Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 6 Cabrio: První dojmy

Ladislav Čermák Ladislav Čermák 5. 3. 2011 • 08:07
72
1
Zobrazit náhledy (72)
BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6 BMW řada 6
Minulá generace byla tak výrazná, že její nahrazení muselo zákonitě být velkým oříškem. Podařilo se jej ovšem rozlousknout velice účinně.

Co vymyslet nového, aby se to noblesou vyrovnalo sedmičkové řadě na technice té pětkové a zároveň přineslo něco nového? Minulé šestce se to povedlo s velkým bonusem – nikdo si ji s ničím nespletl a záď, vzdáleně podobná Porsche 911, byla vnímána jako milé osvěžení. Použít tak malá světla a takové obliny chtělo odvahu.

Kuráž nechyběla ani Adrianu Hooydonkovi – oči jsou opět přivřené, nečekaně malé (jakkoliv to tak na fotkách nevypadá) a nepodobné oběma nejbližším modelům. Odklon od firemní identity je sice o chlup větší, než jsme si v poslední době zvykli, ovšem to nelze v žádném případě považovat za nedostatek. Podobné kroky mírně stranou totiž často vedou k novým designovým kapitolám a větším či menším překvapením. Zde se pracovalo s přesným vyvažováním prolisů a detailů, například neobvykle vyřešených denních světel.

Konkrétně v tomto případě se povedlo podat tradiční hodnoty suverénním a přitom emotivním způsobem. Boční linie plynou luxusně zvolna, žádné honičky za co nejrychlejším nastoupáním. A k tomu úspěšné dospívání – ten, kdo jezdil minulou šestkou, bude novou obohacen a najde důvod ke změně. Mimo jiné i díky použité technice, přebírající to nejlepší z pětkové řady. Dopřát si tedy můžete aktivní podvozek Adaptive Drive, aktivní řízení a další vymoženosti.

Uvnitř nečeká žádné velké překvapení – interiér přebral řadu detailů z pětkové řady, ale uložil je do přepychovějších panelů. Jak je dnes zvykem, urostlý řidič má spodní hranu bočních oken v úrovni ramen, žádný velký kontakt s okolním světem tedy nečeká. Ale to nevadí, protože uvnitř bylo pro dobré pocity učiněno maximum – příplatková komfortní sedačka je jako obvykle všesměrně nastavitelná včetně „lámání“ opěradla a upravovat lze všechno možné i nemožné, včetně zadního okna, sloužícího se staženou střechou zároveň

jako deflektor. Elegantní a efektní řešení – příslušný otvor schovává dokonce i kryt složené střechy, kterým příslušné sklo vyjede.

Překvapivě použitelný je, v duchu německých tradic, dokonce i zavazadelník, z něhož lze tlačítkem zamknout při manipulaci zbytek auta – podobné vtipné detaily dělají prémiové auto. Ovšem ani zbytek nezklame vůbec ničím, včetně možnosti stahovat i natahovat střechu dálkovým ovladačem. Jen výsledek příliš nepřipomíná BMW, to lze ale v dnešní době velmi hojného výskytu civilnějších modelů této značky považovat spíše za výhodu.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku