Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW GX6 M od G-Power přichází s receptem na Urus i DBX707, nabídne až 820 koní

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Hledáte pořádně výkonné SUV kupé, které bude jen velmi obtížně hledat konkurenci? Německý úpravce G-Power má odpověď.

Zatímco původně měly automobily typu SUV nabízet praktičnost, styl a větší svobodu i na nezpevněných cestách, v posledních letech z nich automobilky i úpravci dělají monstra, která doslova ohromují stovkami koní pod kapotou. Navíc sjíždějí i z výrobních linek automobilek, které se v minulosti věnovaly pouze prémiovým a sportovním strojům.

Stačí se podívat na vozy jako je Lamborghini Urus, Ferrari Purosangue nebo Aston Martin DBX707, které v sobě kombinují luxus, sportovnost a extrémní výkon. Sportovně laděné SUV kupé BMW X6 M sice rozhodně nepatří mezi dýchavičné vozy, ostatně 4,4litrový přeplňovaný motor V8 produkuje 460 kW (625 k) a 750 Nm točivého momentu, v jejich společnosti ale spíše zapadá. Díky německému úpravci G-Power ale umí nabídnout i víc než konkurence.

Video se připravuje ...

Společnost se totiž pochlubila novou úpravou G-Power GX6M, která zvedá nejvyšší výkon na 603 kW (820 k) a 1000 Nm točivého momentu. Bohužel neznáme přesný rozsah modifikací, u jiných modelů však automobilka umí ze stejného motoru dostat až 900 koní. Je však potřeba vyměnit turbodmychadla, svody, výfukový systém, nahrát nový software, atd.

Automobilka bohužel nezveřejnila ani technické parametry, je však pravděpodobné, že akcelerace z 0 na 100 km/h se z původních 3,8 sekundy zkrátí na čas pod 3 sekundy. Úpravce také nabízí odstranění omezovače rychlosti, která u sériového vozu s paketem M Driver’s Pack dosahuje 280 km/h, nebo instalaci nového výfukového systému s výraznějším zvukem.

Video se připravuje ...

V nabídce příplatkové výbavy ale zákazníci najdou i nový karbonový volant s pádly vybavenými LED podsvícením, specifický body-kit a řadu dalších drobností, které podtrhnou jedinečnou charakteristiku vozu.

Stojí přitom za zmínku, že modifikace GX6M je postavena na základech vozu před modernizací. Novější vozy, představené během minulého měsíce, mají nepatrně odlišnou masku i světlomety. Osmiválec pod kapotou navíc spolupracuje s mild-hybridním 48V systémem, který přispívá k plynulosti i hospodárnosti vozu.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme