Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 8 kabriolet je za dveřmi. Automobilka odhalila jeho první oficiální fotky

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 30. 8. 2018 • 23:42
12
Zobrazit náhledy (12)
BMW 8 kabriolet BMW 8 kabriolet BMW 8 kabriolet BMW 8 kabriolet BMW 8 kabriolet BMW 8 kabriolet BMW 8 kabriolet
Podobu bavorského osmičkového kupé už známe. Tentokrát nebudeme ochuzeni ani o kabriolet. BMW na něj láká zakamuflovaným prototypem.

Mnichovská automobilka nedává příliš šancí špionům a již pravidelně několik let vábí na novinky oficiálními fotkami prototypů, byť jsou zatím skryty pod kamufláží. Trochu zbytečně, pravda, protože druhou generaci série 8 jsme již mohli vidět v uzavřené produkční podobě, debutovala 15. června při 24 hodinách Le Mans. Ale zkoušejte auto, které ještě za sebou nemá oficiální premiéru, v běžném plném provozu před zraky kolemjdoucích zcela nezakryté.

Zatímco první generace kupé 8 s kódem E31 vznikla coby kabriolet v roce 1990 jen ve třech exemplářích, které nepřekročily stadium prototypů, pak ještě existovalo několik úpravců, ti ochotně za patřičný balík peněz uřízli uzavřeným vozům střechu a nahradili ji skládací plátěnou, v současné řadě se továrního kabrioletu dočkáme. To už koneckonců víme.

Zatím také víme, že pod kapotou jsou zážehový vidlicový osmiválec 4,4 l/390 kW se dvěma turby a přeplňovaný naftový řadový šestiválec 3,0 l/235 kW. Další motorizace dosud odhaleny nebyly. Kupé vzniká v Dingolfingu od 2. července. I otevřená varianta využívá modulární platformy CLAR s karbonovými částmi podvozku s pravděpodobně shodným rozvorem 2822 mm a zavěšení vpředu tvoří dvojité lichoběžníky, vzadu pak pětiprvky. Z velké části hliníková karoserie však musí být dále vyztužena, aby se při absenci pevné střechy nekroutila. Kabrio pak trochu přibere a zmenší se jako obvykle zavazadelník. Doba „hrbatých cécéček“ naštěstí již skončila, ale ta se uplatnila v Mnichově jen u menších modelů.

To ale není vše. Nyní probíhají testy kabrioletů série 8 v USA mezi Las Vegas a Údolím smrti (Death Valley).Tedy v extrémně vysokých teplotách přes 50 stupňů Celsia. I když osmička není žádný teréňák, musí se mechanika spolu s elektronikou řádně odzkoušet v prachu a písku suché Mohavské pouště i na šotolinových cestách v okolí Mount Whitney, či od Skalistých hor (Rocky Moutains) až k pobřeží Pacifiku. Součástí zkoušek elektronických asistentů jsou pak jízdy v kolonách u známého města herního a zábavního průmyslu.

Vysokým teplotám a prachu musí odolat i displeje, audio aparatura, elektrické nastavování sedaček a klimatizace, o skládání a těsnosti vícevrstvé střechy nemluvě. Auta stojí před zkouškami několik hodin na přímém slunci, jsou tedy ještě navíc rozpálená. U přehrady Hoover Dam se zase testuje citlivost na elektromagnetické vlny turbín vodních elektráren.

BMW má i polygon v jihofrancouzském Miramas. Znalci historie automobilových závodů určitě vědí, že jde původně o okruh, na kterém se dokonce jednou, v roce 1926 pořádala Grand Prix ACF. Kromě toho pilně zkouší na Nürburgringu. Že se kabrioletem nejezdí v zimě? Ale kdepak a právě k těmto testům slouží centrum ve švédském Arjeplogu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku