Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 7: Nabídku rozšíří sportovní M760Li a čtyřválec 730Li

David Bureš
Diskuze (21)
Nabídka motorů pro BMW řady 7 se rozšíří oběma směry. Dvanáctiválec nabídne rychlou jízdu, čtyřválec zase nižší provozní náklady.

Nová generace BMW řady 7 se na českém trhu začala v říjnu prodávat se třemi motory, v listopadu nabídku obohatil čtvrtý agregát. V příštím roce se můžeme těšit na další rozšíření palety jednotek, vedle potvrzeného plug-in hybridu se má v nabídce objevit i dvanáctiválec a dvoulitrový čtyrválec.

Příchod vrcholného provedení M760Li byl omylem prozrazen prostřednictvím německého konfigurátoru. Pod jeho kapotou se objeví dvanáctiválec s interním označením N74, bude se jednat o vylepšený agregát z předchozí generace sedmičky. Dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec byl u předchůdce naladěn na 400 kW, u novinky se očekává výkon okolo hranice 441 kW.

Vidlicový dvanáctiválec má spolupracovat s osmistupňovou automatickou převodovkou, pohon všech kol zatím potvrzen nebyl. Označení M760Li znamená, že se nebude jednat o „plnohodnotný“ model M, přesto můžeme čekat sportovnější vzhled než u základních modelů.

M760Li se má u dealerů objevit až před koncem roku 2016. Konkurovat bude chtít modelům Audi S8 a Mercedes-AMG S 63 na které BMW dlouhá léta nemělo adekvátní odpověď.

Řada 7 poháněná benzinovým čtyřválcem ponese označení 730Li. Jmenovitě bude v útrobách tohoto modelu pracovat přeplňovaný dvoulitr z BMW 330i naladěný na 185 kW a 350 N.m.

Sedmička poháněná čtyřválcem se může zdát jako zvláštní nápad, v době utahování emisních norem po celém světě není ničím neobvyklým. Menší motory navíc v mnohých státech znamenají nižší silniční daně, což majitelům může výrazně snížit provozní náklady.

Zatím není jasné, zda se čtyřválcové BMW 730Li bude prodávat i na evropských trzích. V tuto chvíli je totiž tento model primárně určen pro čínský trh, kde se má začít prodávat v březnu 2016.

Šestá generace BMW 7 je na českém trhu v tuto chvíli nabízena se dvěma benzinovými a dvěma vznětovými motory. Zážehové zastupuje šestiválec 740i (240 kW) a osmiválec 750i (330 kW), z turbodieselů to jsou dva třílitrové šestiválce – 730d (195 kW) a 740d (235 kW). Příští rok nabídku obohatí plug-in hybrid 740e kombinující benzinový čtyřválec a elektromotor o celkovém výkonu 240 kW.

David Bureš
Diskuze (21)
Avatar - euro89
24. 12. 2015 10:06
Re: pseudoekologie
Zcela upřímně, i kdybych se topil v penězích, tak si dneska v sedmičce atmosférický benzín s manuální převodovkou nekoupím. :-! O hromadě nesmyslných systémů otravujících život za volantem či velkých obrazovek místo klasických budíků ani nemluvě... Pro mě byla prostě poslední dobrá sedmička řada E38. Ta byla s výjimkou nožní ruční brzdy naprosto dokonalým autem ve všech směrech a bylo jí radost řídit.
24. 12. 2015 09:58
narikani
je krasne jak nekteri narikaji ze se do cim dal premiovejsich aut dostavaji male moturky, ale kdys pak prijde na vec a dane auto by si mohli opravdu koupit, tak skonci u nejakeho zakaldniho dieselu jen aby meli co nejnizsi spotrebu a co nejlevnejsi palivo :-!

dalo by se to celkem shrnout jako narikam ale nemam a koupim zaklad a mam, toliko 99% zdejsi diskuze

si predstavte ze by diskuteri na auto.cz na to meli, to by v CR byli jen same V12, HellCaty a buracelo by to tu v beznem provozu jak na zavodech Nascar >:D a nakonec by to skoncilo jako prvni verze Matrixu, vsichni by to odmitly >:-[]
Avatar - jimmbo205
24. 12. 2015 08:49
nevím co je větší nesmysl...
zda prodloužená verze s dvoulitrem a nebo "sportovní" luxusní auto... mít na to, tak bych V12 bral všema deseti, ale bez těch M-kových vylepšení...
Avatar - Machýrek
24. 12. 2015 08:47
Re: pseudoekologie
Vyber motoru se u aktualni 7er vyviji skvele. Cim to zacina je uplne jedno, dulezity je, cim to pokracuje. Holky si preci taky nevybiras slabsi kusy a jdes rovnou po hvezdach nebo ne?
24. 12. 2015 07:39
Re: pseudoekologie
Do vlastních se nekope, ne? ;-) Hvězdy vlastně čtyřhrnky nemají >:-[]