BMW 8 polooficiálně: Odhaluje se ještě před premiérou! Známe i technická data M850i
Mnichovská automobilka BMW pro letošní rok chystá důležitou premiéru, do výroby vrátí kupé řady 8, které nahradí stávající řadu 6 kupé. Ještě před prezentací auta výrobce odhaluje detaily o novince, přičemž z prototypů postupně shazuje kamufláž. Spolu s novými oficiálními „špionážními“ fotkami BMW uvolnilo informace o verzi M850i xDrive.
M850i xDrive se před příchodem modelu M8 stane vrcholnou variantou nového osmičkového bavoráku. Použije kompletně přepracovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru, který nabídne výkon 390 kW a 750 N.m při 1800 otáček. Proti předcházejícímu motoru z M550i xDrive se tak jedná o nárůst 50 kW a 100 N.m. Spárován je s osmistupňovou sportovní automatickou převodovkou, která se má chlubit zkrácenou dobou řazení.
„Nový motor V8 poskytuje precizní rovnováhu mezi výkonem a emocemi, což je také to, co činí nové BMW řady 8 kupé tak výjimečným vozem,“ říká o jednotce vedoucí integrace pohonného systému Christian Billig.
Jak z názvu modelu vyplývá, bude osmiválec v M850i xDrive spárován s pohonem všech kol, který v tomto případě bude upřednostňovat zadní nápravu. K dispozici bude také aktivní uzávěrka zadního diferenciálu, natáčení zadní nápravy, adaptivní odpružení s elektronicky ovládanými tlumiči nebo aktivní stabilizátory, což má poskytnout ideální kombinaci sportovnosti a pohodlí. Jak je u BMW zvykem, bude nastavení těchto systémů možné upravit podle osobních preferencí z několika režimů.
Všechny tyto prvky BMW pečlivě testuje, a to naposledy na silničkách ve Walesu. Tyto jízdy následují po zkouškách v ledovém prostředí švédského Arjeplogu, na testovacích dráhách BMW v Miramasu na jihu Francie nebo na Severní smyčce Nürburgringu. Automobilka vůz chce pečlivě otestovat nejen na závodních okruzích, ale také na běžných silnicích, kde osmičku budou zákazníci využívat nejčastěji.
BMW řady 8 se začne prodávat ještě letos. Použití osmičky v názvu přitom neodkazuje jen na stejnojmenného předchůdce vyráběného v devadesátých letech, ale také na další sportovní modely značky – Z8 nebo i8. „Osmičková“ BMW tak mají být emocionální auta, která jsou nadmíru sportovní.