Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Alpina B5 Bi-Turbo: M5 z Buchloe umí 307 km/h

Dariusz Szynder Dariusz Szynder 10. 7. 2010
5
1
Na festivalu rychlosti v Goodwood představila Alpina šestou generaci svého supersedanu vycházejícího z BMW řady 5. Alpina B5 Bi-Turbo opět nabídne nebývalý luxus, sportovní eleganci, špičkové svezení a exkluzivitu.

Společnost ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG z německého Buchloe se zabývá úpravami automobilů značky BMW už několik desetiletí a jako jedna z mála takových firem má od automobilky svolení označovat produkty vlastním logem. Její superrychlé vozy obvykle přicházejí v předstihu před špičkovými verzemi M z Mnichova a jdou k stejnému cíli obvykle jinou cestou.

Alpina B5 byla vždy specifickou alternativou k BMW M5. Ve své šesté generaci auto nabídne lehce pozměněný vzhled, upravené jízdní vlastnosti a značně posílený motor o objemu 4,4 l.

Osmiválec dopovaný dvěma turbodmychadly podává po modifikacích výkon 373 kW v 5500 min-1 a produkuje maximální točivý moment 700 Nm mezi 3000 a 4750 min-1, který je na zadní kola přenášen přes 8stupňovou automatickou převodovku ZF. Alpina B5 Bi-Turbo dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,7 s a vyvinout maximální rychlost 307 km/h.

Jízdní vlastnosti zlepšuje snížený podvozek, širší pneumatiky s nízkým profilem, které nahradily často kritizované „runflaty“ a přeprogramovaný systém elektronické regulace tlumičů.

Na karoserii se toho změnilo málo; přibyly nástavce nárazníků a prahů, chybět nemůže snížení předního spojleru, zezadu na konkurenty čeká čtveřice oválných koncovek výfuku a na víku kufru se nově objevila výraznější odtrhová hrana.

V interiéru najdeme čalounění speciální kůží Lavalina, multifunkční volant s logem Alpina a v přístrojové kapličce našly své místo tradičně modré budíky.

Cena auta dosud nebyla zveřejněna, očekává se však, že se vyhoupne na hodnotu kolem 105 tisíc euro.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Dinar
Těžké časy
Dinar
| 12. 7. 2010
pro Alpinu, nastanou. Vždycky to byla oturbená protiváha vysokootáčkových atmosfér divize M, teď kvůli downsizingu a vůbec turbo módě jaksi nebude k čemu tvořit alternativu, všechna příští emka budou s turbem. Je to škoda, možná by to teď u alpiny mohli vzít za opačný konec a zkusit do nové pětky desetiválec z E60. :-) ;-)