BMW Abú Dhabí: Největší showroom na světě
Největší showroom BMW na světě je skutečně obrovský, plocha 35.000 čtverečních metrů odpovídá zhruba velikosti šesti fotbalových hřišť. Místní dlouholetý dovozce Abu Dhabi Motors (existuje od roku 1986) do projektu investoval 62 milionů eur (1,55 miliardy korun) a výstavba trvala tři roky.
Zákazníci si zde mohou koupit všechny produkty skupiny BMW, tedy automobily i motocykly s modrobílou vrtulí ve znaku, vozy Mini a také prestižní Rolls-Royce.
Areál se nachází v Umm Al Nar a pracuje v něm 450 lidí. Klienti si mohou naživo prohlédnout více než sedm desítek aut a desítku jednostopých strojů. Samozřejmostí jsou komplexní služby včetně servisu. Technici jsou schopni provádět údržbu a opravy až 120 vozidel najednou. Součástí stavby jsou i kavárna, kino a obchody se značkovým zbožím s logy BMW a Mini, nechybí nabídka originálních dílů a příslušenství. Pomyslnou třešničku na dortu tvoří simulátor monopostu formule 1, byť v této kategorii už BMW nepůsobí.
Showroom byl otevřen v úterý 14 února, slavnost zahájil Ian Robertson, člen představenstva BMW AG zodpovědný za prodej a marketing. Nechyběl šéf místního dovozce Arno Husselmann, automobilku dále zastupovali Graeme Grieve a šéfdesignér Adrian van Hooydonk. Pozvaných hostů byla zhruba tisícovka včetně místních významných šejků, kteří do projektu investovali, a dalších celebrit, jak už to v těchto případech bývá.
Robertson mimo jiné řekl: „Blízký východ je důležitým regionem pro BMW Group. V roce 2011 jsme zde prodali více vozidel než kdy předtím. Řada zemí v tomto regionu má obrovský potenciál budoucího růstu, ten se týká se zejména Spojených arabských emirátů.“. Ano, BMW Group má za sebou nejúspěšnější rok na Středním (či správněji Blízkém) východě.
Celkem zde na čtrnácti trzích prodala 18.657 vozidel značek BMW a Mini, což značí devítiprocentní nárůst. Plných 47 % z nich putovalo do Spojených arabských emirátů, hlavně do Abú Dhabí a Dubaje. Meziročně narostl nejvíce odbyt v Kuvajtu. Nejúspěšnějšími modely byly pak velké řady 7, 5 a SUV X5 a X6. Bestseller série 7 našel 4511 nových majitelů. Bohatý Arabský poloostrov je pro skupinu třetím momentálně nejdůležitějším trhem po Číně a USA.
Podrobnější data o prodejích v tomto regionu uvádíme v tabulkách. Obě nejdůležitější části Emirátů jsou vedeny v oficiálně zveřejněných statistikách samostatně.
Nejprodávanější modely BMW Group na Blízkém východě v roce 2011 | |
Model | Prodané kusy |
BMW řady 7 | 4511 |
BMW řady 5 | 4286 |
BMW X6 | 2620 |
BMW X5 | 2510 |
BMW řady 3 | 2033 |
Největší trhy BMW Group na Blízkém východě v roce 2011 | |
Stát | Prodané kusy (BMW a Mini) |
Abú Dhabí | 4436 |
Dubaj | 4395 |
Saúdská Arábie | 3072 |
Kuvajt | 2380 |
Katar | 1265 |