Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i Hydrogen Next: V Mnichově věří vodíku, jezdí na něj X5

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 10. 9. 2019
13
Zobrazit náhledy (13)
BMW i Hydrogen Next BMW i Hydrogen Next BMW i Hydrogen Next BMW i Hydrogen Next BMW i Hydrogen Next BMW i Hydrogen Next BMW i Hydrogen Next BMW i Hydrogen Next

BMW na IAA 2019 představuje vodíkový prototyp v hávu poslední generace SUV X5. Tato alternativa ještě nezemřela, ba právě naopak!

Mnozí odborníci i laici dávají vodíku velkou budoucnost. Elektromobily, které využívají palivových článků místo baterií, nepotřebují dlouhou dobu nabíjení. Tankování trvá stejně dlouho jako u aut s konvenčními spalovacími motory, podobný je i dojezd, FCEV (Fuell Cell Electric Vehicles) nejsou příliš závislé ani na klimatických podmínkách. Oproti bateriovým elektrickým vozidlům tedy mají řadu výhod... Problémem je složitá a drahá infrastruktura, která zatím neexistuje, zatímco počet nabíječek v civilizovanějších končinách naší planety neustále roste.


Bavorská automobilka s modrobílým logem si coby partnera ve vývoji palivových článků zvolila před šesti lety japonskou Toyotu. Spolupráce se tedy neomezuje pouze na vývoj v atraktivní oblasti sportovních vozů se zážehovými motory...


Na IAA ve Frankfurtu se představuje prototyp BMW i Hydrogen Next. Pod tímto sci-fi názvem se neskrývá žádná studie blízké budoucnosti, ale na první pohled obyčejná X5. Samozřejmě v Mnichově není první, už od léta 2015 automobilka testovala flotilu vodíkových 5 GT série F07, palivové články vyvinula právě v kooperaci s Japonci.

360p720p

Auto ve stříbrné barvě, výrobce ji ovšem nazývá minerální bílou, doplňují modré prvky na aerodynamičtější karoserii s množstvím nasávacích otvorů i kolech, od kapoty směrem dozadu až k difuzoru v nárazníku. A hlavně nápisy BMW Hydrogen Fuel Cell na bocích, ty prozrazují, že v útrobách je cosi jinak. A na zádi chybí koncovky výfuku...


Označení jasně říká, že prototyp patří do elektrické divize i, ono štědré použití modré barvy to koneckonců prozrazuje rovněž. V Mnichově si veškerá čísla bohužel nechali pro sebe, alespoň prozatím. Jde pochopitelně o pojízdnou laboratoř.

Na malosériovou vodíkovou X5 současné generace G05 se můžeme těšit v roce 2022, ale na její prodej bude ještě příliš brzy. První sériové auto s palivovými články přijde nejdříve v polovině příští dekády. Neznamená to konec bateriových elektromobilů ani plug-in hybridů, Bavoři chtějí nabízet různé alternativy elektrifikovaných vozidel.


V lednu 2017 vytvořily BMW a Toyota iniciativu Hydrogen Council, která má pomoci vodíkové alternativě prosadit se ve větším měřítku. Spoluzakladateli bylo dalších jedenáct energetických, dopravních a průmyslových společností. Uplynulo pouhých dva a půl roku a od června 2019 už čítá rada Hydrogen Council šedesátku členů místo původní třináctky.


Zdroj: BMW Group Press

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku