW správně, ale ta špička nepůsobí vůbec přirozeně, je to řízené a pak zaříznuté. Platí ale těch 250 Nm.
14. 10. 2020 12:12
330e vs Model 3
Tady odkaz na jiné srovnání. Pro zajímavost.

https://youtu.be/496vTzQtZJM

Málo lidí třeba ví, že EV je lehčí (o 200kg!) než hybrid... :yes:
Podle německých cen je Tesla i levnější.
No u nás je Tesla od 1,3M Kč a BMW od 1,2M Kč.

Každopádně oba modely jsou výborný. Hybrid samozřejmě univerzálnější.
EV lepší na krátké vzdálenosti a s nižšími náklady.

A ještě porovnání 330i vs M3 Performance.
https://youtu.be/2RZYu4a4N_0
V obdobný cenový hladině na tom BMW moc dobře není.
Resp. Tesla je lepší, než si spousta petrolheadů myslí....
V německym testu!
14. 10. 2020 12:09
Re: chybka v datech
To by mě taky zajímalo. Díky.

Kdyby tak mohli dodat i charakteristiku, tak by se vše vyjasnilo. :yes:

A petrolheadi by se dozvěděli spoustu nového. :-)
14. 10. 2020 12:05
Re: chybka v datech
Každopádně díky za připomínku. Posunu dotaz na BMW, jak to tedy s těmi parametry je.
14. 10. 2020 12:00
Re: chybka v datech
To není tak docela pravda.
Vycházíš z charakteristik spalováku. Kde za vrcholem točivého momentu křivka momentu padá pomalu.

Podívej se ale na charakteristiku i3! ;-)
https://insideevs.com/…e-gallery-video/
Tady padá moment strměji, tudíž maximum točivého momentu JE při stejných otáčkách jako výkonový maximum. :-O

Wake up, dude. :-)

PS To tvé "mele" byl asi ten správný výraz. :-) Promiň.